אא

יוון: סאמוס טיים

מה כבר יכולים לחדש לנו על יוון שעוד לא שמענו וראינו? עוד טברנה, עוד אי, עוד סופלקי. אז זהו, שלמדינת האיים השכנה יש מה לחדש. קוראים לו סאמוס – האי עם הכי הרבה תיירים בלונדינים במרחק טיסה ישירה קצרה מנתב"ג

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock
דמיינו לעצמכם אי קטן ושליו, עם הרים גבוהים וירוקים הנושקים למים שצבעם כחול עז, מפרצונים וחופים חוליים, שמש מלטפת, אווירה רגועה ונינוחה ללא המולה וצפיפות, אוכל מצוין ותיירים בלונדינים ובלונדיניות מסקנדינביה. אין צורך לדמיין יותר מדי, אלא פשוט לתפוס טיסה ישירה של שעה וחצי לאי היווני סאמוס (Samos) שבצפון הים האגאי. אי אותנטי ששומר על ייחודו, עם אווירה יוונית טיפוסית, עיירות קטנות, כפרי דייגים, טברנות, חופים, מפרצים ואתרים ארכיאולוגיים. בקיצור, כל מה שאי יווני אותנטי יכול להציע. אז מה עושים בסאמוס? מבקרים את פיתגורס בסאמוס נולד במאה ה-6 לפנה"ס, בתקופה בה סאמוס היווה מרכז תרבותי חשוב ביוון, הפילוסוף והמתמטיקאי פיתגורס, המוכר לנו בעיקר הודות ל"משפט פיתגורס" הידוע. פיתגורס הוא הסמל של האי, ומקור גאוותם של תושבי האי, אף על פי שלא ידוע בדיוק היכן מצוי הבית בו נולד. במרינה של פיתגוריון באי, עומד פסל משולש וגבוה של פיתגורס, והוא ללא ספק אחד ממוקדי העניין באי. אגב, החולצה הכי פופולארית בחנויות המזכרות היא איור של משפט פיתגורס. מגלים עיירות וכפרים שני מוקדי העניין והבילוי המרכזיים באי, המושכים אליהם את מרבית התיירים, הן בעיקר העיירות פיתאגוריו (Pitagorio) ו-קוקארי (kokari). בשעות אחה"צ והערב העיירות האלה שוקקות חיים, והפעילות מתנקזת באזור שסביב הנמל, בו מצויים המסעדות, הטברנות והברים, וכן הסמטאות הקטנות והציוריות בהן מצויות חנויות. שטים לאי בודד אפשרויות הבילוי באי, מעבר לבטן גב בים או בבריכה, הן רבות. אחת מהן היא יציאה לשייט מהנמל בפיתאגוריו, משעות הבוקר ועד לשעות אחר הצהריים, במהלכו מגיעה הסירה לאי בודד, קטן ובלתי מיושב בשם Samiopoila. באי הזה חבוי מפרץ קטן וחולי עם מים צלולים בצבע טורקיז מדהים, שלא כדאי להחמיצו. בהמשך השיט עוגנת הסירה ברצועת חוף חולית באי, שבה אין נפש חיה וניתן להגיע אליה רק דרך הים, ושם מכינים אנשי הצוות ארוחת צהריים עם דגים ובשר על הגריל, מגישים פירות וירקות, וכמובן אוזו ויין מקומי. העלות של השיט (כולל הארוחה) היא כ-40 אירו לאדם. לטייל בטבע עם 4X4 טיול ג'יפים בטבע עם מדריכים מקומיים היא עוד אופציה לגלות את צפונות האי. בטיול אליו אנחנו יצאנו הגענו לכפר פלאטאנוס (Platanus), שהוא כפר יווני מסורתי הנמצא במקום הגבוה ביותר באי, וממנו נשקף נוף פנורמי מדהים לשני צדדיו של האי. בכפר זה נמצאת גם מסעדה יוונית מודרנית בשם "הוריזון" של שף ידוע באי, הנחשבת בעיני המקומיים למסעדה הכי טובה באי. מחיר הארוחה הינו כ-30 אירו לאדם. בתום הארוחה המשכנו עם הג'יפ לתוך היערות הירוקים שבמעלה ההר, לכיוון שני מפלי מים עם מסלול הליכה קצר (בין 15 ל-30 דקות). לוגמים מוסקט ביקב יווני אם אתם חובבי יין, לכו לבקר ביקב Malagari ובמוזיאון היין המקומי (Samos Wine Museum) בבירת סאמוס, Vathi. ביקב מיוצר בעיקר יין מוסקט ששמו הולך לפניו וזוכה בפרסים בינלאומיים. במוזיאון, בין חביות עץ ענקיות, מקבלים הסברים על תהליך ייצור היין ואחסונו, וכמובן אפשרות ללגום ולקנות מוסקט. איפה לישון? אחד המומלצים הוא Doryssa Seaside Resort בפיתאגוריו. זהו המלון הגדול ביותר בסאמוס בדרגת 5 כוכבים. 300 חדרים, מחציתם במבנה מרכזי בן 3 קומות, ומחציתם בחלק שנבנה בצורת כפר יווני אותנטי, עם כיכר מרכזית וכנסייה. ויש גם רצועת חוף חולית עם מגוון פעילויות מים.  
חברת דיזנהאוז מפעילה בתקופת הקיץ טיסות ישירות מנתב"ג לסאמוס פעמיים בשבוע (בימי שני ושישי), ומשווקת באופן בלעדי חבילות נופש באי במחירים של החל מ-589 אירו לאדם.
לקריאת כתבות נוספות ממגזין "סובב עולם 2019" של פספורט - הקליק/י כאן

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מדריך יעדיםיווןמדריך יעדים 2019איי יווןמדריך היעדים 2019חגיגה יוונית 2019סאמוס

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: