אא

טיפים מוצלחים לנהיגה בארץ האפשרויות והכבישים הבלתי נגמרים

מתכננים טיול הכולל נהיגה בכבישי ארצות הברית?‎ יש לנו כמה טיפים שיעזרו לכם ליהנות ולשוב הביתה בשלום // תוכן פרסומי

צילום: shutterstock צילום: shutterstock
הגבולות הבינלאומיים מתחילים להיפתח לאיטם, ובקרוב נוכל לחזור לתייר ולנפוש מעבר לים - כששערי ארצות הברית כבר פתוחים לישראלים המחזיקים בוויזה בתוקף. מתכננים נסיעה לארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות? תיירים רבים המבקשים לבקר במקומות מיוחדים כמו פארקים לאומיים, או לעבור בין כמה אתרים, בוחרים לבצע את המסע במכונית. שירותי השכרת רכב בארה״ב למטרות תיירות הינם אפשרות נוחה וחסכונית במיוחד, אך לפני שאתם מעבירים ל״דרייב״ (ותשכחו מהילוכים), מומלץ להכיר כמה מהחוקים וכללי התנועה, כדי שהנסיעה תעבור בצורה חלקה, מהנה וללא קנסות מיותרים.

במקרה הכינותי מראש: מה חשוב להכין לפני הנסיעה

רשיון נהיגה: ודאו זמן מספיק לפני הנסיעה שיש ברשותכם רשיון נהיגה ישראלי ובינ״ל בתוקף. אמנם, במרבית מדינות ארה״ב יכובד רשיון הנהיגה הישראלי, אבל לטובת המדינות שלא, וגם למקרה שתצטרכו לפתוח דיווח בעקבות תאונה, דאגו לארוז את שניהם. השכרת רכב: מומלץ לבצע השכרת רכב בארה״ב מחברה מוכרת, ישראלית או בינלאומית. לבד מרשיון הנהיגה, תתבקשו להציג במעמד ההשכרה את שובר השכרת הרכב או אישור ההזמנה, כרטיס אשראי למטרת פיקדון על שם שוכר הרכב עצמו ובקטגוריות רכב מסוימות שני כרטיסי אשראי. שימו לב: עליכם להחזיר את הרכב השכור עם מיכל דלק מלא כמו במעמד ההשכרה, או שהתשלום ייגבה מכרטיס הפיקדון בתעריף גבוה יותר מתחנת הדלק הקרובה. אל תשכחו לסרוק את המכונית ולציין בפני חברת ההשכרה כל שריטה, פגם או דפיקה שאתם מבחינים בהם, כדי שלא ייזקפו לחובתכם במעמד ההחזרה. ביטוח: פוליסות השכרת רכב בארצות הברית מעט שונות מאלו שאתם מכירים בישראל, ומומלץ לעשות קצת מחקר שוק לפני הנסיעה. בדקו היטב את גובה ההשתתפות העצמית ובחנו אפשרות לביטוח לכל הסיכונים ללא השתתפות עצמית בכלל, כשהפרמיה הנוספת קונה לכם גם שקט נפשי. עיינו בתנאים והעלויות הנוגעים לגניבה, ביטוח צד שלישי ונזקים לצמיגים, שמשות, מראות וחלקים אחרים, כמו גם שירותי תיקונים ודרך. מחפשים השכרת רכב לטווח ארוך בארה"ב לטובת מסע מחוף לחוף? מעבר בין מדינות באותו הרכב עלול לעלות לכם ב״דמי החזר״, אך תוכלו למצוא השכרות רכב חד כיווניות בין הגבולות.

מה מורים התמרורים וטיפים לדרכים

מרבית כלי הנהיגה והתמרורים בארה״ב זהים לאלו שבארץ, ומלבדם כדאי להכיר את הבאים, הנכונים, למעט אם התמרורים מורים אחרת: ימינה, פנה: הגעתם לרמזור אדום ואתם מתכננים לפנות ימינה? מותר לכם לבצע את הפניה כל עוד נתתם זכות קדימה למכוניות שמגיעות מכיוונים אחרים ורמזורים ירוקים, ולבצע את הפניה כשהכביש פנוי. אפרופו ימין: בחלק מהכבישים תמצאו שהנתיב הימני מיועד אך ורק למי שפונה ימינה, אז אם אתם מתכננים לנסוע ישר, הישארו בנתיב המקביל. שמאלה, פנה: החץ ברמזור מצביע לשמאל? נהגו כהרגלכם. ברמזורים נטולי חץ, מותר לכם לפנות שמאלה רק לאחר שהנהגים בכיוון הנגדי יסיימו לעבור. אפרופו שמאל: בערים גדולות תמצאו שהנתיב השמאלי מוקדש לתחב״צ ונסיעות שיתופיות. הנהיגה בנתיב מותרת לכל מי שברכבו 2 נוסעים ומעלה, כולל הנהג. הגעתם לצומת לא מרומזרת ולכולם שלטי עצור? שימו לב, בחלק מהמדינות זכות הקדימה היא לרכב הראשון שמגיע לצומת, באחרות הזכות שמורה לרכב מימין. ראיתם טרמפיסט בצומת וחשבתם להיות חביבים? מוטב לוודא מראש מה החקיקה בנושא במדינה, בחלקן מדובר בעבירה על החוק. תלמידים בדרך: לפניכם נוסע אוטובוס צהוב? אתם נמצאים באזור בו שוכן מוסד לימודי? הורידו את הרגל מהגז ושמרו על מהירות של 15 מייל לכל היותר. שמרו מרחק מהאוטובוס ובשום אופן אל תעקפו אותו, מדובר בעבירה חמורה שדינה קנס של אלף דולר ושלילת רשיון. איילים בדרך: נהיגה באזור הפארקים הלאומיים (אבל לא רק) מחייבת ערנות, כיוון שבעלי חיים ממינים שונים חוצים את הכבישים. עצור בצד: תשכחו את כל מה שאתם מכירים מהחיים ותאמצו את מה שראיתם בסרטים - אם שוטר מאותת ומהבהב לכם לעצור בצד הדרך, קחו נשימה עמוקה ותעצרו בצד. אל תצאו מהרכב, אל תעשו תנועות חדות ומהירות, פתחו את החלון והניחו את הידיים על ההגה. לא לזוז. מדיניות משטרת התנועה האמריקאית היא ״אפס סובלנות״, אז הימנעו מבדיחות, השיבו בנימוס לשאלות והציגו את המסמכים הנדרשים וחכו בסבלנות עד שתשוחררו לדרככם. אני אנווט: בהתחשב בעובדה שאפליקציות וייז לא זמינה בכל מקום ושבאזורים מסויימים אין בכלל קליטה כדי לנסות, ההמלצה שלנו היא להוריד מראש מפות אופליין למסלולים. אם אתם מתכננים טיולים, נמליץ לכם לברר בחברת השכרת הרכב על מערכת ניווט מובנית, ובכל מקרה להכין גיבוי אופליין (או מפת נייר) ליתר ביטחון. לטיול יצאנו: נסיעה ארוכה באזורים כפריים לפניכם? אל תשכחו לארוז גם דלק למסע. עוברים בכבישי אגרה? בררו עם חברת השכרת הרכב על Toll Pass המאפשר תשלום דיגיטלי או הכיני מבעוד מועד מטבעות קטנים לרוב. לסיכום נמליץ לכם להתעדכן לפני הטיסה אם יש שינויים בחוקי הנהיגה ביעד אליו אתם טסים, לציית לתמרורים ולנסוע בגבולות המהירות המותרת. חופשה נעימה! כותב: שולי הלוי

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תוכן פרסומי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: