אא

אל על משיקה תפריט חדש בביזנס

פרגית בשקית קוקי, אסאדו בבישול ארוך וחומוס. תכירו את התפריט החדש של אל על שיוגש לנוסעי הביזנס בלי האטב שהוצמד עד כה למפית. מנכ"ל אל על: "התפריט החדש יצירתי ומרענן. את האטב ביקשתי להוריד כי הוא נתפס פחות פיין". ומה קרה לאספרסו באקונומי פלוס?

אטריות קדאיף. לא רק בכנאפה. צילום: יהונתן בן חיים|החומוס עושה עלייה מאקונומי לביזנס. צילום: יהונתן בן חיים|כבד קצוץ בתפריט החדש של אל על. צילום אטריות קדאיף. לא רק בכנאפה. צילום: יהונתן בן חיים|החומוס עושה עלייה מאקונומי לביזנס. צילום: יהונתן בן חיים|כבד קצוץ בתפריט החדש של אל על. צילום
  מחקרים מראים שבגבהים אליהם נוסקים מטוסי הנוסעים, משהו קורה לחוש הטעם והריח שלנו. מסיבה זו, האוכל המוגש לנו במטוסים מרגיש תפל, ולא משנה באיזו תצורה הוא מוגש. גם במחלקת עסקים, שם לחמגשיות יש לוק של מנות גורמה, לאוכל - אסתטי ומוקפד ככל שיהיה - עדיין יש ניחוח של מזון מהונדס שהוקפא וחומם שוב ושוב ושוב. השף החדש של אל על, שחף שבתאי, מבטיח, שלאור הטכניקות החדשות וחומרי הגלם המצוינים בהם הוא משתמש, התפריט החדש שלו לנוסעי מחלקת עסקים של אל על המושק היום (א'), יהיה טעים להפליא גם בגובה 30 אלף רגל. "הצוות במפעל תמ"מ ואני השקענו הרבה מאוד מחשבה ויצירתיות כדי להביא את עולם המסעדנות למטוס. אני מבטיח לרגש את הנוסעים", אמר במסיבת עיתונאים שכינסה החברה לרגל השקת התפריט החדש שיוגש בטיסות היוצאות מישראל. שבתאי, שתפס את מקומו של השף הקודם של החברה, משה שגב, אמר עוד כי במסגרת האסטרטגיה הקולינרית החדשה, יושק בהמשך תפריט חדש גם לנוסעי מחלקת תיירים ויכלול בין היתר פתיתים. ובכלל על בחירתו לשף הראשי של אל על אמר: "זו פסגת חיים. כנראה שעשיתי משהו טוב בחיים שלי. בחירתי היא אחד הדברים היותר מרגשים עבורי".
מקיבוץ עמיעד לפסגת הקולינריה. השף שחף שבתאי. צילום: פיני_סילוקשחףמקיבוץ עמיעד לפסגת הקולינריה. השף שחף שבתאי. צילום: פיני_סילוקשחף
מקיבוץ עמיעד אל פסגת הקולינריה. השף שחף שבתאי. צילום: פיני סילוק לדברי גונן אוסישקין, מנכ"ל אל על, "ההתרגשות שלנו מגיעה ממקום של התחדשות וחדשנות. האתגר שלנו היה איך להפוך את השאלה צ'יקן או ביף, למשהו עדכני ועכשווי. בפרספקטיבה רחבה, אנחנו משקיעים מיליארדים בלקנות מטוסים חדשים ומשקיעים מאות מיליונים בלהכניס לתוכם מושבים ומערכות בידור. ואיפה שהוא בהשלמת החוויה, אי אפשר לעבור בלי אוכל, הגשה ושירות. גם הצוות שלנו שבא במגע עם הלקוחות, הוא בסופו של דבר הפרזנטור שלנו. אני מסתכל על זה כעל כשרשרת. ולכן, אנחנו מרעננים את התפריטים. אז החוויה הכוללת היא חלק מהפזאל של לקבל דברים שהם אחרים, ולטובה. מה שקנה אותנו בבחירת השף זו ההתלהבות שלו לאוכל. אם תהיה תהיה עם תשוקה מטורפת על האוכל ועם תשוקה מטורפת על השירות לקוחות, אתה תהיה עם תשוקה לגבי אך אתה מתחזק את המטוסים ושהלקוחות שלנו יגידו בסוף שהם מרוצים. התהליך מבוסס על מה שהלקוחות רוצים, לא מה אל על רוצה. והתפריט החדש שנבחר בהחלט מציג טעמים ישראליים חדשניים". עוד אמר אוסישקין כי בכוונת אל על להשקיע בשדרוגו של מפעל המזון תמ"מ הנמצא בבעלותה המלאה. "המפעל הוא מהמשוכללים בעולם המייצר אוכל קייטרינג בכלל ואוכל מטוסים בפרט, עבור אל על וגם נמכר לחברות תעופה נוספות".
מירה פיזיצקי, ראש אגף שירות בטיסה באל על אמרה כי  "החלק הקולינרי הוא חלק משמעותי ומרגש בחוויית הטיסה. בחרנו בשחף משום שכמו אל על, הוא מסמל ישראליות, יצירתיות ואת הרצון לשנות לגוון לחדש ולהפתיע. דווקא בגלל המגבלות השונות הקיימות בעולם התעופה בכל הנוגע למזון, האתגר המקצועי שעמד בפני שחף היה גדול מאוד והתוצאה מצוינת ומרגשת". שבתאי בתגובה: "להיות שף של אל על זו פסגת חיים. כנראה שעשיתי משהו טוב, וזה אחד הדברים שהכי מרגשים אותי". פיזיצקי הוסיפה כי צוות הדיילים/ות יועבר הכשרות כדי שיוכלו להסביר לנוסעים על התפריט החדש. אמיר רוגובסקי, סמנכ"ל שירות ולקוחות באל על אמר כי "השקת תפריט מחלקת העסקים, מהווה חלק ממהלך אסטרטגי כולל לשיפור השירות והמוצר במטוסים. התפריטים החדשים תוכננו בכדי לספק לנוסעינו חוויה קולינרית בינלאומית, מגוונת ובאיכות הגבוהה ביותר".

אז מה בתפריט החדש? 

מנות ראשונות: גריל ארטישוק, זוקיני רומני, טימין, שמן זית לצד סלט "ערוגת הגליל" המורכב מגזרים צבעוניים, זיתי קלמטה, שרי, צנונית ורוטב ספייסי לימון צ'ילי לצד מבחר לחמים חמים. זאת ועוד, גם החומוס, שעד כה הוגש במחלקת תיירים, עושה עלייה למחלקת עסקים ויוגש כממרח עם גרגירי חומוס מעל.
החומוס עושה עלייה מאקונומי לביזנס. צילום: יהונתן בן חייםהחומוס עושה עלייה מאקונומי לביזנס. צילום: יהונתן בן חיים
החומוס עושה עלייה מאקונומי לביזנס. צילום: יהונתן בן חיים  
כבד קצוץ בתפריט החדש של אל על. צילום: יהונתן בן חייםכבד קצוץ בתפריט החדש של אל על. צילום: יהונתן בן חיים
כבד קצוץ בתפריט החדש של אל על. צילום: יהונתן בן חיים   מנות עיקריות: קוקי Bag - פרגית, בורגול, יין אדום, תפוח אדמה מדורה ופלפל שחור, וכל זה מבושל בתוך שקית קוקי. מנה טעימה לכל הדעות, טעמנו. אולם, אופן הכנתה והגשתה כמנה חמה בתוך שקית אפיה מנוגדת לטרנד הבריאות הגורס, בעקבות מחקרים שונים, כי חומרים בעייתיים עלולים לזלוג משקית הקוקי אף שזו נחשבת ייעודית לצורך בישול; אסאדו 3 שעות - נתחי אסאדו בבישול ארוך לצד טנזיה משמש ושזיף חמה, שעועית גינה, רוטב לקסה מקדמיה ואורז לבן; או לחילופין, פילה מושט בקדאיף  מוגש עם אפונת גינה, גזר ממולא בעבודת יד עם רוטב תירס, קוקוס ובזיליקום. גם כאן, הרוטב החם, המוגש בקערית קטנה עשויה מנייר כסף, אינה עולה בקנה אחד עם טרנד הבריאות הנמנע מאכילת מזונות חמים המוגשים בנייר כסף בשל מחקרים שונים הגורסים כי נייר הכסף עלול להפריש אלומיניום בזמן חימום.
אטריות קדאיף. לא רק בכנאפה. צילום: יהונתן בן חייםאטריות קדאיף. לא רק בכנאפה. צילום: יהונתן בן חיים
אטריות קדאיף. לא רק בכנאפה. צילום: יהונתן בן חיים  
לא לצמחונים. אסאדו בתפריט החדש של אל על. צילום: יהונתן בן חייםלא לצמחונים. אסאדו בתפריט החדש של אל על. צילום: יהונתן בן חיים
לא לצמחונים. אסאדו בתפריט החדש של אל על. צילום: יהונתן בן חיים   קינוחים: טארטלט שוקולד ולוז; בראוניז פיסטוק, קראנץ' קרמל ומקרון פיסטוק; פירות העונה. פרווה, כמובן.
אשכוליות או לא להיות. קינוח אשכוליות לנוסעי ביזנס של אל על. צילום: יהנתן בן חייםאשכוליות או לא להיות. קינוח אשכוליות לנוסעי ביזנס של אל על. צילום: יהנתן בן חיים
אשכוליות או לא להיות. קינוח אשכוליות לנוסעי ביזנס של אל על. פרווה, כמובן. צילום: יהונתן בן חיים  
פרווה טארטלט שוקולד ולוז. צילום: יהונתן בן חייםפרווה טארטלט שוקולד ולוז. צילום: יהונתן בן חיים
פרווה טארטלט שוקולד ולוז. צילום: יהונתן בן חיים   לצד תפריט האוכל החדש, מושק היום גם תפריט יינות החדש במחלקת עסקים בהובלתו של מומחה היין של אל על, יאיר היידו, "מתוך מטרה לייצר סינרגיה מלאה עם המנות שיוגשו במהלך הטיסה ותוך שמירה על המסורת להגיש רק יינות תוצרת ישראל בלבד במטוסי החברה", נמסר. היינות בתפריט החדש הם: בלאן דה בלאן, ירדן, יקב רמת הגולן, 2010; סוביניון בלאן, הרי גליל, 2017; שרדונה, סדרת אסנס, יקב טפרברג 2017; פטי קסטל, יקב קסטל 2017; קברנה סוביניון רזרב, "כרם לבנון" יקבי רקנאטי 2016; יין קינוח, גוורצטרמינר, הייטסוויין, יקב רמת הגולן, 2016.

ומה עלה בגורלם של האספרסו והאטב הקטן המוצמד למפית הלבנה בביזנס? 

נוסעי אל על במחלקת אקונומי פלוס, הזוכים לשבת בשורות הקדמיות שקרובות למחלקת ביזנס, שהורגלו לקבל כוס אספרסו בטיסה - גילו באחרונה שהם כבר לא יכולים לבקש ולקבל בעקבות החלטה של אל על להפסיק להגיש אספרסו כדי להימנע מאי נעימויות אל מול הנוסעים בשורות האחרונות באקונומי פלוס שאינם זכאים. לדברי אוסישקין, ייתכן והאספרסו, לאחר חשיבה מחודשת, יוחזר בהמשך לטיסות. ולא רק אספרסו. מנכ"ל אל על הורה להוריד את ה-אטב הקטן המוצמד למפית הלבנה המוגשת לנוסעי הביזנס. "הוצאנו את זה כי זה נתפס פחות פיין מדברים אחרים. מעולם לא קיבלתם אטב במסעדת יוקרה, אז גם לא במחלקת יוקרה במטוס".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאל עלגונן אוסישקיןמחלקת עסקיםאמיר רוגובסקייאיר היידומירה פיזיצקימנכ"ל אל עלשף שחף שבתאיתמ"מ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: