אא

ישראייר ביטלה את קרן ההשקעה לרכישת בתי מלון

לאור העובדה שמשרד האוצר השלים את העברת הכסף בגין הקדמת תשלום בגין הטסת אנשי האבטחה, בחברת התעופה הבינו שיש לדחות את תכנית הרכישה למועד אחר

ישראייר. צילום: עידו וכטל ישראייר. צילום: עידו וכטל

בי.ג'י. איי, בעלת השליטה בחברת ישראייר הודיעה אתמול (חמישי), כי ישראייר חתמה על ביטול בהסכמה של הקמת קרן ההשקעה במלונות באגן  הים התיכון וחבל הבלקן.

במסגרת הקרן להשקעה במלונות באגן הים התיכון וחבל הבלקן, עליה דיווחנו בחודש מאי 2021 בפספורטניוז, סיכמו הצדדים, כי קבוצת ישראייר תוכל לפעול בתחום קרן ההשקעה במלונות, ללא כל מגבלה.

כאמור כעת בישראייר החליטו לשנות את התכנית ולדחות אותה למועד אחר בעתיד, זאת לאור השלמת קבלת הכספים מהממשלה בסך של 16 מיליון דולר בגין הקדמת תשלום בגין הטבת אנשי האבטחה.

כפי שפרסמנו, בעלי השליטה בחברת התעופה, שי אודם בע"מ ובעלי השליטה בה, העמידו את ההלוואה בסך של כ-8 מיליון דולר שהוזרמה לחברה בהתאם להסכם שנחתם עם האוצר לגבי הקדמת קבלת התשלום בגין הטסת עובדי מערך הביטחון.

מתווה ההסכם היה שהמדינה העבירה בתחילה לישראייר סך של כ-9 מיליון דולר, כ-30 מיליון שקל,  כאשר יתרת השלום בסך של כ-7 מיליון דולר הותנה בכך שבעלי השליטה יזרימו כסף לחברה. רמי לוי ושותפיו לישראייר העמידו לחברה הלוואה בסך של כ-8 מיליון דולר שתפרע  עם קבלת תמורה מהנפקת ישראייר המתוכננת להיעשות בחודשים הקרובים בבורסת ת"א. המדינה לאחר מכן השלימה והעבירה לחברה עוד כ-22 מיליון שקל.

בישראייר הבינו שאי אפשר מצד אחד לקבל כסף מהמדינה, ומנגד לקחת את אותו כסף ולהשקיע אותו ברכישת בתי מלון שאינם בישראל.

בחברת התעופה ימתינו כעת למועד אחר מבחינת התזמון בו יהיה נכון להיכנס מחדש לקרן השקעות במלונות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאותמבזקיםישראייר

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: