אא

יומן יין - הרפתקאה ישראלית

חזון אחרית הימים - ישראל כמעצמת תיירות יין בינלאומית. זהו החזון של רוני, גיא, איתמר ודיויד, היוצרים של אחד הפרויקטים המרגשים ביותר: יומן היין הישראלי 

מנזר לטרון, צילום: דיויד סילברמן מנזר לטרון, צילום: דיויד סילברמן
כך מתחילה בדיחה טובה - ייננית קנדית, צלם לתקשורת זרה, מעצב גרפי ומנכ״ל חברה לתיירות יין יצאו למסע. הכירו את גיא, רוני, דיויד ואיתמר.

גיא הרן, האיש הוורבאלי והחזון. מייסד ומנכ"ל חברת תיירות היין הבינלאומית Vinspiration ובעשור האחרון מייצג את תחום היין הישראלי בכל העולם ומנסה להפוך את היין בארץ ל״מוצר צריכה בסיסי״. בעברו היה סמנכ״ל ׳איש הענבים׳, מבעלי המיה בר הירושלמי, ניהל סניפים של בר-טנדר וזמן אמיתי והדריך בהם למעלה מ-6 שנים. רוני ססלוב, מים שקטים חודרים עמוק. ייננית, כורמת, כתבת ומבקרת יין, שופטת בתחרויות ומרצה בארץ ובעולם. בעברה הקימה את היקב המשפחתי ססלוב, למדה בפקולטה לחקלאות של האונ' העברית וכן ייננות באוניברסיטת ברוק בקנדה. דיויד סילברמן, המבוגר האחראי, האמנם? ה-צלם של ענף היין הישראלי. אחראי למיתוג של עשרות יקבים. ניתן לספור על כף יד אחת את היקבים שהוא לא ביקר בהם ואת הכרמים שהוא לא צעד בהם. הצלם שעלה לארץ בגיל 21 עבד כ-20 שנים בעיתונות בשטחי הרשות הפלסטינית עבור סוכנויות בינלאומיות - רוייטרס וגטי אימג’ס וב-2004 נחשף לתחום היין ומאז מחובר עמוקות לזהות תעשיית היין הישראלית. איתמר גור, 3 מקררי יין במשרד! הבעלים של סטודיו גור, אחראי למיתוג של עשרות מיקבי ישראל, מורה לעיצוב גרפי ועיצב ספרים רבים.

״למה ספר בעידן של רשתות חברתיות?״

שאלה מתבקשת שגרפה חיוכים רבים מצדו השני של הzoom. בתשוקה רבה וגוון קול ששווה לציין השיבה רוני: ״חווית הביקור ביקב היא חווייה מאוד רומנטית וחושית של מציאות כמעט פנטסטית ולכן אנחנו רוצים לייצר חוויה שמהשלב הראשון שלה היא כזאת. פיזית ואישית״. 
אל דאגה, צופי אתר האיטרנט והרשתות החברתיות שקוראים כעת את הכתבה, החוויה לא תהיה מנותקת כלל. בכל עמוד יהיה qr מקושר לאפליקציה הכוללת את כל הפרטים על היקב, קישור לווייז, להזמנת מקום ועוד.

אז איך יראה ספר המספר על כ-220 יקבים ישראלים? כדאי שנתחיל לקרוא לילד בשמו - יומן. זוכרים שפעם פעם, בעידן שבו הgps לא היה כל כך אמין, היתה מפה באוטו למקרה חירום? אז אם עוד לא הוצאתם אותה מתא הכפפות, הגיע הזמן לפנות מקום לדבר הבא - יומן היין שלכם. היומן הקסום הזה מלא במפות חדשות הכוללות מיפוי של אותם היקבים ונקודות תיירות כפריות וקסומות ״על הדרך״ - מגבנות, חנויות בוטיקיות, מקומות אירוח ועוד, קטעים קצרים המתארים את החוויה ביקב גם בעברית וגם באנגלית וכל יתר המידע מתומצת באייקונים - טבעוני, כשר, שעות פתיחה, ניתן להביא כלבים? יש איפה לישון? ועוד רבים.
״המטרה היתה להכניס כמה שיותר מידע שהוא לא תלוי שפה״ סיפר גיא. אז מה אין בספר? אין פרסומות, ״אף יקב לא שילם על מנת להיכלל בספר״ ולכן הצוות החל בheadstart לטובת גיוס הסכום הראשוני להדפסת 10,000 עותקים שיופצו בארץ ובעולם.

הדסטארט, צילום: דיויד סילברמן

״עברו יותר מדי דקות בלי ששתינו יין״

כך טוענת רוני לאחר שדיויד (המבוגר האחראי…) הציע לשלוף בקבוק מתוך אחד משלושת מקררי היינות שבמשרדו של איתמר תוך כדי הראיון. 
״יין זה קליל״, הם אומרים ומאמינים בכל לבם, ״בלי לבלבל ת׳מוח יותר מדי, פשוט לשתות ולהנות. הרבה שנים יין היה אליטיסטי, פלצני והורס שמחות, היום זה פשוט טעים ופשוט כיף״. ״מה מחבר ארבעה אנשים ליצירה אחת?״ הצוות הזה חי את עולם היין וחווה אותו מזוויות שונות, כאמור איתמר מזווית האסטטיקה והמסרים שבבחירות הקטנות, רוני וגיא משתי זוויות שונות וייחודיות על עולם היין עצמו ודיויד הוא איש השטח אשר כמו כוכב אמיתי מסנן בין מילותיו “we know everyone and everybody knows us”, עניין נוסף שמסייע לצוות. בדיוק ברגע המתאים לפני שאלת השאלות ותוך מזיגת הכוס השניה, מצטט גיא בפעם ה.. טוב לא באמת ספרתי, עוד ציטוט גאוני מני רבים שמתנגנים בראשו והפעם wine folly: ״…אם אתה מבין קצת, אתה יודע לבקש קברנה סוביניון, אם אתה מבין יותר אתה רוצה בורגון ואם אתה ממש מבין, אתה רוצה יין טבעי אבל אם אתה הכי מבין, אתה פשוט רוצה להשתכר.״ בזו הגישה נכתב היומן.
תמונה - פיקניק ביקב kishor , צלם דיויד סילברמןתמונה - פיקניק ביקב kishor , צלם דיויד סילברמן
פיקניק ביקב kishor, צילום: דיויד סילברמן

החזון - Netanya wine?

אף על פי ה״הקללה״ האופפת את הראיון, את כל הקלילות והקסם מוביל חזון גדול - ׳ישראל מעצמת הייטק… ויין!׳ - דרכי יין המובילות בין 6 אזורים מרכזיים ותתי אזורים, חקיקה אזורית, טכנולוגיה מתקדמת, זנים ישראלים ייחודיים וזו רק ההתחלה. הדבר הרי אינו בלתי אפשרי, אפילו דרום אפריקה שהתחילה מנקודת פתיחה באמת נמוכה, לאחר שזוהתה עם אפרטהייד והתקשתה ״לטהר״ את תדמיתה, השקיעה רבות בתחום היין (והספארי) על מנת לטשטש את טעויות העבר ובהחלט נחלה הצלחה רבה. ומה עם צרפת? תופעת המותגים האזוריים - דיז׳ון, שמפיין, שבלי, קוניאק, כה ייחודי וכלכלי. אז מה לגבי יין נתניה? זה יכול לתפוס. העשייה בתקופת הקורונה ללא ספק אתגרה את הארבעה אבל יחד עם זאת התקופה גם גרמה לדבריהם לחשיפת הטוב שיש לארץ להציע והביאה ליקבים הישראלים את הקהל שמייצג את הרב - אנשים שרוצים ללכת ליקב כי זה יפה וכיף ולא כדי לטעום את ההבדל בין בציר 2016 לבציר 2017. כל מה שהם צריכים עכשיו זה כלי שיעזור להם לתכנן את טיול היין המתאים ביותר עבורם. הדרך הטובה ביותר לסיכום חזון שכזה היא ייחול וציפייה שהארבעה ימשיכו להשאיר עקבות היכן שטרם נסללה דרך ובתקווה שבזכותם ארץ ישראל תהיה מרושתת בדרכי יין בהם יצעדו מליוני ישראלים ותיירים שרוצים לטעום קצת מהקסם הישרלאי. לתמיכה בפרויקט ניתן לבקר בעמוד ההדסטארט.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקיםפספורט Wineטיולי יין

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: