אא

"יש לי אבא והוא לא מכיר בי". מי האבא?

בעוד בתי המלון בארץ מתחילים לשוב לפעילות וליהנות מתפוסות נאות בסופ"שים, התיירות היוצאת מושבתת. כעת, קבוצת פייסבוק בה חברים כ-6,000 סוכני נסיעות מנסה למחות על גרירת הרגליים של המדינה בפתיחת השמיים ובהיעדר מתווה פיצויים ברור לעוסקים בתיירות יוצאת. איך? וכלפי מי הם מכוונים חצים?

יאיר די קסטרו, הבעלים של חברת "סולו איטליה". צילום מדף הפייסבוק של קבוצת "מצילים את תיירות חו"ל עכשיו" יאיר די קסטרו, הבעלים של חברת "סולו איטליה". צילום מדף הפייסבוק של קבוצת "מצילים את תיירות חו"ל עכשיו"
הם לא שורפים צמיגים וגם לא חוסמים כבישים. עובדי ענף התיירות היוצאת שרובה המכריע מצוי בחל"ת - לא ששים להבעיר את השטח במחאה פיזית קולנית על היעדר אסטרטגיית יציאה ברורה של ראשי המדינה מהסגר התעופתי ועל היעדר מתווה ברור לפיצוי כספי גם ליום שאחרי פתיחת השמיים מתוך ידיעה ברורה שמספר הישראלים שיטוסו לחו"ל לא יחזור להיות למה שהיה בעתיד הנראה לעין. לפי שעה הם מעדיפים להשמיע את קולם יותר בפייסבוק. "מצילים את תיירות חו"ל עכשיו". זה שמה (השם השתנה) של קבוצת פייסבוק שהקימה עמית פלס, סוכנת נסיעות מחברת "נתיב טורס" שבבעלות משפחתה, במטרה להציל את ענף התיירות היוצאת שכל פעילותה נגדעה בין לילה. חברים בה נכון לעכשיו קצת פחות מ-6,000 חברים, כולם אנשי תיירות, שכירים ועצמאיים. פלס אומרת לפספורטניוז כי המטרות העיקריות של הקבוצה הן להאריך את תקופת תשלומי החל"ת לעובדי ענף תיירות חו"ל שאמורים להסתיים לקראת חודש יולי ומתן מענקים הולמים וללא ביורוקרטיה למשרדי הנסיעות המושבתים מכל פעילות. "צריך לפצות בעלי משרדי נסיעות גם אחרי שיפתחו את השמיים. מאחר ופתיחת השמיים לא תהיה בכמויות אליהן הורגלנו, ובעלי המשרדים שיהיו רשאים לחזור לעבוד - יחזרו לעבוד בהיקף נמוך משמעותית".

"למה לא שומעים את בעלי המשרדים הגדולים?"

בעוד סוכני נסיעות קטנים ובינוניים משמיעים את קולם בדרך זו או אחרת בקבוצה, את קולם של בעלי המשרדים הגדולים לא שומעים כאן כלל וכלל. "אולי תסבירו לי למה אנחנו לא שומעים את הבעלים והמנכ"לים של החברות הגדולות", כתב אחד החברים בקבוצה. "הייתי מצפה לשמוע את המהלכים שלהם... להם יש דלתות נפתחות בקלות למשרדי הממשלה כי הם כוח כלכלי". יאיר די קסטרו, הבעלים של חברת התיירות "סולו איטליה" ואחד החברים בקבוצה מוסיף ואומר לפספורטניוז בעניין הזה, "אני מחפש עם פנס בפייסבוק את שמות בעלי המשרדים הגדולים, חברות התעופה, חברות התיירות ופשוט מתקשה למצוא. יש סיבה? לימדו אותנו שמנהלים כמו מפקדים בצבא, הולכים בראש. ההתאחדות עושה את שלה וזה בסדר גמור אבל מדוע חברי ההנהלה כולם לא מתגייסים למחאה הספונטנית של כל הענף?". כך או כך, בקבוצה החל לרוץ קמפיין נגד שר התיירות, אסף זמיר, שיוזמיו מקווים שיוביל לשינוי. סוכני נסיעות החלו להצטלם בזה אחר זה עם השלט: "יש לי אבא והוא לא מכיר בי". למי שלא הבין, האבא הוא אסף זמיר, שר התיירות הנכנס. וזה הנוסח המלא של הפוסטים שעלו עם הסלפי שלט: "יש לי אבא ואני אוהב אותו מאוד. אבל האבא המקצועי שלי, מי שמוגדר 'שר התיירות' לא מתעניין בי בכלל. עשרות אלפי משפחות מתפרנסות מהענף שנקרא 'תיירות חו"ל'. אבל מי שאמור להיות ה'אבא של התחום' חושב שזה לא עניינו לטפל במדריכי הטיולים לחול, בסוכני הנסיעות לחו"ל, בחברות הנסיעות, חברות התעופה, מפיקי חו"ל, חברות הטיולים וחברות תומכות תיירות חו"ל. אין מתווה, אין אופק ואנחנו האחרונים להתאושש מהמשבר. אנא מכם עזרו ל'אבא' המקצועי שלי אסף זמיר להכיר בי". בין המצטלמים סוכני נסיעות שכירים לצד בעלי משרדים דוגמת די קסטרו בעלי "סולו איטליה". עמית פלס, יוזמת המחאה בפייסבוק. צילום באדיבות עמית פלס מירי גרינמן, מדריכת טיולים. צילום באדיבות גרינמן עוד ועוד חברים בקבוצה יצאו עם המסר האבהי הזה, אך היו גם מי שהתנגדו לו. "די עם זה! אסף זמיר הוא לא אבא שלנו", הגיב אחד החברים בקבוצה. "הפוסטים האלה מעצבנים אותי! במקום לחשוב שהעלינו פוסט לפייסבוק ו'תרמנו את חלקנו', צריך להתארגן ולצאת למחאה מול משרד התיירות ומול אסף זמיר. די לקרוא לו אבא, הוא לא אבא שלנו, וראש הממשלה הוא לא הבן של המשיח, והגיע הזמן שאנחנו כאזרחים משלמי מיסים, נשמיע את הקול שלנו". ואנחנו תוהים האם גרירת הרגליים של ראש הממשלה&ראשי משרד הבריאות בסוגיית פתיחת השמיים וביטול חובת הבידוד על כל השבים מחו"ל, נועדה בראש ובראשונה לשקם את הכלכלה ותיירות הפנים? והאם זו אכן תצליח להתאושש עד שהוועד הכי חזק במדינה - ועד עובדי רשות שדות התעופה - יצליח בדרכו שלו (שביתה, שביתה, שביתה) לפתוח את נתב"ג ליציאת בני ישראל? התשובה כנראה נמצאת איפה שהוא באמצע, אם וכאשר לא נחווה על בשרנו גל שני אכזרי.  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםמשבר קורונה

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: