אא

ישראייר ביצעה אמש (מוצ"ש) טיסת חילוץ רפואי מאתיופיה

לאחר שמטוסי ה-ATR והאיירבס של ישראייר קיבלו אישור לשמשמ כאמבולנסים אוויריים, ביצעה אמש חברת התעופה, בהזמנת חברת הביטוח הראל, טיסת חילוץ של מטייל בשנות ה-50 לחייו שלקה בליבו מצפון מאתיופיה

טיסת חילוץ רפואי של ישראייר מאתיופיה. צילום: יח"צ חברה טיסת חילוץ רפואי של ישראייר מאתיופיה. צילום: יח"צ חברה
חברת התעופה ישראייר ביצעה אמש (מוצ"ש) טיסת חילוץ רפואי מצפון אתיופיה. הטיסה בוצעה עבור חברת הביטוח הראל במטוס האיירבס 320 הרפואי בכדי לחלץ טייל ישראל בשנות החמישים לחייו, שלקה בליבו. מחברת הראל נמסר כי המבוטח חש ברע במהלך טיול עם מדריך בעיר דר שבצפון אתיופיה. בדיקה מהירה העלתה כי הוא סובל מהתקף לב פעיל ובשל כך, היה מוכרח לעבור פרצדורה רפואית מצילת חיים אשר לא ניתן לקיימה בהיעדר שירותים רפואיים מתאימים באזור. בחברת הראל הוחלט מיד לשלוח צוות רפואי מוטס באמבולנס אווירי מיוחד, כדי להשיב את המבוטח לטיפול רפואי בארץ. בשל הסגר והצורך בפעילות רפואית מידית וטווח טיסה רחוק המורכב ממספר תחנות ביניים, הוחלט בהראל לחכור מישראייר כאמור את האיירבוס 320 ולשגר בו צוות רפואי, מטעם חברת IMA. הצוות המיוחד כלל רופא בעל ניסיון בתחומי הקרדיולוגיה והטראומה לצד צוות רפואי תומך. הדרמה התעצמה כשבמסגרת החילוץ נאלצו גם להתמודד עם תנאי מזג אויר סוערים במיוחד באתיופיה. עם נחיתת המבוטח בנתב"ג הוא הועבר להמשך טיפול רפואי בטיפול נמרץ במרכז הארץ. בהראל מדגישים כי במיוחד בתקופה מורכבת זו חשוב מאוד שאזרחים העוזבים את הארץ יצטיידו בביטוח רפואי מלא בעת היציאה לחו"ל. "אנו שמחים כי היכולות והניסיון שלנו אפשרו הגעתו של המבוטח בשלום ארצה לטובת המשך טיפול רפואי". בהראל מודים לישראייר ולמשרד החוץ על שיתוף הפעולה. על רקע הירידה הדרסטית בטיסות המסחריות, מטוסי ה-ATR והאיירבס של ישראייר, משמשים כאמבולנסים אוויריים. זאת לאחר שישראייר קיבלה באחרונה מרשות התעופה האזרחית (רת"א) את כל האישורים הנדרשים להטסת נוסעים באלונקה. בנובמבר האחרון הקימה יחידת הטסה. 

בתוך כך, נזכיר כי ישראייר, שזכתה באחרונה במכרז לביצוע טיסות חריגות בתקופת הסגר, תמשיך גם השבוע להמשיך לבצע טיסת חילוץ יומית בקו תל אביב פרנקפורט פרנקפורט תל אביב (הטיסות תצאנה מטרמינל 1 בנתב”ג).

נזכיר כי אמש, לראשונה מזה עשור, נחת באיסטנבול שבטורקיה מטוס ATR72 של ישראייר, לצורך הטסת נוסעים. המטוס העלה נוסעים ישראלים ושב ארצה לאחר זמן קצר. ישראייר קיבלה את כל האישורים הביטחוניים לטיסה זו, הן מהרשויות בטורקיה והן מהצד הישראלי. זאת הפעם הראשונה כאמור מזה עשור, שמטוס נוסעים ישראלי מורשה לנחות בטורקיה נוכח הגבלות גורמי הביטחון והיחסים העכורים בין ישראל וטורקיה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםישראיירטיסות חילוץ

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: