"אין סיבה לסגור את שדה דב לפני קבלת היתרי בנייה"

כך אמר יו"ר ועדת הפנים בדיון בנושא סגירת השדה. חכ' קיש: "יש לפעול לעצור את הפינוי לפני קבלת היתרים שעלולה לקחת שנים רבות...."המצב האבסורדי יהיה שנסגור את השדה וזה ישב כך חמש שנים בלי שום דבר, ולשם אנחנו הולכים"

 

היום התקיים דיון  של ועדת הפנים והגנת הסביבה בראשות ח"כ יואב קיש בנושא סגירת שדה דב.

כזכור, כפי שהתפרסם בפספורטניוז ביום שבת, נשיא התאחדות המלונות וראשי ענף המלונאות פנו בדחיפות לשרי האוצר, תחבורה תיירות, לשקול מחדש את סגירת שדה דב ב-2019, דבר שלדבריהם העלול להסב נזקים כבדים לתיירות הפנים ולתושבי אילת. המלונאים קראו לשרים ולוועדה להשאיר את שדה דב לפעול במתכונת מצומצמת עד להקמת שדה חלופי.

ועדת הפנים והגנת הסביבה בראשות ח"כ יואב קיש מאמינה כי חרף ההחלטה לסגור את השדה למען הקמת בנייני מגורים הנדרשים לאזור, אין סיבה לסגור את השדה לפני קבלת היתרי בנייה על פי חוק לעניין זה. הוועדה קוראת לממשלה בשלב ראשון, לאמץ ולהשוות את ההחלטה שקיבלה בעניין המשך פעילותו של שדה התעופה בהרצליה גם לעניין שדה דב (לדחות את סגירת השדה עד שיהיו אישור בניה), ולתאם מול הגורמים הרלוונטיים את המשך פעילות השדה האזרחי. כך החליטה הוועדה הבוקר בדיון על סטטוס חלופה לשדה דב ומתן מענה לתושבי אילת.

יו"ר הועדה, חה"כ יואב קיש סיכם ואמר כי: "לצד העיקרון החשוב של מניעת הפגיעה בזכויות  של בעלי הקרקע, שדה דב הוא משאב ציבורי חשוב ביותר והוא קנה נשימה משמעותי לתושבי אילת והאזור. ניתן להגיע לפתרון טוב שמצד אחד מאפשר המשך הפעלתו ומצד שני שומר על זכויות בעלי הקרקע. בכל מקרה יש לפעול לעצור את הפינוי לפני קבלת היתרים שעלולה לקחת שנים רבות". ח'כ קיש הוסיף במהלך הדיון כי: "חרף ההחלטה לסגור את השדה למען הקמת בנייני מגורים הנדרשים לאיזור, אין סיבה לסגור לפני קבלת היתרי בנייה לפי חוק" אמר והוסיף: "המצב האבסורדי יהיה שנסגור את השדה וזה ישב כך חמש שנים בלי שום דבר, ולשם אנחנו הולכים, זה לא מתאים לי, לא יכול לסבול את זה."

ראש עירית אילת, מאיר יצחק הלוי: "בגלל בסיס צבאי אתם סוגרים את הבסיס הכי חשוב של מדינת ישראל – העיר אילת. זה הזוי. בגלל איזה בסיס עתידי שאולי ייבנה, מחסלים עיר בברוטליות. אנחנו טסים כל יום עם אנשים חולים לאיכילוב. תראו רק חולה אחד. אתם השתגעתם? מכניסים חולים למדגם? לאן הגענו? הזחיחות מוציאה אותי מהכלים. יושב פה בחור שצריך כל שבוע לטוס פעמיים לטיפול רפואי. כראש קהילה אני מצטער על הציניות".

דניאל מלצר, רכז בינוי באגף תקציבים, משרד האוצר: "אני לא רואה אפשרות להפסיק את פנוי השדה. יש פה מורכבות. יש סוגיה קניינית-משפטית. דחייה תפגע בהם קשות. הועלו טענות של שלביות – אי אפשר. צריך לפתח את השטח לפני מתן היתרי בניה. צריך לפנות את השטח לקו הרכבת המתוכנן שם. הסכם פינוי שדה דב הוא חלק מהסכם גדול של משרד האוצר ומשרד הביטחון. התזרים למימון אותן פעולות נובע בעיקר מפינוי שדה דב. כל דחייה תפגע קשות במימון. תוכנית מפורטת לשדה דב תקודם באופן מהיר ותאושר במחצית 2019".

נועם דור, משרד הבריאות: "אנחנו מתנגדים לסגירת שדה דב. תושבי אילת מסתמכים על שירותי הרפואה בבית החולים יוספטל שאינו מסוגל לתת מעטפת טיפולית מלאה. רבים נאלצים לטוס על בסיס שבועי למרכז הארץ כדי לקבל טיפול. סגירת השדה תוביל לפגיעה בזכות הבסיסית לרפואה שווה. ביוספטל גם מעסיקים רופאים מומחים שמגיעים על בסיס יומי ממרכז הארץ בטיסה. אם השדה ייסגר, הם יחפשו מקום עבודה אחר".

מיטל להבי, סגנית ראש עיריית תל אביב: "אני נגד ניתוק הפריפריה מתל אביב. אבל הצבעתי נגד תוכנית חולדאי, כי בתוכנית שלו השדה מתרחב פי 4, והקיבולת שלו צומחת ל2 מיליון נוסעים בשנה. כבר היום יוצאות משדה דב טיסות לחו"ל. מי שרוצה שדה פנים ארצי, שיאסור על טיסות לחו"ל, לרומא ולפאריז. המטרה לשמור על קשר עם הפריפריה, לא עם חו"ל".

 

 

תגיות: סגירת שדה דב

נושאים שמוזכרים בידיעה