אא

יאט"א: אל תקשו על התאוששות התעופה בחובת בידוד

איגוד התעופה הבינלאומי פונה בקריאה לממשלות לנקוט באמצעי הגנה חלופיים נגד התפשטות הקורונה כדי לסייע לחזרה הדרגתית, בעיקר של טיסות בינלאומית

צילום: 123rf צילום: 123rf
איגוד התעופה הבינלאומי (IATA) פרסם ניתוח חדש, המראה כי הפגיעה הקשה ביתור בענף התעופה תבוא לידי ביטוי בטיסות הבינלאומיות ארוכות הטווח. עפ"י הערכת יאט"א, השווקים המקומיים ייפתחו ברוב המדינות ברבעון השלישי של השנה, כשהפתיחה של שווקים בינלאומיים תהיה איטית ביותר, וזה יגביל את התאוששות הענף. עפ"י תחזית יאט"א: "בשנת 2021 אנו צופים כי הביקוש העולמי לטיסות יהיה 24% מתחת לרמות 2019 ונמוך ב-32% לעומת התחזית שלנו באוקטובר 2019 לשנת 2021. אנו לא מצפים שנגיע לרמות 2019 עד 2023". סקר של יאט"א, שנערך לאחרונה, בחודש באפריל 2020, גילה כי 58% מהנוסעים הפוטנציאליים שוקלים להגביל את טיסתם הראשונה לטיסה פנים ארציות. "השפעות המשבר על נסיעות ארוכות טווח יהיו חמורות בהרבה ומשך ההתאוששות תהיה ארוכה יותר מהצפוי בשווקים המקומיים", אומר אלכסנדר דה ז'וניאק, מנכ"ל יאט"א, וקורא בתוקף לממשלות למצוא חלופות לחובת הבידוד, המוטלת ע"י מדינות רבות כחלק מאמצעי ההתגוננות נגד התפשטות הקורונה. עפ"י ממצאי הסקר של יאט"א: 86% מהנוסעים מודאגים מחובת הבידוד, ו-69% מהנוסעים ישקלו לא לנסוע, אם מדובר בתקופת בידוד של 14 יום. "כדי להגן על יכולתה של התעופה להיות זרז להתאוששות הכלכלית, אסור לנו להחמיר את המצב על ידי הפיכת טיסה לבלתי אפשרית באמצעות חובת הבידוד. אנו זקוקים לפתרון לנסיעה בטוחה העונה על שני אתגרים: לתת לנוסעים ביטחון לטוס בבטחה וללא טרחה מיותרת, וזה חייב לתת לממשלות ביטחון שהן מוגנות מיבוא הנגיף. ההצעה שלנו היא ליישם שורה של אמצעים זמניים ללא בידוד, עד שיהיה לנו חיסון, האמצעות דרכוני חסינות או בדיקות קורונה מיידיות בקנה מידה נרחב", אמר דה ז'וניאק והוסיף: "ההכרה ההדדית בצעדים מוסכמים היא קריטית לחידוש טיסות בינלאומיות".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםחדשות עולמיותיאט"אאלכסנדר דה ז'וניאק

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: