סוכני נסיעות: "ביזיון בית המשפט. הפרה בוטה של הצו"

אופרן גם ב...
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin
ארגון התעופה יאט"א דוחה את הצו הארעי שבית המשפט המחוזי הוציא לבקשת סוכנויות הנסיעות הגדולות למנוע את ניתוקם ממערכת הסליקה של ה-BSP. יאט"א: "החברות שנמנעו לשלם עשו דין לעצמן ללא הצדקה". הסוכנויות: "ביזיון בית המשפט"
סוכני נסיעות נערכים להגיש תביעת ענק נגד חברות תעופה
צילום: 123rf

הסאגה נמשכת.

ארגון התעופה יאט"א דוחה את בקשת סוכנויות הנסיעות הגדולות לבית המשפט המחוזי בת"א למתן צו ארעי למנוע את ניתוקם ממערכת הסליקה של ה-BSP. בתגובה לבית המשפט, טוענת יאט"א באמצעות עו"ד אסף רזיאל, כי החברות שנמנעו לשלם עשו דין לעצמן ללא הצדקה או סימוכין שבדין.

יאט"א טוענת גם שאותן חברות גרמו נזק וכי מניעת ניתוקן שלהן ממערכת הסליקה, "הן תוכלנה להמשיך ולכרטס כרטיסי טיסה ללא כל הגבלה בסכום, לא רק שלא ישמור על המצב הקיים אלא שבוודאות מוחלטת יביא לתוצאה הפוכה מעיקרה שמשמעותה הגדלת סכום החוב והרחבת הנזק שכבר נגרם לחברות התעופה שאינו מתקבל על הדעת בנסיבות העניין".

כזכור, סוכני הנסיעות הגדולים, קרי: תלמה נסיעות, איסתא, אופקים, איילה נסיעות, סיגנל טורס, אופיר טורס, דיזנהאוז, ב.ד. גרייבר, גוליבר והיסתור אלטיב הגישו יחד בשבוע שעבר את הבקשה נגד יאט"א. וזאת לאחר שחברות התעופה סירבו לעשות קיזוז בחודש פברואר בגין טיסות שבוטלו והסוכנים נדרשו להחזיר כסף לנוסעים בגין אותן טיסות.

הסוכנים הביעו חשש שבגלל שבחודש מארס כבר כמעט לא בוצעו מכירות, לחברות התעופה לא יהיה ממה לקזז במועד התשלום, ולכן כספם לא יוחזר. בית המשפט נעתר לבקשת הסוכנים והוציא צו מניעה ארעי זמני.
במסגרת התגובה לבית המשפט טענה בין השאר יאט"א כי אין כל חשש מהשימוש בכוח שיש ליאט"א מכוח השימוש במערכת הסליקה: "במסגרת כל הפטורים אשר נתנו למערכות ה-BSP במרוצת השנים הועלה חשש מפני שימוש אפשרי בכוח המצרפי של חברות התעופה במערכת הסליקה (למשל, במקרה של מחלוקת בפרטנית בין מי מסוכני הנסיעות לבין מי מחברות התעופה בקשר עם ההתחשבנות ביניהם) וזה קיבל ביטויו, בין היתר, בתנאים ומגבלות מי מחברות התעופה בקשר עם התחשבנות ביניהם) וזה קיבל ביטויו, בין היתר, בתנאים ומגבלות שהוטלו על יאט"א במסגרת החלטות הפטור. החשש מפני עשיית שימוש בכוח המצרפי של חברות התעופה כנגד סוכני הנסיעות בקשר עם פעולת הניתוק, מופג במספר תנאים, המגבילים את יכולתה של יאט"א לנתק סוכן מהמערכת במצבים של טעות שאינה תלויה בסוכן".

יאט"א בתגובה לבית המשפט גם נכנסת להסכמת חברת אל על לדחות את התשלום לסוכנים בחודש, "ביום 17 מארס 2020 בשעה 22:30 בקירוב, קרי בערב יום התשלום ומועד העברת הכספים מסוכנויות הנסיעות בגין מכירות חודש פברואר 2020, הפיצה חברת אל על (ולא יאט"א) חוזר בקרב סוכני הנסיעות לפיו החליטה אל על (לא יאט"א) להיעתר לבקשת התאחדות משרדי הנסיעות ולדחות את התשלום בגין מכירותיה ב-BSP שמועדו ביום 18.3.2020 בחודש ימים. כאן מקום לציין כי לא התקבלה ב-יאט"א (וגם לא נטען שהתקבלה ביאט"א) כל הודעה דומה מאף לא אחת מחברות התעופה האחרות המשתמשות במערכת הסליקה -113 חברות תעופה בסה"כ. בסיכומו של דבר, לאחר קיזוזים בהתאם להודעות על מחלוקת שהוגשו במתכונת הקבועה לכך בניכוי אותו החלק שהגיע לחברת אל על התקבלו במערכת ה-BSP עשרות מיליוני דולרים מסכום המכירות של חודש פברואר 2020, וזאת מאותם סוכני הנסיעות אשר בניגוד גמור למבקשות, חרף כל הקשיים בעטיו של המשבר הנוכחי, בחרו שכן לקיים את התחייבויותיהם כלפי חברות התעופה. 127 סוכנויות נסיעות מתוך 162 סוכנויות בסה"כ".

עוד טוענת יאט"א, "מאידך, סוכנויות הנסיעות המבקשות, אשר על פי הודעותיהן, סכום התמורה המצטברת הכוללת המגיעה מהן לכלל חברות התעופה (כל אחת ואחת על פי חלקה) עולה כי עשרות מיליוני דולרים, בחרו לעשות דין לעצמן ולא לשלם את המגיע לחברות התעופה (בניכוי חלקה של חברת אל על) באופן גורף וללא כל אבחנה בין חברה אחת לרעתה ו/או בין עסקה אחת לעסקה אחרת וזאת לא למותר להוסיף ולציין גם אם מדובר בתמורה בגין כרטיסי טיסה של מי מחברות התעופה אשר כבר נוצלו על ידי הנוסעים בפועל עוד בטרם המועד לתשלום באמצעות מערכת הסליקה או כאלה שמועד הנסיעה הקבוע כאמור להתקיים בעוד חודשים מספר".
עוד כותבת יאט"א בתגובה: "בשים לב לאופי ההתקשרות ויחסי הנאמנות שבין סוכנויות הנסיעות המחזיקות את כספי חברות התעופה וחברות התעופה אשר בעבורן מוחזקים אותם כספים, יאט"א תוסיף ותטען כי בעניינו לא הוכחה זכות מהותית לקיזוז (בפרט ככל שהדברים נוגעים ליאט"א כמפעילת מערכת הסליקה). וגם לא יכולה להתגבש זכות קיזוז על יסוד הוראות לחוק החוזים בכלל, קל וחומר כנגד יאט"א כמי שאינו צד להתקשרות בעסקאות היסוד".

וכיצד מגיבים סוכני הנסיעות? "ביזיון בית המשפט של יאט"א – הפרה בוטה של הצו"

 

בתגובה לכל האמור, סוכנויות הנסיעות הגדולות לבית המשפט המחוזי בתל אביב בתגובה: "יאט"א ממשיכה לנהוג בחוסר תום לב תוך התעלמות מהמציאות החריגה".

הסוכנים הגדולים פנו אתמול (שני) לבית המשפט המחוזי באמצעות עו"ד שלומי ברדוגו וטענו כי לאחר הוצאת צו המניע הארעי האוסר על יאט"א לניתוקם ממערכת המסלקה של ה-BSP, "יאט"א הפרה את צו המניע הארעי".

הסוכנים טוענים כי לאחר הוצאת הצו, שלחו הודעה באיימל למנכ"ל יאט"א בישאל, קובי זוסמן , לאחר שאיש כבר לא ענה במשרדי יאט"א, וכי יום לאחר מכן דאגו לבטל כרטיס טיסה לאחת מהסוכנויות ממגישות הבקשה. הסוכנים טוענים בפנייה לבית המשפט כי :"מדובר בהפרה בוטה של צו המניעה המהווה ביזיון בית משפט. המשיבה(קרי יאט"א, ג.ל . ) ממשיכה לנהוג בחוסר תום לב, תוך התעלמות מהמציאות החריגה, מהוראות הדין, מכללי המשיבה עצמה, מהשכל הישר ועתה גם תוך התעלמות מצווים של בית המשפט.

תגובת יט"א תובא כאשר תתקבל.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin

השאירו תגובה לפוסט

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים לדעת כל מה שחם בעולם התיירות והתעופה?

הצטרפו לשירות הניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים 24/7

פרסומים נוספים מאותה קטגוריה

החדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה

אני מעוניין לקבל חדשות, עדכונים והודעות פרסומיות מפספורטניוז.