אא

טכנולוגיה בלב ים

אפליקציה שפותחת את דלת החדר או כזו שעוזרת לנווט את כל הדרך למסעדה או לבריכה, צמיד חכם המזהה בכל זמן נתון היכן  נמצאים הילדים במלון הצף וברמן שהוא בעצם רובוט. אניות הקרוזים נעשות יותר ויותר טכנולוגיות. מה ואיך? סקירה

ברמן רובוט בלב ים. צילום יחצ ברמן רובוט בלב ים. צילום יחצ

צמידים חכמים

מתפקדים בדומה ל-‭,SeaPass‬ הכרטיס החכם איתו פותחים את דלת  החדר ומשלמים עבור על הרכישות באנייה בטכנולוגיית ‭ RFID‬ (טכנולוגיה  של תיוג אלקטרוני באמצעות גלי רדיו). הצמיד מאפשר גם לדעת בכל רגע נתון היכן נמצאים האנשים איתם הגעתם לקרוז. מדובר ביתרון אדיר בעיקר להורים שרוצים לדעת היכן ילדיהם שוהים במלון הצף.

רובוטים

אלה כבר החלו לתפוס חלק משמעותי בחיינו, בין אם בשאיבת אבק ובין אם בסחיבת מזוודה בבית מלון. ועתה גם רויאל קריבאן מתהדרת ברובוט  משלה – רובוט ברמן עם שתי זרועות ביוניות שמכין משקה בתוך 2 דקות מרגע שמתקבלת הזמנה באמצעות הטאבלט.

אפליקציות

רוב חברות הקרוזים מציעות אפליקציות המלוות את הנוסעים במהלך  ההפלגה. ‭ - MSC‬ מציעה לאורחיה אפליקציה בסמארטפון, בטאבלט ובמסכי המגע הפזורים באנייה. האפליקציה מלווה את הנוסעים החל  מתהליך הצ'ק אין, במהלך השהות בספינה היא תציג את התוכנית היומית  של ההופעות והאירועים באנייה, תנווט אותם בקלות אל השירותים,  התיאטרון או המסעדה, תאפשר להזמין מקום באחת המסעדות, ההופעות  או בסיורי החוף ותציע גם קופונים למסעדות. זאת ועוד, האורחים  מוזמנים לצ'אט עם אנשי הצוות. ‭ NCL‬ (נורוויג'ן קרוז ליין) מציעה את ה-‭Cruise Norwegian‬ המלווה את האורחים מרגע ההזמנה ועד ליום הירידה מהאנייה. האפליקציה מציעה  הוראות הגעה מדויקות ומפורטות לנמל. פונקציית הצ'ק-אין במובייל, מאפשרת לאורחים לחסוך זמן ברציף ולעלות לאנייה עם המסמכים  אלקטרוניים וללא ניירת. בנוסף, ניתן להזמין כרטיסים למופעים, לשריין מוקמות לארוחות ערב או לסיורים בחופים וגם לבצע צ'אטים עם אורחים אחרים. רויאל קריבאן - מציעה אפליקציה הכוללת בוט עם אינטליגנציה  מלאכותית (‭AI‬) המאפשר לנוסעים לבצע איתו שיחות טקסט. הבוט יכול לספק המלצות על פעילויות וגם לקשר לשיחה עם נוסעים אחרים. האפליקציה גם מאפשרת לבצע הזמנה לשתייה בכל מקום בספינה, כאשר המלצר יגיע לאורח בזכות טכנולוגיית מיקום ותצלום פנים של המזמין. דבר זה חוסך ללכת אל הבר כאשר רוצים לשתות ומאפשר לקבל את השתייה ממש למקום בו נחים בו.

מסכים במקום חלונות

חברת הקרוזים דיסני הציגה לפני מספר שנים בחדרים הפנימיים בספינות  שלה, חלון וירטואלי המשלב בתוכו מסך. זה הציג וידיאו בשידור חי ממצלמה שמוקמה לכיוון הים וגם שילב דמויות של דיסני שעברו ברקע. דיסני הולכת להציג את הטכנולוגיה הזו בגרסה מעודכנת במלון "סטאר  וורס" שתפתח השנה בדיסני וורלד. זה אמור להיות מעוצב בצורת ספינת חלל והמסכים הווירטואליים אמורים לעזור בהשלמת החוויה. רויאל  קריבאן, אגב, שיכללה את היכולת הזאת, כאשר היא מציעה בחדרים הפנימיים שלה מסך ענקי מהתקרה לרצפה המשמש כמרפסת וירטואלית. זה מציג את הים ואפילו מקרין עליו מעקה חיצוני. התחושה אמורה להיות כאילו בחדר יש באמת מרפסת.

עוזרות קוליות דיגיטליות

הן אומנם לא נפוצות בישראל, אך בעולם אפשר למצוא את גוגל  אסיסטנט, אמזון אלכסה ואפל סירי - עוזרות בבתים רבים. העוזרות  הקוליות מתחילות להגיע גם לרכבים וגם לספינות התענוגות. כך למשל,  באנייה "בליסמה" של ‭ MSC‬ יש את העוזרת ‭ ,ZOE‬ שפותחה על ידי חברת  הרמן (שבבעלות סמסונג) ופועלת ב-7 שפות (אנגלית, צרפתית, איטלקית,  ספרדית, גרמנית, פורטוגזית ברזילאית ומנדרינית). ‭ Zoe‬ ממוקמת בחדרי הנוסעים באמצעות רמקול חכם, מאפשרת לקבל מידע על הנעשה באנייה מבלי לצאת מהחדר וחוסכת מהאורחים לגשת לצוות בקבלה. הכותב הוא בעל הבלוג ‭ thegadgetreviews.com The Gadget Reviews 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: קרוזיםצרכנותטכנולוגיות באניות נוסעיםצמידים חכמיםרובוט ברמן

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: