אא

דפס: "אל על עברה סמי אונס קבוצתי מהאוצר"

כך אמר יו"ר אל על בדיון בוועדת הכספים של הכנסת בנושא הסיוע לחברות התעופה. דפס: "נקודת המוצא של האוצר, שהחברה לא יעילה, אינה נכונה". ח"כ ניר ברקת: "בושה וחרפה שאין מענק כספי לאל על"

צילום: עידו וכטל צילום: עידו וכטל
דיוני ועדת הכנסת בנושא משבר התעופה נמשכים. במהלך הדיון ח"כ ניר ברקת תקף את מנכ"ל האוצר במהלך הדיון: "הלוואות הן לא רלוונטיות לחברות התעופה. צריך להזרים כסף חי לחברות. לא שמעתי אף אחד אומר באוצר, איך דואגים למנוע פשיטות רגל". שי באב"ד: "עצם זה שעובדים עדיין 30% מהמשק, זה כי משרד האוצר עמד על כך. התוכנית הכי גדולה, שנעשתה בהיסטוריה של מדינת ישראל, שנתנו 80 מיליארד שקל סיוע. פתרנו בעיה תזרימית לעסקים, שמאפשרים לעסקים לשלוח עובדים לחל"ת. נייצר בנוסף מענקים לעסקים קטנים שלא יפשטו רגל, כי הנזילות שלהם נמוכה. רוצים ליצור קונסטלציה של מענקים. בנושא אל אל – ביקשו, בוא תתפרו לנו חליפה ספציפית, כי החליפה לא מספקת. המלונות בישראל על סף קריסה. כשאנחנו פותרים מענה פרטני, זה מה שקורה עם אל על. כאשר אנחנו נתונים סיוע, בודקים שיש הצדקה ואיך. במקרה של התעופה הישראלית ראש הממשלה אמר שזה אסטרטגי שתתקיים." באב"ד הוסיף ואמר: "אנחנו בודקים, האם כספי ציבור הם להצלת תצורה קיימת או לחלופין להגיד: לא יכולה להיות קונסטלציה שהמסגרות לא יסתדרו ויגיעו להקפאת הליכים, ואנחנו נצליח לייצר תעופה הישראלית מכספי ציבור שתעלה הרבה פחות כסף. כשאנחנו מסתכלים על אל על, ישראייר וארקיע, רוצים לוודא שתהיה תעופה ישראלית ולוודא שהיא תשרוד את המשבר. אנחנו בעולם של מענקים רוחביים ולא ספציפיים, שלא יספקו את אל על, ישראייר וארקיע. המענקים לא יצילו חברה ספציפית, אלא הם מענה לעזור לחברות. לאל על מדינת ישראל לא תוכל לעמוד במענק ספציפי. לכן אנחנו בעולמות של מתן הלוואות ומתן תזרים. אנחנו רוצים לוודא בפעם אחת, שזה מספק והתעופה הישראלית תעמוד על הרגליים, ופעם שנייה שהחברה תוכל להחזיר את זה. בטח כשזה כספי ציבור, אנחנו צריכים לוודא שהחברה תוכל לעמוד על הרגליים. אנחנו לא נכנסים לחברה לציציות, האם תפטר 1,000 או 3,000 עובדים, תוריד שכר 80%-90%. לכן יש בנק מלווה, כשאמרנו שאנחנו ניקח את רוב הסיכון. לכן הבנק המלווה צריך לבדוק, שהחברה תוכל להחזיר את ההלוואה". ניר דגן, מנכ"ל ארקיע, אמר בדיון: "ארקיע קיימת 71 שנה. בחברה החלטנו לנהוג באחריות ולטוס רק מה שהמדינה מבקשת מארקיע. יש חשיבות לזמן. חלק מהמטוסים ממומנים מחברות ליסינג בינלאומיות, שמחכות לכספים. בארה"ב נתנו כסף לחברות. החברות שמממנות מאבדות סובלנות". אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר: "אנחנו נמצאים בתקופה מאתגרת. הכי חשוב לנו ממד הזמן בשני אופנים. אחד, שהתכנית תיושם ונוכל לגשת אליה כמה שיותר מהר. דבר שני, שפריסת ההלוואות תהיה ארוכה יותר. דיברו על 3 שנים. עדיף לתקופה של 5-6 שנים. הכי חשוב שהתוכנית תוצג. בנקים נמצאים בקשר אתנו ורוצים להתקדם איתנו". אלי דפס, יו"ר דירקטוריון אל על: "חברת אל על עברה סמי אונס קבוצתי מהאוצר, עם האשמות לא מבוססות. הגשנו תכנית ונעמוד בה, מחיר של פירוק הוא בלתי הפיך. חברה ללא מספיק עובדים היא לא חברה. נקודת המוצא של האוצר, שהחברה לא יעילה, אינה נכונה. סך הכול אנחנו חברה מאוזנת. האם בארה"ב בדקו את החברות כמו שבארץ? לא. אין חברה שלא צריכה להתייעל. השאלה מה מידת ההתייעלות והתוצאה שלה. המספרים שהאוצר נותן לא ברורים. חייבים פריסה ארוכה יותר של ההלוואה, וחלקה במענק. אנחנו לא אשמים בקורונה". ניר ברקת אמר על כך שאין מענק כספי לחברת אל על: "זו בושה וחרפה". אלי דפס. צילום: אל על יח"צ

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץמבזקיםאל עלאורי סירקיסישראיירארקיעניר דגןאלי דפס

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: