אא

כך רמי לוי מתכנן לשלם עבור ישראייר

רמי לוי, שהגיש באחרונה הצעה לרכוש את ישראייר תמורת כ-70 מיליון ש' מתכוון לרכוש את החברה על ידי גיוס של כ-26 מיליון ש' בדרך של הקצאת מניות פרטית והלוואת בעלים של כ-35 מיליון ש' מחברת "שי אודם" שבבעלותו

רמי לוי ואורי סירקיס. צילום מתוך דף הפייסבוק של סירקיס רמי לוי ואורי סירקיס. צילום מתוך דף הפייסבוק של סירקיס
איש העסקים רמי לוי נערך לרכישת חברת ישראייר. לוי הגיש באחרונה הצעה לרכישת ישראייר תמורת כ-70 מיליון שקל. כמו כן, הציע להזרים לישראייר כ-17 מיליון שקל נוספים בגין הלוואה שחברת האם, אי.די.בי פיתוח, לוותה ועדיין לא החזירה לישראייר. לוי מתכנן לעלות את השליטה בחברת בי.ג'י השקעות בע"מ, דרכה הגיש את ההצעה לרכישת ישראייר, ל-80.57%. באמצעות חברה זו מתכנן לוי לבצע הקצאה פרטית של כ-24.299,66 מיליון מניות בתמורה לכ-26 מיליון שקל שישמשו לרכישת ישראייר. כמו כן, תוכל החברה ליטול הלוואת בעלים מבעלת השליטה או ככל שלא יהיה בידי בעלת השליטה, חברת שי אודם בע"מ, להעמיד את הלוואת הבעלים, אזי הסכום יגויס מבעלי השליטה בבעלת השליטה (טעמן שיווק מזון בע"מ שבבעלות רמי לוי ורמי לוי שיווק השקמה, קרי, רמי לוי) בסכום שיידרש להשלמת עסקת ישראייר, ועד לסך מקסימלי של 35 מיליון שקל. הלוואת הבעלים תישא ריבית שנתית מצטברת בשיעור של 5% שצבירתה תחל במועד העמדת הלוואת הבעלים ועד מועד פירעונה המלא. ההלוואה תיפרע מתוך גיוסי הון שתבצע החברה, כך שבכל גיוס 50% מתמורת הגיוס ישמשו לטובת פירעון ההלוואה. לאחר השלמת עסקת ישראייר, במקרה של חלוקת דיבידנד מחברת ישראייר לחברה 50% מהסכומים שיחולקו ישמשו ראשית לפירעון ההלוואה. מהכנסות החברה, במקרה של מכירת מניות ישראייר על ידי החברה או מהכנסות אחרות לבעלת השליטה תינתן האפשרות, על פי שיקול דעתה הבלעדי, להמיר את חוב הלוואת הבעלים להון החברה לפי מחיר למניה שיקבע בגיוס הון עתידי שתבצע החברה בה ישקיע צד שלישי (או גיוס ציבורי לפי מחיר המניה שנקבע שם ) או לאג"ח להמרה.
ישראיירישראייר
ישראיר. צילום: ספיר פרץ זילברמן יצוין כי מניית בי.ג'י השקעות בבורסת ת"א נמצאת בתקופת שימור עד 31 בדצמבר השנה לאחר שבחודש פברואר החולף, החברה מכרה את פעילותה ולכן, נכון לעכשיו, אינה מחזיקה בכל פעילות. לחברה היו מניות בחברת ביאסדי ששלטה בחברת וילי פוד השקעות. כתוצאה ממכירת חלקה, קיבלה כ-28 מיליון שקל המיועדים להשקעות. לפיכך, לחברה חשוב לרכוש את ישראייר ולצקת תוכן לפעילותה כדי לצאת מרשימת השימור של הבורסה בת"א. החברה מציינת כי בסמוך לתחילת משבר הקורונה בחנה כניסה לתחום פעילות ניהול בתי מלון ודיור מוגן, אולם שני הענפים ספגו פגיעה קשה עקב מגפת הקורונה. למעשה, עם גיוס של כ-26 מיליון שקל ע"י הקצאת מנות פרטית והלוואת בעלים של כ-35 מיליון שקל, כאשר בקופה יש כ-28 מיליון שקל, יש לחברה כ-89 מיליון שקל לרכישת ישראייר, כאשר הציעה כ-87 מיליון שקל סך הכול. מאידך, בשוק ההון מעריכים כי בסופו של דבר ישראייר תימכר בסכום של מעל כ-110 מיליון שקל. כך שרמי לוי יצטרך לגייס כ-20 מיליון שקל נוספים אם ירצה להפוך לבעלי ישראייר.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםישראייר

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: