טסים הביתה: כמעט כל צמרת אל על מתחלפת

אופרן גם ב...
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin
מתארגנים מחדש: עם כניסתו של הבעלים החדשים של אל על, אלי רוזנברג, שורה של בכירים בחברת התעופה פוטרו או התפטרו ביוזמתם. מפת העוזבים המלאה לפניכם
אל על
מטוס אל על. צילום: עידו וכטל

עם חילופי הבעלות בחברה – אלי רוזנברג הנכנס ותמי מוזס-בורוביץ’ בעלת השליטה היוצאת – פוטרו עובדים רבים מתוכם שורה של בכירים שחלקם התפטרו ביוזמתם.

הראשון לעזוב את חברת התעופה הוא המנכ”ל, גונן אוסישקין, אחרי 17 שנים באל על מתוכן 3 שנים כמנכ”ל. את מקומו תפס אביגל שורק, בכיר לשעבר בחברת אלון USA שבשליטת דודי ויסמן ושרגא בירן.

בכירה נוספת שפוטרה היא דגנית פלטי, סמנכ”לית הכספים, שנפרדה מהחברה אחרי 5 שנים בתפקיד. פלטי הייתה מזוהה עם בעלת השליטה לשעבר ועם חילופי הבעלים בחברה היה ברור שהעסקתה תופסק עם כניסת הבעלים החדשים. את מקומה תפס יצחק (איציק) אליאב ששימש כסמנכ”ל הכספים והתפעול בחברת הבדים אבגול, סמנכ”ל כספים בחברת על-בד וסמנכ”ל הכספים בחברת פוקס. אליאב צפוי להיכנס לתפקיד בחודש אפריל הקרוב.

בכיר נוסף שעוזב הוא יוסי ברזני, שכיהן ב-6 השנים האחרונות כסמנכ”ל תחזוקה והנדסה בחברה. ברזני, אל”מ במילואים מונה לתפקיד זה בספטמבר 2014. טרם נמצא לו מחליף.

עוד בכיר שנפרד מאל על הוא אמיר רוגובסקי, סמנכ”ל לקוחות ושירות בחברה ב-4 השנים האחרונות. במקומו יכנס לתפקיד החל מחודש מארס אורן כהן בוטנסקי, לשעבר ראש אגף חוויות לקוחות ובנקאות בבנק הפועלים וסמנכ”ל שירות בישראכרט.

גם היועץ המשפטי של אל על, עו”ד דן פוגלמן, שהצטרף לחברת התעופה בחודש מאי 2017. קרן כהן סעד מונתה לתפקיד במקומו ולמעשה חוזרת לחברה בה כיהנה בעבר כמנהלת הלשכה המשפטית של אל על. כהן סעד חזרה לאל על אחרי שותפות במשרד עוה”ד גרוס אורעד שלימוף ושות’.

עזיבה משמעותית נוספת מצמרת אל על היא של ליאור טנר, מנכ”ל מועדון הנוסע המתמיד אחרי 7 שנים בתפקיד מתוך 9 בחברה. המועדון הכניס לאל על כ-25 מיליון דולר בשנה ונחשב להצלחה. הערכה היא כי לטנר ימונה מחליף מתוך החברה.

גיל בר, מבקר הפנים של אל על, אף הוא עוזב אחרי שהודיע על התפטרותו מהתפקיד לאחר 12 שנה. בר נחשב לדמות מרכזית באל על בה שימש גם כחבר הנהלה. בין היתר היה אחראי על קיום ביקורת פנימית בא על ובחברות הבת. עדיין לא מונה לו מחליף

גם שחר מרקוביץ’, סמנכ”ל טכנולוגיות המידע של אל על, עוזב את החברה אחרי שנתיים וחצי. את מקומו תפס עידו ביג ששימש בחודשים האחרונים כממלא מקום סמנכ”ל טכנולוגיות ולפני כן כמנהל המידע הראשי של חברת YES ובחברת שירותים גדולה בארה”ב.

בשבוע שעבר נודע שגם עדי הנגבי, מנהלת השיווק של אל על ב-3 השנים האחרונות ולפני כן מנהלת השיווק של סאן דור, מותג טיסות השכר של אל על, הודיעה על עזיבה לטובת התפקיד מנהלת שיווק של קבוצת פז. הנגבי שימשה לפני כן כמנהלת השיווק של סאן דור במשך 3 שנים. באל על טרם הודיעו מי ימונה במקומה של הנגבי שעוזבת את החברה אחרי 13 שנים.

הבכירים היחידים שנותרו עד כה בחברה הם: מיקי שטרסבורגר, סמנכ”ל מסחר וקשרים תעופתיים בחברה מאז פברואר 2018 ששימש לפני כן כמנכ”ל סאן דור וראש אגף לוח זמנים ורשת הנתיבים.

בכיר נוסף שנשאר בתפקיד הוא שלומי עם-שלום, המכהן משנת 2017 כראש המטה של מנכ”ל החברה ובחודשים האחרונים גם כדובר החברה.

עקבו אחרי פספורטניוז בפייסבוק, בטוויטר, בלינקדאין, באפליקציה וב-google.news

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin

השאירו תגובה לפוסט

49 מחשבות על “טסים הביתה: כמעט כל צמרת אל על מתחלפת”

    1. שכלתני

      האבידה המשמעותית ביותר עבור חברת אלעל בכל הדבר הזה היא עזיבתו של סמנכ״ל תחזוקה . אם הנהגת ובעלי החברה החדשים הם בעלי חזון לשקם ולהמריא , לא יתנו לו ללכת בשום מחיר.

      1. אורח בחל"ת

        העיקר נשארנו עם המזכרת של תמי בראשות אגף שירות בטיסה שהתרוקן כמעט לגמרי מתוכן

          1. הסוד להצלחה

            הצלחה תבוא רק ממקום של הכרת התנהגות וקריאת אוכלוסיית היעד( הן נוסעים והן עובדים).
            מובילים בעלי שילוב ייחודי של קונטרסט תכונות
            אופי זה הסוד . ראה דוגמת סירקיס.

      2. סמנכ״ל תחזוקה הוא לא אבידה כזאת גדולה..איש נחמד אבל לא מספיק חזק..

  1. תחזוקה

    למה הכתב לא רשם על ראש אגף אחזקת מטוסים מנהל של 600 עובדים שפורש בעוד חודש בגיל 67 אחרי 6 שנים בתפקיד ואחרי 45 שנה באל על

    1. סמנכל הטכנולוגיות הקודם כבר לא בחברה כמעט שנה. חוץ מלגלוש ברשתות חברתיות ולמלמל מילים באנגלית לא עשה שם כלום. בדיוק כמו בבנק הפועלים.
      אהה כן, גם לקח משכורת 100k בחודש

    2. אוי תחזוקה תחזוקה !!!!
      מדברים על סמנכלים , דרג בכיר.
      ראש אגף תחזוקה מקצוען ויקר , אבל מה זה קשור לכתבה???
      סייג לחוכמה שתיקה

  2. נוסע מתמיד

    האם הטייסים נכנסים מתחת לאלונקה או ממשיכים בשלהם (ניתוק מהחברה ומהמציאות)?

      1. נראה שההנהלה החדשה התאימה את המשכורות למצב החברה , לא ייתכן שטייסים ותיקים יקבלו שכר יותר גבוה מהמנכ”ל. מצב הטייסים בכל העולם התדרדר וחייבים ליישר קו להבראת החברה. כולנו משלמים מחיר יקר!

  3. אופטימי

    אין ברירה, על מנת להמריא חייבים לשנות תפיסה ולרזות, ככה זה בחיים!

  4. שמעון

    מכיר את החברה 40 שנה . אין שום סיבה להשאיר את מיקי ושלומי שניהם אחראים למצב העגום של החברה בלי קשר לקורונה . לעומת זאת חבל על עזיבה בעיקר של ברזני , וטנר .

    1. קנייבסקי יקבע המסלולים ויערוך בחינות לטייסים. מעניין איך יהיו טיסות במוצ”ש אם לא יוכלו לטפל במטוסים בשבת. שלום לך אל על ולא להתראות.

  5. דעתי האישית

    אם כבר שנים צועקים חברה כושלת אז השינויים הללו וניקוי האורוות הוא בהחלט נדרש. כל סמנכ”ל שם שעוזב היה עשרות שנים בחברה. זה לא בריא. בעל שליטה חדש מזרים כספים, ומגיעים אנשים צעירים שירימו את החברה קדימה. בטוח שזה חיובי.

    1. פתיחה שטיק

      עזיבה המונית כזאת מאד בעייתית
      תעופה היא מקצוע ייחודי
      זה לא בנק, לא חברה מסחרית ולא תעשייתית

    2. כל מי שעזב ממש לא מאלה של הרבה שנים. דווקא אלה שנמצאים 40 שנה בחברה הכי הוכיחו את עצמם

    3. יוסף גרד

      מסכים במאה אחוזים. צריך להבין שיש בעלים חדש ואותו צריך לשרת בשביל זה מקבלים שכר.חברים זה בהיסתדרות

  6. איציק

    חבל הסמנכ”ל תחזוקה חבל שעוזב אחד הטובים שהיו לאלעל מקצוען ואיש שטח וגם יחסי אנוש מעולים

  7. ברור שכל אחד בחברה הוא עולם ומלואו וחבל שכך עוזבים. אולם על מנת שאל על תוכל להמריא ולצאת מדפוסי הפעולה שאפיינו אותה בעבר, תחלופת ההנהלה ושינוי דפוסי העבודה הוא מצב הכרחי מתבקש על מנת לצאת מהקבעון שבו שרויה החברה. החברה חייבת להתאים את עצמה לעולם התעופה המשתנה והתחרותיות בענף אחרת תתרסק. כל למשל תחלופת כלל ההנהלה בנתיבי ישראל לפני מספר שנים הביאה לפריחה התייעלות וצמיחה מחודשת.

    1. להחזיק אנשים טובים למערכת , לשחרר את הבלתי יעילים . האם זה מה שקורה בשטח? לא !
      לכן הם על מסלול ההתרסקות ולא ההמראה.
      כמו כן , לא ברור איך מוותרים על בראזני סמנכל תחזוקה ? מישהו נפל על הראש

  8. אל המנכל החדש שלום
    בבקשה תדאג למשכורות שפויות לסמנכלים …לא יתכן 100000שקל בחודש לסמנכל בחברה שהרוחיות שלה היא 2-3% במצב נורמאלי..זה ענף עם שולי רווח נמוכים מאוד..
    זה לא הגיוני …זה משכורות שאולי מתאימות לחברות כמו מייקרוסופט..אפל..גוגל.

  9. מוריצי שכטר

    המטוסים בלי מנועים ולכן דרושים מנהלים של לונה פארק

  10. ד"ר לוי

    יותר מדי בכירים ….לכל 3 שעוזבים אפשר למלא מקומם עם 1. עד עכשיו ממש בזבוז כסף.

  11. על כל סמכל שעוזב מגיע חדש. הישן יוצא עם סכומי כסף גדולים ללא קשר ליכולת שלהם. למה עדיין צריך 19 סמכלים ולא רק 6 לדוגמא ?

  12. אבי אדלר

    האם יש למי המנהלה החדשה קשר כלשהו לתרופה ,ישראכרט ,yes ,או מכבדים מטוסים לא ממריאים ומביאים רווחים ,אין מציג אחד שבא לאל על מהבטון עליו עומדים מטוסים…ממש חבל וכך לא יהיה עתיד לחברה.

  13. לא אישי אבל אולי סוף סוף יתחילו להיות ידידותיים ללקוחות

    אחרי שנים של יחס מבזה ללקוחות, אולי סוף סוף מדיניות החברה תשתנה

  14. במטוס חשוב להחליף את האויר כל 6-10 דקות, הגיע הזמן להחליף גם באל על את כל ההנהלה מרמת ראש מחלקה ועד יו״ר (למעט המנכ״ל החדש)

  15. עובד אלעל

    הסמנכלים שנשארו במסחר במשאביהאנוש הם מהגרועים והלא מוצלחים שהיו אי פעם אלעל חשוב לשלוח אותם בהקדם במשאב : הדרדרו היחסים עם הוועד עם כללהעובדיםוכלסממן של רווחה בוטל כמו יריד מכירות שבועי לעובדים אפילו מוכר פרחים ששנים עמד בשער גורש בבושת פנים ,זוהי סמנכלית משאב
    במסחר הביאו צעיר חסר ניסיון עם חלומות יומרניות לטוס לירח ובחזרה עם רעיונות יצרתיים שמתאימים למשחק מחשב כל כוחו נבע מכך שהיה מקורב למנכל הקודם ולכך שיש חבר דירקטוריון שתכיר אותו מילדות ושומר עליו
    בנוסףבראש אגף שירות וראג מבצק וראג מוקד מוצבים פרסונות הסויות דמונו על בסיס של סתימת חורים פוליטקה והתחיבויות שאינן מקצועיות
    אלעל לא.תתייעל ככה

  16. נראה שההנהלה החדשה התאימה את המשכורות למצב החברה , לא ייתכן שטייסים ותיקים יקבלו שכר יותר גבוה מהמנכ”ל. מצב הטייסים בכל העולם התדרדר וחייבים ליישר קו להבראת החברה. כולנו משלמים מחיר יקר!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

רוצים לדעת כל מה שחם בעולם התיירות והתעופה?

הצטרפו לשירות הניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים 24/7

כתבות פופולריות

החדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה