משפחת נקש מציעה למזג את ישראייר וארקיע. זה המתווה המוצע

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin
גד טפר, יו"ר ארקיע, באגרת לעובדי חברת התעופה: "קבוצת נקש הגישה הצעת מיזוג בין ארקיע לבין ישראייר. החברות ימוזגו לתוך חברה ציבורית קיימת או לחילופין לתוך חברה פרטית חדשה שתוקם לשם כך. מניות חברה זו תהיינה רשומות למסחר בבורסה בת"א"-אביב"
הקאמבק של סבינה בירן לעולם התעופה
ארקיע. צילום: עידו וכטל

“ברצוני לעדכן אתכם כי הבוקר הגישה קבוצת נקש הצעת מיזוג בין ארקיע לבין ישראייר לפיה החברות ימוזגו לתוך חברה ציבורית קיימת או לחילופין לתוך חברה פרטית חדשה שתוקם לשם כך.”

כך כותב היום (ראשון), גדי טפר יו”ר ארקיע לעובדי החברה ומוסיף: “מניות חברה זו תהיינה רשומות למסחר בבורסה לניירות ערך בתל -אביב”, כך מעדכן היום (ראשון) יו”ר חברת ארקיע, גד טפר, את עובדי החברה.”

עוד כותב טפר לעובדי ארקיע, המחזיקים כ-30% מהחברה, “הצעה זו נועדה להבטיח את שגשוגה של חברה ממוזגת והבעת אמון של קבוצת נקש בענף התעופה ובחברה שיחד תוכל להמריא לגבהים חדשים. נוסיף לעדכן אתכם בהתפתחויות”.

היום עד השעה 12:00 כל המעוניינים ברכישת ישראייר הגישו את הצעות הרכש שלהם לנאמן אי.די.בי, עו”ד אופיר נאור.

לפני כן, הודיעה קבוצת אחזקות תעופה (2005) בע”מ, בבעלות משפחת נקש, אשר מחזיקה ב-70% מהון המניות של ארקיע, כי היא מאמינה שמשבר התעופה מגלה הזדמנויות עסקיות וכי מיזוגים ורכישות בתחום יחזק את פעילות התעופתית והתיירותית.

“הקבוצה מאמינה כי ענף התיירות (חבילות נופש) ייצא ראשון מהמיתון העולמי בענף התעופה. לפיכך, משפחת נקש, אשר לה ניסיון רב בניהול חברת תעופה ישראלית וחברות תעופה בינלאומיות, קשרים נרחבים בעולם התיירות בארץ ובעולם, מזהה במצב המאתגר הזדמנות לייצר פלטפורמה מתאימה אשר יש בה פוטנציאל השאת רווחים משמעותיים בעתיד ואחת ולתמיד לבנות חברת תעופה בעלת יכולות גבוהות.”
עוד מציינים מטעם קבוצת אחזקות תעופה כי: “המיזוג בין ארקיע וישראייר יביא להקטנה משמעותית של עלויות הניהול ותחזוקה הוצאות קבועות, טיוב צי המטוסים והפיכתו ליעיל יותר, ניצול נכון של משאבי שתי החברות בחברה ממוזגת וכן ייעול של תהליכי השיווק לתייר הישראלי ולתייר מחו”ל של מוצרי התיירות אשר ימכרו על-ידי החברה הממוזגת. החיסון המתקרב והחזרה לשגרה יחסית ממגפת הקורונה, יביאו עימם צמיחה חסרת תקדים בענף התעופה מאחר ובעולם בכלל, ובישראל בפרט, ציבור הנוסעים ירצה לצאת לנופש ולחופשות משפחתיות אשר נמנעו מהם תקופה ארוכה וזאת במהירות תוך שימוש בטיסות קצרות (למעשה על-פי צפי של אנליסטים בתחום, זהו ענף התעופה שיצא מהמיתון ראשון). בנוסף, הסכמי הנורמליזציה יסייעו לפתיחת קווי תעופה חדשים.”
מהות העסקה המוצעת הינה כי ישראייר וארקיע ימוזגו לתוך חברה ציבורית קיימת או לחלופין לתוך חברה פרטית חדשה שתוקם לשם כך באופן בו לאחר המיזוג לחברת המטרה, ישראייר וארקיע תהיינה חברות בנות של חברת המטרה ובעלי המניות של ישראייר וארקיע יקבלו מניות בחברת המטרה.

מניותיה של חברת המטרה תהיינה רשומות למסחר בבורסה לניירות ערך בתל -אביב בע”מ. שווי המניות של חברת המטרה אשר יוקצו לבעלי המניות של ישראייר (מחזיקי אג”ח ט’) יעמוד על 130 מיליון ש”ח (לפי המחיר למניה של מחיר חברת המטרה במועד השלמת המיזוג) בעוד שווי המניות של חברת המטרה אשר יוקצו לבעלי המניות של ארקיע יעמוד על השווי שיקבע בהערכת שווי שתוכן לצורך כך המבוססת כל פרמטרים השוואתיים דומים לישראייר אבל בכל מקרה לא פחות מ-90 מיליון ש”ח (לפי המחיר למניה של מחיר חברת המטרה במועד השלמת המיזוג).
את קבוצת נקש ליוו בכל הליך הכנת ההצעה למיזוג עורכי הדין רונן קנטור וד”ר שלמה נס ממשרד עוה”ד דורון, טיקוצקי, קנטור, גוטמן, נס, עמית גרוס ושות’ ואילן ניר מפורטופינו השקעות.

במסגרת עסקת המיזוג תמחל חברת המטרה על כל סכום מעל 10 מיליון ש”ח מזכותה של ישראייר לקבלת החזר מאת אידיבי פתוח של חוב בסך 5 מיליון דולר, כך שאידיבי פתוח תשיב לישראייר סך של כ-3 מיליון דולר בלבד. לאחר השלמת המיזוג, חברת המטרה תפעיל את פעילותן של ישראייר וארקיע תחת מטרייה אחת בחברה מאוחדת אשר מניותיה רשומות למסחר בבורסה.
שנים עשר חודשים לאחר מועד ההשלמה, תגיש המציעה הצעת רכש לציבור לרכישת מניות של חברת המטרה, בהיקף כספי של 15 מיליון ש”ח, כאשר מחיר המניה בהצעת הרכש יעמוד על סך של 115% ממחיר המניה על-פיו ימוזגו ישראייר וארקיע לתוך חברת המטרה (כלומר, בתוספת פרמיה של 15%).
עוד מציינים בחברת אחזקות תעופה כי “המיזוג בין ישראייר לארקיע – ייצור גוף חזק, דינמי, בעל צי מטוסים גדול, צוותים מצוינים באוויר ובקרקע, מארג שיווקי מצטיין ואיתנות פיננסית שיהפכו את החברה הממוזגת (ישראייר וארקיע) לשחקן חזק וכוח עולה למול התחרות הצפויה והקיימת. המצויים בענף התעופה ובכללם, שרת התחבורה של מדינת ישראל, הדגישו זה מכבר כי “ייתכן שהתחרות מול חברות התעופה הבינלאומיות תחייב מיזוג בין חברות התעופה הישראליות.”
קבוצת נקש מציינת בהצעתה כי הצעת המיזוג תהווה עבור מחזיקי אג״ח ט׳ של אידיבי פתוח “פתרון מקורי ונועז, בעל פוטנציאל צמיחה משמעותי, שעדיף על פני כל אלטרנטיבה אחרת. מיזוגן של שתי החברות בעתיד הקרוב והכנתן לפריחה הצפויה בענף התעופה בעת החזרה לשגרה היחסית ממגפת הקורונה, יבססו את החברה הממוזגת (ישראייר וארקיע) ככוח עולה למול המתחרות. החברה הממוזגת תהיה יעילה יותר, חסכונית יותר ומוכנה יותר להתמודדות עם התחרות הצפויה על ליבו של התייר הישראלי בבחירת החופשה שלו. פתרונה של המציעה – יוביל לצמיחה מחודשת, יהפוך את שתי החברות לכוח תחרותי ומשמעותי בענף התעופה, יתרום לחוסנה של ישראייר ויבסס את איתנותה למול האתגרים הרבים שהעתיד טומן בחובו לענף התעופה. להערכת המציעה, ישנו צפי לעליית שווי ערכן של חברות תעופה לאחר היציאה ממשבר הקורונה.”

בסיום ההצעה מציינים עוד מטעם ארקיע כי “משפחת נקש סבורה שזו העת לשילוב ידים כולל בין בעלי השליטה בארקיע ובישראייר, החוסכים באמצעות מחזיקי האג”ח, העובדים והטיסים, המדינה והציבור כולו להקמת חברת תעופה מבוססת ובריאה שתקדם את ענף התיירות בישראל.”

 

 

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin

השאירו תגובה לפוסט

10 מחשבות על “משפחת נקש מציעה למזג את ישראייר וארקיע. זה המתווה המוצע”

  1. מ.עופף

    המבנה הנכון
    אלעל כחברת לגאסי לצפון ומרכז אמריקה,מזרח רחוק, דרום אפריקה
    ארקיע +ישראייר+סאנדור. יאוחדו כחברת בת בעלויות ומחירים זולים לאירופה והמזרח התיכון.

  2. הבט בלה

    אמנם ההצעה נראיית מעניית ..ואולם 30% מהמניות שייכים לעובדי ארקיע ..מה יקרה לעובדי ישראייר יהיו בסכנת פיטורין

  3. מ.צרכן

    המפסיד הגדול מהרעיון הזה יהיה הצרכן, המשמעות שלו פחות תחרות וסיכוי גבוה לעליית מחירים.

  4. כנען

    שמח שזה לא יקרה. ארקיע חברה שסוחטת את כולם את העובדים את המדינה וכו… מה שמעניין אותה זה להשאר בלי להרוס ורק בעלי הבית ירוויחו. אבל מדינת עולם שלישי הכל יכול להיות ועוד הם יחזרו כאילו רוצים להציל את העולם.

  5. ארי

    אל על הייתה מעוניית להתמזג לפני כמה שנים והממונה הכשיל את המיזוג! מעניין מה דעת ממונה ההגבלים ..

  6. אורן

    ממונה ההגבלים חייב לא לאשר את העיסקה אחרת יהיה להם מונופול בשוק התעופה עד היום המחירים היו נורמלים עקב שהיתה תחרות בין ארקיע לישראיר
    ואני אומר זאת מניסיון כמנכל רשת תיירות שרוכש מקומות על המטוסים הם היו רוצים תראה לי את החוזה של החברה השניי מה המחיר והתנאים שנתנו לך ברגע שיהיו גוף אחד הם יהיו מונופולים על הטיסות לאילת וגם על חביחות הנופש לכול יעד בחול שדבר כזה אסור שיקרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אשר מפר את תנאי השימוש לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.

רוצים לדעת כל מה שחם בעולם התיירות והתעופה?

הצטרפו לשירות הניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים 24/7

התיירות חוזרת!

הרשמו למבזקי פספורטניוז וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם.