אא

יו"ר עובדי המעבדות הרפואיות הציבוריות: "סופיה היא בדיקה לא אמינה ולא מדויקת"

יו"ר עובדי המעבדות הרפואיות הציבוריות נגד חברת סופיה ישראל שהחלה אתמול לבצע בדיקות קורונה מהירות באיי התיירות אילת וים המלח: "אמינות בדיקות הסופיה עומדת רק על כ-60%". סופיה בתגובה: "צר לנו שהמבצע הנהדר לפתיחת התיירות נאלץ להתמודד עם פייק ניוז חרדתי ומתסיס"

בדיקות קורונה במכשירי סופיה בכניסה לאיי התיירות הירוקים. צילום: באדיבות סופיה ישראל והמרכז הרפואי שיבא בדיקות קורונה במכשירי סופיה בכניסה לאיי התיירות הירוקים. צילום: באדיבות סופיה ישראל והמרכז הרפואי שיבא
אתמול (חמישי) הודיעה חברת סופיה ישראל על התחלת קיום בדיקות מהירות לבאים לאילת ולים המלח שהוגדרו באחרונה כאיי תיירות ירוקים באמצעות מכשירי סופיה. בעקבות הודעתה זו, מזהירה הבוקר (שישי) יו"ר עובדי המעבדות הרפואיות הציבוריות בישראל, אסתר אדמון, כי "נכון לאמש, יום חמישי בשעה 22:34, ביצעו את בדיקת הקורונה המהירה כ-1,000 ישראלים, אלא שלגבי חלקם התקבלה תשובה לא אמינה. המשמעות היא שבעיר אילת עלולים להסתובב חולי קורונה שלא יודעים זאת". עוד טוענת אדמון, "המעבדות התריעו כבר לפני כחודשיים על כך שהסופיה היא בדיקה לא אמינה ולא מדויקת. על פי משרד הבריאות", אומרת אדמון, "אמינות בדיקות הסופיה עומדת רק על כ-60% בקרב חולים אסימפטומטים (חולי קורונה ללא תסמיני מחלה) ובקרב כ-84% בקרב חולים סימפטומטים (עם התסמינים)". זאת ועוד טוענת אדמון, "שימוש בסופיה לזיהוי נגיף הקורונה באילת ובים המלח הוא בעייתי מאוד בגלל שהבדיקה אמורה לגלות חולים א-סימפטומטים. אלא שמלכתחילה, אחוזי הגילוי בעזרת הסופיה לחולים אלה עומד רק על 60%. כלומר, מתוך 10 נבדקים, 4 נבדקים יצאו עם תוצאות שגויות ועלולים להמשיך להדביק את סביבתם". אדמון קוראת, "אסור לנו להתפשר על איכות התוצאות. ההתעלמות מחוות דעות מקצועיות פוגעת בקטיעת שרשראות ההדבקה. מאז הכנסת מכשירי הסופיה לבתי החולים נמצאו הרבה יותר מקרים של 'חיובי שגוי' (חיובי במטוש, אבל למעשה ללא קורונה), מכפי שהעריכו מלכתחילה שיקרה בבדיקות הסופיה. המשמעות של חיובי שגוי היא דרמטית מדובר באדם בריא שבטעות מכשיר הסופיה מזהה אותו כחולה. אדם כזה עלול להתאשפז במחלקת קורונה בבית החולים, או להיחשף לחולי קורונה, כי הוא משוכנע שהוא כבר חולה, ואז קורה האירוע הטרגי - ההידבקות האמיתית במחלה". עוד מוסרת אדמון כי "בעקבות העלייה ב'חיובים שגוים' ממכשיר הסופיה, הנחה משרד הבריאות כי חובה לחזור על כל תוצאה שלילית או חיובית, גם בשיטת ה-PCR שאנחנו עושים במעבדות. זה בעצם הופך את בדיקת הסופיה למיותרת. לפי הנחיה זו של המשרד, אין לבדיקת הסופיה שום יתרון והיא רק מסרבלת. גם בארה"ב ישנם דיווחים שהפסיקו להשתמש במכשיר הזה. במדינת נוואדה בארה"ב היו המון חיובי שגוי. כלומר, אנשים בריאים שבטעות זוהו כחולים ולכן הפסיקו להשתמש בה". מחברת סופיה ישראל נמסר בתגובה: "צר לנו שהמבצע הנהדר לפתיחת התיירות באילת ובים המלח נאלץ להתמודד עם פייק ניוז חרדתי ומתסיס. הקריאה שתוצאה איטית בת 5 ימים של בדיקת קורונה יותר טובה מבדיקה מהירה של 15 דקות, לא תחזיר את עם ישראל לתקופת הדינוזאורים כי הוא כבר התקדם לעידן המודרני. סופיה היא פיתוח טכנולוגי נייד שכבר אושר על ידי ה - FDA ומשרד הבריאות, בכל העולם היא מאפשרת לחזור לשגרה לפתוח את המשק, הכלכלה והתיירות. מדובר במכשיר חכם שאינו תלוי במעבדה או בשינוע דגימות, קוטע שרשרות הדבקה תוך 15 דקות ומציל חיים כל יום. הקושי לקבל טכנולוגיות חדשות נקרא טכנופוביה, מדובר בתופעה פסיכולוגית הגורמת לתגובת הימנעות מוגזמת שאינה הולמת את המצב. נראה לנו שההכרזה הזו היא בדיוק המקרה הקלאסי של רצון להישאר בעידן טלפון החוגה הנייח כשכל העולם התקדם לעידן הסמארטפון הנייד. אנו מאחלים לעובדי התיירות ותושבי אילת והערבה, המשך שבוע בריא ולכל הנופשים באילת ובים המלח, חופשה נעימה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםקורונה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: