ישראייר מסכמת את הרבעון השלישי של השנה כמו גם את תשעת החודשים הראשונים עם שיפור בפעילות הבינלאומית מול פגיעה קשה בפעילות הפנים ארצית.
מחזור המכירות של הקבוצה ברבעון השלישי של 2019 הסתכם בכ- 129 מיליון דולר ללא שינוי ביחס לרבעון המקביל אשתקד, וזאת על אף סגירת הפעילות הפנים ארצית בשדה דב ועיתוי חגי תשרי.
הרווח הגולמי ברבעון הסתכם בכ- 22 מיליון דולר, ללא שינוי ביחס לרבעון המקביל אשתקד
תרומת ה- Ebitda בנטרול IFRS16 הסתכמה בכ- 15.6 מיליון דולר לעומת 17.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי ברבעון עמד על 11.1 מיליון דולר לעומת כ-14.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, כתוצאה מפגיעה בנתיבים הפנים ארציים ועיתוי חגי תשרי.
מחזור המכירות מתחילת השנה הסתכם ב- 234 מיליון דולר לעומת 247 מיליון דולר אשתקד. תרומת ה- Ebitda מתחילת השנה הסתכמה ב- 15.5 מיליון דולר לעומת 17 מיליון דולר בתקופה המקבילה.
הרווח הנקי מתחילת השנה עמד על 4.4 מיליון דולר (4.9 בנטרול IFRS16) לעומת כ-8 מיליון דולר אשתקד
בישראייר מציינים כי סגירת שדה התעופה שדה דב לפעילות פנים ארצית בראשית הרבעון וגרר פגיעה קשה במוצר הפנים ארצי. פגיעה זאת באה לידי ביטוי בירידה בביקושים, בכמות הטיסות, בשיעורי התפוסה ובמחיר הממוצע. מול אלו חלה עלייה מהותית בהוצאות התפעול כתוצאה ממעבר הצי לנתב"ג. השפעות אלו הסתכמו לסך של כ-3.8 מיליון דולר, שחלקו קוזז באמצעות שורה של צעדים ובהם: הקטנת מצבת העובדים בכ-10 אחוזים, הגברת הפעילות הבינלאומית של מטוסי האי טי אר והגברת הפעילות משדה התעופה בחיפה.
אורי סירקיס מנכ"ל ישראייר אמר הערב לפספורטניוז: "שנת 2019 הייתה המאתגרת ביותר מאז יישום מדיניות השמים הפתוחים. לצד תחרות עוצמתית מול חברות תעופה זרות נאלצנו להתמודד עם קרקוע מטוס מדגם 737 מקס ועם שינוי דרמטי במוצר הפנים ארצי. על אף היערכות מוקדמת במישור התפעולי והמסחרי נאלצה ישראייר להתמודד עם פגיעה של כ-3 מיליון דולר בשורת הרווח". עוד הוסיף סירקיס ואמר כי: "מסירותם של עובדי החברה בצד פיתוחים טכנולוגים אפשרו לנו להגדיל את רווחיות הנתיבים הבינלאומיים ולמזער את הפגיעה ברווחיות הגולמית. אני מבקש להודות לכל עובדי ישראייר שבזכותם סיימה החברה את תשעת החודשים הראשונים של השנה ברווח נקי של כ-5 מיליון דולר".
"מסירותם של עובדי החברה בצד פיתוחים טכנולוגים אפשרו לנו להגדיל את רווחיות הנתיבים הבינלאומיים". אורי סירקיס. צילום: יח"צ
יישר כח לחברת ישראייר, שבשונה מחברת ארקיע, בחרה להיעזר ביעילות ובמקצועיות עובדיה, במקום "לנפנף" עובדים מקצועיים שתמיד תרמו לחברה, וכאות הערכה על מסירותפ, הם פוטרו..
אולי יש ירידה כי המחירים שאתם חיים בסרט שאתם מבקשים מאיתנו הנוסעים הוא הזוי. מצידי גם תפשטו את הרגל זה לא יהיה הפסד
המחירים לאילת מנתב"ג וחיפה בשמיים ישראייר חייבת ללכת לכיוון ה. Low Cost
100 שקל לכיוון לאילת ללא מזוודה והמטוסים יהיו מלאים / כל עוד ישראייר יעמדו בזמנים . …
קדימה לכיוון ה. Low Cost ישראייר
100 שקל לאילת כיוון