טייסי ארקיע הסכימו להפחתה של 37% משכרם

אופרן גם ב...
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin
לפספורטניוז נודע כי טייסי ארקיע הסכימו להפחתה דרמטית בשכרם. הם כיום מרוויחים הכי פחות מבין הטייסים בחברות התעופה הישראליות. המו"מ בין הצדדים אמור להתחדש היום. סך הכול השכר החודשי של הטייסים אמור לרדת בכ-54%
ארקיע
צילום: עידו וכטל

בימים אלה מתנהלים דיונים דרמטיים בארקיע בין ההנהלה, ההסתדרות ועובדי החברה, במטרה להשיב את החברה לפעילות. לפי המידע שהגיע לפספורטניוז במסגרת ההסכם המתגבש, קברניטי ארקיע הסכימו לוותר על 37% משכר השעה שלהם ועל 25% משעות המשרה המובטחת שלהם.
הוויתורים הללו מתבטאים בירידה של כ-54% בשכר החודשי של הטייסים, ולמעשה הופכים אותם לבעלי השכר הנמוך ביותר בין חברות התעופה המרכזיות בישראל. (אל-על, ארקיע וישראייר). לשם ההשוואה, הטייסים באל-על ירדו בכ-29% בשכר השעה בשעה שהמשרה נותרה בעינה, ואילו טייסי ישראייר, בה המצב דינאמי ועובדים על-פי הסכמים מתחדשים, מקבלים 50% משרה על הפחתה של 30% בשכר השעה.

עוד נודע לפספורטניוז כי פרט לירידה הדרמטית בתנאיהם של טייסי ארקיע, שעוד טרם המשבר הרוויחו בין 30% ל-50% פחות מטייסים בחברות אחרות, הסכימו הטייסים לוותר במסגרת ההסכם על העיקרון הבסיסי של “סניוריטי” בין ציים כדי לאפשר גמישות העסקה ותפעול מירבית בתקופה זו, ואף מוכנים גם לאפשר לחברה להחזיר שוב לחל”ת טייסים שכבר הוצאו ממנו.
הסניורטי הוא עיקרון יסוד בעולם התעופה שבא לשמור על הטייסים שנועד לשמור על שרירות לב של הנהלת חברת תעופה ושמירה על שיקול דעת מקצועי ועצמאי של הטייסים.

עפ”י ההסכם הקיבוצי בארקיע (שעודנו קיים), הטייסים הוותיקים ביותר צריכים לחזור לעבודה ראשונים, בלי קשר לצי המטוסים אליו הם משתייכים. בהסכם החדש המסתמן שעליו דנים כרגע – הטייסים הסכימו להחזיר את הטייסים לעבודה לפי הציים – ולפי סניוריטי בתוך כל צי בנפרד. זה כדי למנוע את הצורך בהסבת טייסים בין הציים, תהליך שלוקח כסף וזמן לחברה.
כלומר, אם הנהלת ארקיע תחליט להחזיר רק את האמברייר בשלב הראשון (ולא את האיירבס), אז כל הטייסים הוותיקים של האיירבס לא יטוסו, ולעומת זאת – טייסי האמברייר הצעירים כן יחזרו לטוס. כלומר, לוותק יהיה חשיבות רק בתוך הציים, לא בחברה כולה. זה מאפשר לחברה גמישות העסקה ותפעול מירבית בתקופה הראשונה של ההסכם.

עקבו אחרי פספורטניוז בפייסבוק, בטוויטר וגם, באפליקציה

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin

השאירו תגובה לפוסט

2 מחשבות על “טייסי ארקיע הסכימו להפחתה של 37% משכרם”

  1. מדהים שעובדים כלשהם מסכימים לויתורים גדולים כל כך, מתוך ראיית טובת החברה. מן הראוי שהחברה תדע להעריך זאת ולשפר את התנאים בהקדם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

רוצים לדעת כל מה שחם בעולם התיירות והתעופה?

הצטרפו לשירות הניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים 24/7

  • flying sport 2020
  • תא לחץ

כתבות פופולריות

החדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה

אני מעוניין לקבל חדשות, עדכונים והודעות פרסומיות מפספורטניוז.