“כאישה לא הייתה לי שום בעיה להתקדם בחברת התעופה”

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin
בילן ארפיין, מנהלת אזור ישראל בחברת התעופה אתיופיאן איירליינס, גאה בדרך שעשתה עד לתפקיד ניהולי בכיר בחברה. איך היא מסבירה את העובדה שאין הרבה נשים בתפקידי ניהול בכירים בתעשיית התעופה? וכיצד נגיף הקורונה השפיע על אתיופיאן? ראיון אופטימי

לפני שהספקתי להתיישב ולעיין ברשת הקווים של אתיופיאן איירליינס על מפת הקיר שבמשרדה, נמרצת, עניינית וחייכנית, התיישבה מולי בילן ארפיין (Bilen Arefaine), והחלה לספר על האתגר שבתפקיד מנהלת האזור, אותו החלה למלא בחודש אוגוסט, לפני כחצי שנה.

“האתגר גדול והחשיפה רצינית”, היא מדגישה. “זה שיווק, זה שירות לקוחות, תפעול, יחסי ציבור, הרצון להרחיב את השוק. אנחנו עובדים יד ביד עם ה-GSA שלנו, חברת טל תעופה, ועם ‘אירו הנדלינג’, המספקת לנו שירותי קרקע”.

יש מעט מאד נשים בתפקידי ניהול בכירים בתעשיית התעופה. איך את מסבירה זאת?
“תעשיית התעופה היא תעשייה מאתגרת מאד, וזאת כנראה הסיבה העיקרית. באתיופיאן איירליינס אין שום בעיה לנשים להתקדם. החברה נותנת הזדמנות שווה לכולם. כשסיימתי את לימודיי באוניברסיטת אדיס והגעתי לחברה, קיבלתי הזדמנות שווה להתקדם, כמו כל עמיתיי. עסקתי במגוון תפקידים בחברה, ובחמש השנים האחרונות מילאתי תפקידי ניהול במחלקה המסחרית ומול הקהילה הדיפלומטית, ועכשיו עליתי לדרג של מנהלת אזור”.

כאישה לא היו לך קשיים להגיע לתפקיד בכיר כזה בחברה?
“לא. כאישה לא הייתה לי שום בעיה להתקדם בחברת התעופה. בכנות. היו לי הכישורים, ההשכלה המתאימה, וכל האפשרויות להתקדם בחברה, ולא הייתה לי כל בעיה כאישה”.

אתיופיאן איירליינס היא חברה בתנופה. החברה הגדולה והמצליחה באפריקה, 125 מטוסים, 127 יעדים. חברה רצינית בקנה מידה גלובלי. מה התכניות והציפיות של החברה?
“זו האמת. אנחנו בתנופה גדולה מאד. היה לנו חזון לשנת 2025 והגשמנו את התוכניות ואת ציוני הדרך מוקדם מהצפוי. מעתה פנינו לקראת החזון של 2035, כשהמטרות הן להיות החברה הגדולה בכל האזור, כולל המזרח התיכון, להיות אחת מ-20 החברות הגדולות בעולם, להגדיל משמעותית את רשת הקווים שלנו ולהפעיל צי של מטוסים חדשים. גם היום יש לנו צי מטוסים צעיר ומודרני, עם גיל ממוצע של 5 שנים, וכולל כ-25 מטוסי דרימליינר 787 ומטוסי איירבוס 350A. מדי שנה אנחנו זוכים בתואר חברת התעופה הטובה באפריקה, ולאחרונה המנכ”ל של החברה, Tewolde GebreMariam, זכה בפרס היוקרתי של ‘מנהל השנה’ של חברות התעופה הבינלאומיות. ולא נשכח את נמל התעופה החדש באדיס אבבה, נמל תעופה ענק ומשוכלל בדומה לנמלי התעופה של איסטנבול ודובאי. הנמל יהיה מוכן בעוד שנה, והחזון שלנו, שאדיס אבבה תהיה ה-HUB המרכזי של כל המזרח התיכון. ובנמל החדש יהיה לנו גם טרקלין גדול ומשוכלל. יש למה לחכות”.

היום אתם מפעילים בקו לישראל 2 טיסות יומיות, 14 טיסות שבועיות. יש תכניות להגדיל את התדירויות?
“הקו שלנו פועל מצוין ונשמח מאד להגדיל את התדירות בקו. אנחנו מנהלים מגעים עם רשות התעופה, אבל מוקדם מדי לדון בכך, במיוחד לא בימים אלה”.

מיהם הנוסעים הישראלים שטסים איתכם לאדיס ומי האתיופים שטסים איתכם לתל אביב?
“כל הנוסעים נחלקים לשתי קבוצות. נוסעי הטיולים והנופש בדרך כלל טסים בטיסת הבוקר שלנו, ואילו הנוסעים העסקיים טסים לרוב בטיסת הלילה. הנוסעים מאדיס שמגיעים לארץ, ברובם קבוצות דתיות נוצריות מאתיופיה, מניגריה, ובעצם, מכל אפריקה. אתיופים רבים רוצים לבוא לישראל, ארץ הקודש. אנחנו מתפללים כל יום לאלוהים שישמור על ישראל ועל אתיופיה. אנחנו מאמינים שכל אתיופי צריך לבוא פעם בחיים לישראל. כידוע, הקשרים בין שתי המדינות טובים וחזקים”.

האם הנוסעים הישראלים ממשיכים בטיסות קונקשן שלכם מעבר לאדיס?
“הקונקשן שלנו מאדיס ליעדים באפריקה, ואנחנו טסים ל-62 יעדים שונים באפריקה, הוא מצוין וחלק וההמתנה לטיסות המשך קצרה מאד. המיקום של אדיס מצוין לכל היעדים באפריקה. ליעדים אחרים לעתים צריך להמתין לקונקשן כמה שעות, אבל הנוסעים נהנים מהטבה מיוחדת. במקום להמתין כמה שעות בטרמינל, אנחנו לוקחים אותם לסיור באדיס וגם מעניקים להם ארוחה במסעדה”.

מהם היעדים הפופולריים שלכם?
“רבים מגיעים לאדיס ולטיול באתיופיה, במיוחד חובבי היסטוריה ונופי הרים. חובבי הנופש מעדיפים את קייפטאון, ויש כאלה המבקשים לטפס על הקילימנג’רו. רוב הישראלים ממשיכים בטיסות לקייפטאון”.

איך נגיף הקורונה משפיע על הפעילות שלכם?
“כולם מושפעים, כל ענף התעופה והתיירות, וגם אנחנו מושפעים. שמענו שבישראל עובדים על מציאת חיסון, ואני סומכת על הישראלים”.

מה את מצפה להשיג בתפקידך כאן בישראל?
“כמה מטרות. להגדיל את התנועה בין שתי המדינות, לשפר את הקשרים בין המדינות, להפוך את אדיס ליעד תיירות ליותר ויותר ישראלים”.

האם את מרוצה משהותך בישראל?
“אני נהנית מאד בארץ. אוהבת להיות כאן. התרבויות שלנו דומות, האוכל דומה. הארץ יפה ואני מרגישה טוב ובטוח בכל מקום בישראל”.

תעודת זהות
גיל: 43
משפחה: נשואה +  3 (שני בנים ובת)
השכלה: מאסטר בפיתוח עסקי, אוניברסיטת אדיס אבבה
קריירה: 23 שנה באתיופיאן איירליינס במגוון תפקידים

עקבו אחרי פספורטניוז בפייסבוק, בטוויטר וגם, באפליקציה

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin

השאירו תגובה לפוסט

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר.

רוצים לדעת כל מה שחם בעולם התיירות והתעופה?

הצטרפו לשירות הניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים 24/7

פרסומים נוספים מאותה קטגוריה

  • תא לחץ
  • flying sport 2020

כתבות פופולריות

החדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה

אני מעוניין לקבל חדשות, עדכונים והודעות פרסומיות מפספורטניוז.