אא

יוון שלא הכרתם: 5 אטרקציות פחות מוכרות במדינת האיים

מערה כחולה באי קטנטן, אתר צלילה עם שרידים ממלחמת העולם השנייה, ממצאים ארכיאולוגיים מרגשים ומזקקה משפחתית המייצרת ליקר מאתרוג קורפו - ה‬אטרקציות הלא מוכרות שכדאי להכיר ביוון

יוון האחרת. צילום: שאטרסטוק יוון האחרת. צילום: שאטרסטוק

יוון היא יעד אידיאלי לחופשה - היא קרובה  ומתאימה (כמעט) לכל כיס. על אף הפופולריות הרבה שלה, עדיין ישנן לא מעט אטרקציות  שישראלים רבים לא מכירים ביוון. קיבצנו 5 מהן:

.1‬ מה שיותר עמוק - יותר כחול

המערה הכחולה באי קסטלוריזו, יוון. צילום: שאטרסטוקהמערה הכחולה באי קסטלוריזו, יוון. צילום: שאטרסטוק
 
המערה הכחולה באי הקטנטן קסטלוריזו (Kastelorizo) נקראת כך בזכות הצבע הכחול בו היא נצבעת כשהאור פוגע במים. אפשר למצוא לא מעט מערות כחולות באיי יוון, אבל המערה בקסטלוריזו היא אחת המפורסמות שבהן. מומלץ להגיע למערה  - שאורכה ‭ 75‬ מטר, גובהה ‭ 35‬ מטר ורוחבה ‭ 40 ‬ מטר - בשעות הבוקר. שייט אליה יעלה לכם  כ-‭20‬ אירו.

.2‬ הרבה יותר מאוזו

אוזו עושים באהבה או לא עושים בכלל. צילום: שאטרסטוקאוזו עושים באהבה או לא עושים בכלל. צילום: שאטרסטוק

המזקקה ‭Vallindras‬ בכפר חאלקי באי נקסוס, ידועה בליקר שלה העשוי מהעלים של עץ אתרוג  קורפו (זן יווני). העצים האלו גדלים באי מהמאה  ה-‭,17‬ והמשפחה בעלת המזקקה מנהלת אותו  מ-‭.1896‬ המזקקה פתוחה למבקרים אבל המתכון המדויק נשמר כסוד משפחתי. מומלץ להצטייד באספקה של הליקר כי המזקקה כבר לא מייצאת אותו מחוץ לגבולות יוון.

.3‬ ד"ש מימי קדם

ממצאים ארכיאולוגיים מרגשים. צילום: שאטרסטוקממצאים ארכיאולוגיים מרגשים. צילום: שאטרסטוק

החפירות הארכיאולוגיות באי דלוס (Delos) יעניינו כל מי שמתעניין בתחום. חפירות אלו הן בין הגדולות באזור הים התיכון, והאי עצמו הוא אחד האתרים החשובים ביותר ביוון מבחינה  היסטורית, ארכיאולוגית ומיתולוגית. ממצאים חשובים רבים שהתגלו בחפירות באי הועברו לאתונה, אבל רבים מהם נמצאים גם במוזיאון הקיים באי עצמו.

.4‬ בואו לפסטיבל

קיץ על החוף בסירוס. צילום: שאטרסטוקקיץ על החוף בסירוס. צילום: שאטרסטוק

האי סירוס (Siros) ידוע בעונת הפסטיבלים הפורה שלו הנמשכת ממאי עד אוקטובר. באי מתקיימים שפע של אירועים תרבותיים, פסטיבלים מוזיקליים, הצגות תיאטרון, אירועים לילדים, ירידי אמנות ועוד. בנוסף, יש הרבה אירועים תרבותיים מסורתיים הנחגגים באי.

.5‬ צוללים קדימה

לרוס. צילום: Shutterstockלרוס. צילום: Shutterstock

האי לרוס (Leros) הוא יעד אידיאלי לחובבי הרפתקאות צלילה. האי גדוש בשרידים ממלחמת העולם השנייה (בחוף ובמים), ומלא במרכזים המשכירים ציוד צלילה המוציאים טיולים מיוחדים לאתרי צלילה מעניינים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: יווןאטרקציות ביווןדלוסלרוסנקסוססירוסקסטלוריזו

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: