כך רמי לוי מתכנן לשלם עבור ישראייר

אופרן גם ב...
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin
רמי לוי, שהגיש באחרונה הצעה לרכוש את ישראייר תמורת כ-70 מיליון ש' מתכוון לרכוש את החברה על ידי גיוס של כ-26 מיליון ש' בדרך של הקצאת מניות פרטית והלוואת בעלים של כ-35 מיליון ש' מחברת "שי אודם" שבבעלותו
רמי לוי וסירקיס
רמי לוי ואורי סירקיס. צילום מתוך דף הפייסבוק של סירקיס

איש העסקים רמי לוי נערך לרכישת חברת ישראייר. לוי הגיש באחרונה הצעה לרכישת ישראייר תמורת כ-70 מיליון שקל. כמו כן, הציע להזרים לישראייר כ-17 מיליון שקל נוספים בגין הלוואה שחברת האם, אי.די.בי פיתוח, לוותה ועדיין לא החזירה לישראייר.

לוי מתכנן לעלות את השליטה בחברת בי.ג’י השקעות בע”מ, דרכה הגיש את ההצעה לרכישת ישראייר, ל-80.57%. באמצעות חברה זו מתכנן לוי לבצע הקצאה פרטית של כ-24.299,66 מיליון מניות בתמורה לכ-26 מיליון שקל שישמשו לרכישת ישראייר. כמו כן, תוכל החברה ליטול הלוואת בעלים מבעלת השליטה או ככל שלא יהיה בידי בעלת השליטה, חברת שי אודם בע”מ, להעמיד את הלוואת הבעלים, אזי הסכום יגויס מבעלי השליטה בבעלת השליטה (טעמן שיווק מזון בע”מ שבבעלות רמי לוי ורמי לוי שיווק השקמה, קרי, רמי לוי) בסכום שיידרש להשלמת עסקת ישראייר, ועד לסך מקסימלי של 35 מיליון שקל.

הלוואת הבעלים תישא ריבית שנתית מצטברת בשיעור של 5% שצבירתה תחל במועד העמדת הלוואת הבעלים ועד מועד פירעונה המלא. ההלוואה תיפרע מתוך גיוסי הון שתבצע החברה, כך שבכל גיוס 50% מתמורת הגיוס ישמשו לטובת פירעון ההלוואה. לאחר השלמת עסקת ישראייר, במקרה של חלוקת דיבידנד מחברת ישראייר לחברה 50% מהסכומים שיחולקו ישמשו ראשית לפירעון ההלוואה. מהכנסות החברה, במקרה של מכירת מניות ישראייר על ידי החברה או מהכנסות אחרות לבעלת השליטה תינתן האפשרות, על פי שיקול דעתה הבלעדי, להמיר את חוב הלוואת הבעלים להון החברה לפי מחיר למניה שיקבע בגיוס הון עתידי שתבצע החברה בה ישקיע צד שלישי (או גיוס ציבורי לפי מחיר המניה שנקבע שם ) או לאג”ח להמרה.

ישראייר
ישראיר. צילום: ספיר פרץ זילברמן

יצוין כי מניית בי.ג’י השקעות בבורסת ת”א נמצאת בתקופת שימור עד 31 בדצמבר השנה לאחר שבחודש פברואר החולף, החברה מכרה את פעילותה ולכן, נכון לעכשיו, אינה מחזיקה בכל פעילות. לחברה היו מניות בחברת ביאסדי ששלטה בחברת וילי פוד השקעות. כתוצאה ממכירת חלקה, קיבלה כ-28 מיליון שקל המיועדים להשקעות. לפיכך, לחברה חשוב לרכוש את ישראייר ולצקת תוכן לפעילותה כדי לצאת מרשימת השימור של הבורסה בת”א.

החברה מציינת כי בסמוך לתחילת משבר הקורונה בחנה כניסה לתחום פעילות ניהול בתי מלון ודיור מוגן, אולם שני הענפים ספגו פגיעה קשה עקב מגפת הקורונה. למעשה, עם גיוס של כ-26 מיליון שקל ע”י הקצאת מנות פרטית והלוואת בעלים של כ-35 מיליון שקל, כאשר בקופה יש כ-28 מיליון שקל, יש לחברה כ-89 מיליון שקל לרכישת ישראייר, כאשר הציעה כ-87 מיליון שקל סך הכול. מאידך, בשוק ההון מעריכים כי בסופו של דבר ישראייר תימכר בסכום של מעל כ-110 מיליון שקל. כך שרמי לוי יצטרך לגייס כ-20 מיליון שקל נוספים אם ירצה להפוך לבעלי ישראייר.

עקבו אחרי פספורטניוז בפייסבוק, בטוויטר, בלינקדאין, באפליקציה וב-google.news

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin

השאירו תגובה לפוסט

6 מחשבות על “כך רמי לוי מתכנן לשלם עבור ישראייר”

  1. מי שלא הבין רמי לוי כבר בדרך לאי די בי כך אנשי העסקים קונים חברות על ידי כספי הציבור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

רוצים לדעת כל מה שחם בעולם התיירות והתעופה?

הצטרפו לשירות הניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים 24/7

  • flying sport 2020

כתבות פופולריות

החדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה