דפס: “אל על עברה סמי אונס קבוצתי מהאוצר”

אופרן גם ב...
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin
כך אמר יו"ר אל על בדיון בוועדת הכספים של הכנסת בנושא הסיוע לחברות התעופה. דפס: "נקודת המוצא של האוצר, שהחברה לא יעילה, אינה נכונה". ח"כ ניר ברקת: "בושה וחרפה שאין מענק כספי לאל על"
מטוס אל על
צילום: עידו וכטל

דיוני ועדת הכנסת בנושא משבר התעופה נמשכים.

במהלך הדיון ח”כ ניר ברקת תקף את מנכ”ל האוצר במהלך הדיון: “הלוואות הן לא רלוונטיות לחברות התעופה. צריך להזרים כסף חי לחברות. לא שמעתי אף אחד אומר באוצר, איך דואגים למנוע פשיטות רגל”.
שי באב”ד: “עצם זה שעובדים עדיין 30% מהמשק, זה כי משרד האוצר עמד על כך. התוכנית הכי גדולה, שנעשתה בהיסטוריה של מדינת ישראל, שנתנו 80 מיליארד שקל סיוע. פתרנו בעיה תזרימית לעסקים, שמאפשרים לעסקים לשלוח עובדים לחל”ת. נייצר בנוסף מענקים לעסקים קטנים שלא יפשטו רגל, כי הנזילות שלהם נמוכה. רוצים ליצור קונסטלציה של מענקים.
בנושא אל אל – ביקשו, בוא תתפרו לנו חליפה ספציפית, כי החליפה לא מספקת. המלונות בישראל על סף קריסה. כשאנחנו פותרים מענה פרטני, זה מה שקורה עם אל על. כאשר אנחנו נתונים סיוע, בודקים שיש הצדקה ואיך. במקרה של התעופה הישראלית ראש הממשלה אמר שזה אסטרטגי שתתקיים.”
באב”ד הוסיף ואמר: “אנחנו בודקים, האם כספי ציבור הם להצלת תצורה קיימת או לחלופין להגיד: לא יכולה להיות קונסטלציה שהמסגרות לא יסתדרו ויגיעו להקפאת הליכים, ואנחנו נצליח לייצר תעופה הישראלית מכספי ציבור שתעלה הרבה פחות כסף. כשאנחנו מסתכלים על אל על, ישראייר וארקיע, רוצים לוודא שתהיה תעופה ישראלית ולוודא שהיא תשרוד את המשבר. אנחנו בעולם של מענקים רוחביים ולא ספציפיים, שלא יספקו את אל על, ישראייר וארקיע. המענקים לא יצילו חברה ספציפית, אלא הם מענה לעזור לחברות. לאל על מדינת ישראל לא תוכל לעמוד במענק ספציפי. לכן אנחנו בעולמות של מתן הלוואות ומתן תזרים. אנחנו רוצים לוודא בפעם אחת, שזה מספק והתעופה הישראלית תעמוד על הרגליים, ופעם שנייה שהחברה תוכל להחזיר את זה. בטח כשזה כספי ציבור, אנחנו צריכים לוודא שהחברה תוכל לעמוד על הרגליים. אנחנו לא נכנסים לחברה לציציות, האם תפטר 1,000 או 3,000 עובדים, תוריד שכר 80%-90%. לכן יש בנק מלווה, כשאמרנו שאנחנו ניקח את רוב הסיכון. לכן הבנק המלווה צריך לבדוק, שהחברה תוכל להחזיר את ההלוואה”.

ניר דגן, מנכ”ל ארקיע, אמר בדיון: “ארקיע קיימת 71 שנה. בחברה החלטנו לנהוג באחריות ולטוס רק מה שהמדינה מבקשת מארקיע. יש חשיבות לזמן. חלק מהמטוסים ממומנים מחברות ליסינג בינלאומיות, שמחכות לכספים. בארה”ב נתנו כסף לחברות. החברות שמממנות מאבדות סובלנות”.
אורי סירקיס, מנכ”ל ישראייר: “אנחנו נמצאים בתקופה מאתגרת. הכי חשוב לנו ממד הזמן בשני אופנים. אחד, שהתכנית תיושם ונוכל לגשת אליה כמה שיותר מהר. דבר שני, שפריסת ההלוואות תהיה ארוכה יותר. דיברו על 3 שנים. עדיף לתקופה של 5-6 שנים. הכי חשוב שהתוכנית תוצג. בנקים נמצאים בקשר אתנו ורוצים להתקדם איתנו”.

אלי דפס, יו”ר דירקטוריון אל על: “חברת אל על עברה סמי אונס קבוצתי מהאוצר, עם האשמות לא מבוססות. הגשנו תכנית ונעמוד בה, מחיר של פירוק הוא בלתי הפיך. חברה ללא מספיק עובדים היא לא חברה. נקודת המוצא של האוצר, שהחברה לא יעילה, אינה נכונה. סך הכול אנחנו חברה מאוזנת. האם בארה”ב בדקו את החברות כמו שבארץ? לא. אין חברה שלא צריכה להתייעל. השאלה מה מידת ההתייעלות והתוצאה שלה. המספרים שהאוצר נותן לא ברורים. חייבים פריסה ארוכה יותר של ההלוואה, וחלקה במענק. אנחנו לא אשמים בקורונה”.
ניר ברקת אמר על כך שאין מענק כספי לחברת אל על: “זו בושה וחרפה”.

אלי דפס. צילום: אל על יח”צ

עקבו אחרי פספורטניוז בפייסבוק, בטוויטר, בלינקדאין וגם, באפליקציה

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin

השאירו תגובה לפוסט

16 מחשבות על “דפס: “אל על עברה סמי אונס קבוצתי מהאוצר””

  1. עובד אלעל מודאג

    הבעיה היא שממשלת ישראל ופקידי האוצר לא מבינים את הבעיה בעולם התעופה. כאשר מדינות חוץ מאלימות או נותנות מענקים לחברות שלהם הם מחזקות אותם. מדינת ישראל לא מוכנה לתת מענקים אך מוכנה לפתוח את השמים לחברות זרות. יש תחושה כי מהלכים הללו מקשים מאוד על התאוששות חברות תעופה ישראליות. ויש מצב כי חלקה אף יפסיקו לפעול. מדינת ישראל צריכה לדאוג לתעופה שלא נמצא את עצמנו תלויים במדינות זרות. 2000 עובדי אלעל שהאוצר מבקש לפטר אינם צעדי התייעלות. צריך לפעול גם בתשלומי השכר. לא יתכן שייווצר פערים שכר גבוהים כלכך בין העובדים באעל. זה תיקון שחייב להתבצע לפני כל מחשבה על פיטורי עובדים.

    1. שרגא.ד

      מעדיף להיות תלוי בroyal jordanian ובחברות זרות ולא באל על
      הסכם שמיים פתוחים עשה רק טוב לצרכן הישראלי, אין סיבה שמשלם המסים יממן מכיסו באמצעות מענקים או סיבסוד עלויות אבטחה את המערך הגרוע והיקר של אל על.

      כולי תקווה שהכתבה מכילה אמת ושאל על תאלץ להתייעל ולהיות רווחית או להכחד, ככל עסק בשוק הפרטי.

      1. וכשתתקע בעולם אתה גם תשמח להיות תלוי בחסדיהם?
        כבר ראינו בעבר, מחלמה אזורית או מגפה… מייד כל הזרים נעלמים… ומי יחזיר את הישראלים מכל מקום בגלובוס?

      2. לא ירחק היום וכולנו נהייה “תלויים” אם בירדנים או אם בטורקים.. ואז תתחנן אליהם שהם יטוסו לחלץ את הקרובים שלך ברחבי הגלובוס..מהם תבקש לטוס להביא ציוד רפואי ועוד כהנה.. בואו נסגור.. נשלח 6,000 בתי אב לאבטלה ואז אתה תממן באופן ישיר ע”י אבטלה את כל המפוטרים…ואז נראה במי אתה מעדיף להיות תלוי…

      3. סווטה

        חבל שדווקה בחברה כל כך אמינה ואיכותית לא מצאו דרך לעזור שהכל קוקס…אנחנו לא יכולים להיות תלויים מכל מיני חברות לואו כוסט זרות.כמובן שכיס של של ח”כ יותר חשוב,משם לא יורד כלום

    2. כאשר קיבלו משכורות עתק במשך שנים וסחטו את המדינה זה עבר עכשיו זה הזמן לעשות סדר. יש עודף כח אדם טייסים שמרוויחים משכורות מטורפות וביזבוז לא הגיוני
      שהממשלה תמנה נאמן לניהול פירוק והרכבה מחדש בלי לתת שקל אין צורך

      1. 4000 איש באלעל בהשלמת הכנסה
        לעומת זאת 600 טייסים עם משכורות כמו של כל ה 4000 המסכנים ביחד
        הפיתרון צריך לבוא רק מהטייסים

      2. לפי האמירה שלך צריך גם לפרק את כנסת ישראל. באל על לפחות תורמים ןעושים למען אזרחים לעומת חברי כנסת שרים תתי שרים פקידים ופקידונים ועוזרים של פקידונים שרק מחפשים איך להעביר את הזמן בלי לעשות כלום בתפקיד שתפרו להם .אז לפרק את אל על ??? אחרי פירוק הכנסת ואחרי שכל אוכלי החינם שבה יפוטרו .

      3. איזה כוח אדם עודף?
        אל על היא אחת החברות היעילות בעולם התעופה ביחס טייס מטוס, בעוד ביחס עובד מטוס היא הרחק מאחור.
        נוח מאוד לצעוק ״הטייסים אשמים״, למרות שהמספרים מוכיחים אחרת.

    3. אתה בעצם אומר שממשלת ישראל דואגת בראש ובראשונה לכלל האזרחים ולא למועדון קטן של בעלי אינטרסים בתחום התעופה? וואו, בטח אין מקום אחר כזה בעולם. איך הגענו עד הלום?

    4. צודק בחלק מהדברים אני עובד חברת חשמל לשעבר ומבין מה אתה חש

  2. כל מי שכותב שצריך לפרק את חברת אל על
    אני מקווה שגם את מקום העבודה שלכם יסגרו
    ותשארו בלי אגורה בכיס
    רק ישראל יש חארות של אנשים שמאחלים לאלפי ישראלים להיות מחוסרי עבודה
    בושה לנו ולעם אנדים מגעילים כאלה איכסה

  3. רבותי מכובדי כולם,
    אין מקום בחברה הישראלית לפירוק חברות כגון דה.
    פירוש הדבר אינו בעיקרו פרוק של סוג של סמל לאומי. פירושו פירוק של אלפי בתי אב מצינור המזון הגשמי והרוחני שלהם של ילדיהם ויותר.
    חובה לנהוג במידתיות, בסבירות ולתכלית ראויה ושכך הדרך היחידה היא ראשית לקצץ לשכר מינימום את משכורתם של 120 פרזיטים הרשומים בכנסת ישראל
    אח” לקצץ בשכר הבכירים בכל החברות במשק המשוועים לסיוע כספי. הליך פשוט מעין כמוהו קחו את הברוטו של כל הבכירים ונושאי משרה בחברה מסויימת קצצו אותו ב 60% כך שהתוצאה תשיק פחות או יותר לשכר הגבוה של שאר העובדים באותה החברה. כך באל על ובכל חברה אחרת. אח”כ הסיוע והמענק,שידרשו לשיקומה יחתך ב 50% באופן ראלי.
    זה הפתרון הראוי והנכון ביותר במשק שלנו בישראל קצצו בשכר בכירים בהנהלת בתי המשפט, בשכרם של כל השופטים כולם, במשרד הבריאות בשכר מנהלי בתי חולים ואנשי רפואה בכירים, בשכר בכירים במשרד הדתות וכך לעשות בכל שדרות החברות הציבוריות, ברשויות המקומיות, בבכירי משרד האוצר והיד עוד נטויה.
    לא יתכן רבותי בני אדם עם שתי ידים ואוכלים כמו חזירים כאילו ויש להם ארבע ידים ומנגד עם מורעב וצמא לעבודה שהתמורה בצידה

    1. מסכים עם כל מילה שלך.וגם הייתי מבקש להוסיף..שתיהיה ביקורת במדינה הזאת..בין כל מקבלי השכר הגבוה במדינה שחיים על הגב של השכירים..
      פנסיות מוקדמות של אנשי צבא ומשטרה.שמקבלים פנסיה לכל החיים על חשבון שאר העם.ובנוסף מסדרים להם גובים שיקבלו עוד.
      מישהו בדק כמה מתקציב המדינה הולך על םנסיות..ובמיוחד מוקדמות..
      והנהלות של אנשי צבא ומסדרים להם גובים רק על סמך חברות בצבא..במועדון ” קצינים” בלי שום בדיקת יכולות..מה שנאמר ” אם יש קשרים לא צריך כישורים” רק לחתום קבע..וזהו..תיהיה מנכל סמנכל ראש אגף..אוטומטי..ואנשים שעובדים באותם חברות כמו אלעל..שמתאימים ומכירים את העבודה יושבים בצד..

  4. כרמלה

    שמנכ”ל אל על ,הדירקטוריון וכל מי שנמצא בצמרת אל על, כולל כל השרים בממשלה , חברי כנסת וכבוד ביבי וגנץ יפגינו דוגמא אישית ויתרמו 50% מהמכשורות שלהם לטובה אידיאולוגיה של המדינה, קחו דוגמא מבן גוריון ומבגין, צניעות, ענווה ודוגמא אישית למופת, חחברת אל על היא העיניים והשער של המדינה, אסור לנו לסמוך ולהשען על מדינות אחרות, עלינו לסמוך רק על עצמנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

רוצים לדעת כל מה שחם בעולם התיירות והתעופה?

הצטרפו לשירות הניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים 24/7

  • flying sport 2020

כתבות פופולריות

החדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה