אא

אירופה במיטבה: סופ״ש מרתק בציריך

אירופאית הקלאסית, מטופחת ויפה מהווה בסיס נהדר לטיולים בכל רחבי שווייץ, וגם השהות בעיר הגדולה עצמה מספקת נחת רבה. כדי לעזור לכם למצות את הביקור בציריך הכנו עבורכם מדריך מפורט לעיר התרבותית, המרתקת ושובת הלב

ציריך שוויץ. צילום: shutterstock ציריך שוויץ. צילום: shutterstock

מידע כללי על ציריך

העיר הגדולה ביותר של שוויץ, עם כ-450,000 תושבים (ועוד 1.25 מיליון במטרופולין שצמח סביבה). משתרעת על שטח של כ-92 קמ"ר (פי שניים מתל אביב, אבל פחות מירושלים) והמיקום שלה הוא בצפון שוויץ, לא רחוק מהגבולות עם גרמניה וצרפת. מאז המאה ה-19 ציריך מהווה מרכז תחבורתי, מסחרי וכלכלי, בעיר פועלות גם מספר אוניברסיטאות נחשבות ובסקרים רבים היא מדורגת במקומות הראשונים מבחינת איכות החיים בה. עד לקורונה ביקרו בציריך למעלה מ-11 מיליון תיירים מדי שנה. ותמיד כדאי לשקול סופשבוע בעיר או אפילו חופשה ארוכה יותר.

צילום: פספורטניוזצילום: פספורטניוז

מלונות בציריך

מלונות היוקרה בציריך יכולים להיות יקרים מאוד, אבל תוכלו למצוא גם מלונות 3 כוכבים ברמה גבוהה ובמחירים סבירים.

קבלו 6 מלונות מומלצים:

מלון אלכס (Hotel Alex Lake Zürich) - מלון ששוכן על גדות אגם ציריך ומתאפיין בשילוב מושלם עם הסביבה, עם עיצוב אלגנטי שמבוסס על חומרים טבעיים. מקום מושלם גם לתיירים וגם לאנשי עסקים שמחפשים שלווה. כתובת: Seestrasse 182

הלמהאוס (Helmhaus Swiss Quality Hotel) - מלון בוטיק בלב העיר, בחלק העתיק של ציריך. היתרון הגדול שלו הוא שניתן להגיע בהליכה קצרה אל כמה מהאטרקציות היותר פופולריות, ובנוסף הוא מצליח לייצר תחושת בית אמיתית. כתובת: Schifflände 30

מלון בריסטול (Bristol hotel) - מלון זול בקרבת התחנה המרכזית עם חדרים נעימים, מוארים ומאובזרים. כתובת: Stampfenbachstrasse 34

מלון מריוט (Marriott Zurich Hotel) - מלון אלגנטי חדיש של רשת מלונות היוקרה הבינלאומית ובו מסעדות יוקרתיות, ספא מפנק וחדרים מסוגננים. מלון מריוט שוכן במרכז ציריך וזוכה לציונים גבוהים מכל המבקרים בו. כתובת: Neumühlequai 42

מלון Marktgasse - אחד ממקומות הלינה הוותיקים בציריך. זהו מלון בוטיק עם 39 חדרים שמחבר בין מסורת עתיקת יומין לבין מודרניזם מינימליסטי, ובנוסף מציע אווירה נעימה במיוחד, בר שוקק חיים ומסעדה מעולה. כתובת: Marktgasse 17

מלון La Reserve Eden Au Lac:  אחד המלונות המדהימים בבירת שווייץ, המחיר אומנם לא לכיסו של כל תייר, אבל התמורה שווה במיוחד. המלון הייחודי והאלגנטי, שעיצובו ניזון מהיצירתיות של פיליפ סטארק, שוכן במבנה מלכותי על שפת האגם לאחר לפני 100 שנה. פיליפ סטארק הצליח כמיטב המסורת להכניס את המגע אמנותי והמרדני בעדינות ובנה את המלון שנקר העבר Eden מחדש. במלון -40 חדרים ובעיצוב עוצר נשימה לצד סוויטות ענקיות, וכמו כן שתי מסעדות משובחות, Eden Kitchen and Bar, ומסעדת La Muna שבקומה השישית וכן בר יין שוקק, בר סיגרים, חדר כושר והכל בעיצוב בלתי נשכח. תוסיפו גם את הנוף העולה מהחדרים של האגם תקבלו חוויה עוצרת חושים. מומלץ ביותר. כתובת:Utoquai 45, CH-8008 Zürich, Switzerland

צילום באדיבות: La Reserve Eden Au Hotelצילום באדיבות: La Reserve Eden Au Hotel
 

מוזיאונים מומלצים

ציריך היא כאמור עיר של תרבות, ולכן לא מפתיע למצוא בה שלל מוזיאונים מרשימים. ביניהם: המוזיאון השוויצרי הלאומי - מוזיאון שמוקדש למורשת של המדינה ולהיסטוריה שלה עוד מתקופת הפרה-היסטוריה (בציריך למשל חיו בני אדם כבר בתקופה הנאוליתית). כתובת: Museumstrasse 2.

 המוזיאון לאמנויות יפות - מוזיאון מושקע במרכז העיר, עם תערוכות מתחלפות ומגוון עצום של יצירות (ציורים, פסלים, רישומים, צילומים) של מיטב אמני העולם מהמאה ה-15 ועד לימינו. כתובת: Heimplatz 1.

מוזיאון השעונים - "כמו שעון שוויצרי" הוא מונח מפורסם שמציין רמת דיוק גבוהה במיוחד. המוזיאון שמוקדש לפריט זה שוכן בתוך חנות יוקרתית, במדרחוב הפופולרי בנהופשטראסה. בין השאר תוכלו לראות בו שעונים מלפני 3,500 שנים, שעוני שמן, שעוני מים ואפילו שעון שמחובר לשעון אטומי ובהתאם מציג את הזמן ברמת דיוק של מיליונית השנייה. במוזיאון יש גם הדרכה. כתובת: Bahnhofstrasse 31.

מוזיאון העיצוב - מוזיאון שמוקדש לתחומי התקשורת החזותית, הצילום, הארכיטקטורה, המדיה הדיגיטלית והאמנות השימושית. אחת התצוגות המרשימות ביותר היא אוסף כרזות אדיר מכל רחבי העולם. כתובת: Ausstellungsstrasse 60.

וגם מוזיאון הטראם שמוקדש לרכבת החשמלית החביבה של העיר, מוזיאון הכדורגל העולמי של פיפ"א (כתובת: Seestrasse 27), והמוזיאון הזואולוגי שהוא מקום בילוי אידיאלי למשפחות ובנוסף הכניסה אליו חינם.

הקתדרלה הגדולה של ציריך. צילום: shutterstockהקתדרלה הגדולה של ציריך. צילום: shutterstock

קולינריה ומסעדות

הקולינריה בציריך מגוונת מאוד ומושפעת גם מהמטבח האיטלקי, גם מהמטבח הצרפתי וגם מהמטבח הגרמני. בנוסף תוכלו למצוא בה מסעדה בכל סגנון ולכל העדפה: מסעדות אסיאתיות, טבעוניות, כשרות ועוד. ישנם בתי כלבו עם מסעדה בשירות עצמי ושלל אפשרויות - גם גלובוס, גם מיגרוס וגם ילמולי - כך שניתן לשלב שופינג ואוכל טעים בלי לבזבז זמן יקר.

ליד מדרחוב באנהופשטראסה תמצאו מסעדה צמחונית מעולה בשם Hiltl. למעשה זו לא עוד מסעדה צמחונית, אלא המסעדה הצמחונית הוותיקה ביותר בעולם כולו - היא פועלת בהצלחה מאז 1898 ומעולם לא הגישה בשר של בעלי חיים. הכתובת המדויקת היא 28 Sihlstrasse, ומחיר הארוחה נקבע בהתאם למשקל האוכל שלקחתם.

ארוחת בוקר מזינה ועשירה כדאי לאכול ב-Juicery 21. זהו בית קפה עם גינה קטנה ומקסימה (כתובת: Sihlstrasse 93), שפע מיצים סחוטים (בשיטה מיוחדת ששומרת על הערכים התזונתיים) ושייקים בריאים, וגם קערות אסאי, בייגלס טריים, דייסות עשירות, מאפינס ועוד. את הבוקר ברגל ימין.

מי שרוצה להתוודע למטבח השוויצרי במיטבו מוזמן ל-Alpenrose (כתובת: Fabrikstrasse 12). התפריט של מסעדה זו, שמעוצבת בסגנון עתיק עם המון עץ, כולל רושטי, פונדו ועוד מאכלים מקומיים טיפוסיים.

גם במלון אדלר שברובע נידרדורף תוכלו ליהנות ממיטב המטעמים השוויצריים, ועוד מסעדה בציריך שכדאי להכיר היא מסעדת השף D&J Bistro, בעיקר בזכות הקרבה לאגם.

הגנים הבוטניים בציריך שוויץ. צילום: shutterstockהגנים הבוטניים בציריך שוויץ. צילום: shutterstock
 

אטרקציות מרכזיות

אגם ציריך - האטרקציה המרכזית של ציריך היא האגם שסביבו התפתחה העיר. לאגם מים צלולים במיוחד, בגוון כחול עמוק, וגם התפאורה שמקיפה אותו מרשימה - מצד אחד האלפים המושלגים ומצד שני הבתים המסוגננים של ציריך והצריחים של הכנסיות. ניתן לשוט באגם בסירות וגם בספינות קטנות, ללכת לאורך הטיילת שעוטפת אותו, לשבת בבית קפה ולצפות בהמוני בני האדם שמגיעים אליו ובמיוחד בימי הקיץ החמים.

גני ציריכהורן - עוד פיסת טבע מוצלחת של העיר, עם אזורים שמיועדים לילדים, אזורים שמתאימים לפיקניקים, מופעי אמנים שונים, דוכני אוכל והמון שלווה אמיתית. כתובת: Dufourstrasse 142.

קתדרלת פראומונסטר (Fraumünster) - קתדרלה ששוכנת בגדה השמאלית של נהר הלימאט שחוצה את ציריך. בניית הקתדרלה החלה כבר במאה ה-9, במאה ה-18 היא שופצה וזכתה למראה מרשים במיוחד, ועוד אלמנט מרהיב עין בפראומונסטר הוא הוויטראז'ים שיצר במקום מארק שאגאל. כתובת: Fraumünsterstrasse.

הקתדרלה הגדולה של ציריך (Grossmünster Zürich) - קתדרלה עם שני צריחים גבוהים שמתבלטים מיד לעין. עם כושר גופני טוב תוכלו לטפס לאחד מהם, ולהשקיף מנקודת התצפית המצוינת שבראש המגדל על כל ציריך. כתובת: Grossmünsterplatz.

 בנהופשטראסה (Bahnhofstrasse) - הרחוב הראשי של ציריך מתאפיין באופי אירופאי קלאסי ונקי. הוא פחות מתאים לשופינג בגלל רמת המחירים הגבוהה, אבל האווירה לאורכו וחלונות הראווה מצדיקים ביקור. עוד אופציה היא להיכנס לבתי הכלבו שנמצאים בבנהופשטראסה וגם חנות שוקולד יכולה לספק חוויה מהנה.

אלפאמר (Alpamare) - פארק המים הגדול ביותר מסוגו בכל רחבי אירופה, עם שפע מגלשות מים, בריכות מקורות וחיצוניות, ספא מוצלח, מסעדות ועוד. אלפאמר נפתח מדי יום ב-10:00, פועל עד 21:00-23:00 (שעת הסגירה משתנה בהתאם לימותהשבוע) ומספק בילוי מעולה לכל המשפחה. כתובת: Gwattstrasse 12, Pfaffikon.

הגנים הבוטניים (Botanischer Garten) - גן מכושף עם יותר מ-15,000 זנים של צמחים שונים מכל רחבי העולם. חוויה שפועלת על כל החושים, בכל עונות השנה. הגנים הבוטניים, שמנוהלים ע"י אוניברסיטת ציריך, פתוחים החל משעות הבוקר המוקדמות (7:00 או 8:00) ועד שעות אחר הצהריים (17:00 או 18:00, ובימי חול באביב ובקיץ גם עד 19:00). כתובת: Zollikerstr. 107

אגם ציריך שוויץ. צילום: shutterstockאגם ציריך שוויץ. צילום: shutterstock

חיי הלילה של ציריך

אם ביום ציריך עושה רושם של עיר מעונבת ומכופתרת, בלילה היא מתגלה כמקום אחר לגמרי - עם שפע מסחרר של מועדוני לילה, ברים מכל הסוגים ומסיבות. באופן טבעי המקומות האופנתיים יכולים להשתנות עם הזמן, אבל יש גם מועדון שמצליח לשמור על רמה גבוהה כבר יותר מ-40 שנים - זהו מועדון הלילה ה- Diagonal (כתובת: 10 Glrnischstrasse) שבו מבלים כל הסלבריטאים השווייצריים וגם התיירים שרוצים לראות ולהיראות. אזור הבילויים המרכזי הוא רובע נידרדורף, ובין הברים שכדאי לנסות - ה-OOO, ה-Widder Bar וה-Old Crow.

גם בלילה. ציריך. צילום: פספורטניוזגם בלילה. ציריך. צילום: פספורטניוז
Widder Bar Zurich צילום: פספורטניוזWidder Bar Zurich צילום: פספורטניוז

מופעים ופסטיבלים

בשנים אי זוגיות ציריך מארחת פסטיבל מגוון ועשיר באירועים מסוגים שונים (תיאטרון קלאסי ופרינג', קונצרטים, אופרה ועוד). המופעים מתקיימים באולמות שונים וחלק מהם מוקרנים על מסכי ענק לקהל הרחב במקומות פתוחים. פסטיבל ציריך מתקיים במחצית השנייה של חודש יוני ובמחצית הראשונה של יולי. בסוף מאי ובתחילת יוני נערך בעיר הגדולה של שווייץ פסטיבל אופניים ססגוני, ובספטמבר - פסטיבל קולנוע שהופך משנה לשנה למרשים יותר ויותר.

עוד כדאי לכל מי שמתכנן חופשה בעיר להכיר את מתחם התרבות רוטה (Rote Fabrik) - מתחם שבעבר שימש כבית חרושת וכיום נערכים בו אירועים מוצלחים מאוד. בתור בונוס ניתן להשקיף ממנו אל אגם ציריך (כתובת: Seestrasse 395). כמו בכל עיר אירופאית גדולה מגיעים לעיר מוזיקאים מובילים ואם תתזמנו נכון את החופשה בציריך תוכלו ליהנות גם מהופעה בלתי נשכחת של למשל אד שירן או סטינג.

צילום: Shutterstock  צילום: Shutterstock  

מתי כדאי לבקר בעיר?

החורף בציריך קר מאוד, כשבמרבית הימים הטמפרטורות נעות סביב האפס. בחודשי הקיץ (מיוני ועד אוגוסט) הממוצע הוא 23-24 מעלות אבל יש גם ימים של 30-35 מעלות. באפריל-מאי וגם במחצית השנייה של ספטמבר ובאוקטובר ציריך נעימה מאוד אבל מצד שני מאי ויוני הם החודשים הגשומים ביותר. מומלץ לבקר בציריך בתחילת האביב וגם בסביבות חגי תשרי, או בקיץ אבל להיערך גם לימים לוהטים. בכל מקרה חשוב להתעדכן במזג האוויר בפרק הזמן הספציפי שבו תשהו בשווייץ ולקחת אתכם גם בגדים קלים וגם בגדים חמים.

ציריך. צילום: פספורטניוזציריך. צילום: פספורטניוז
ציריך. צילום: פספורטניוזציריך. צילום: פספורטניוז

כיצד טסים?

טיסות ישירות לציריך אורכות 4-4.5 שעות. החברות שמציעות טיסות אלה הן אל על וחברת התעופה הלאומית של שווייץ, SWISS שידועה באיכות השירות המצויין שלה. בנוסף ישנן טיסות רבות וזולות עם עצירה אחת בדרך, כך שתצטרכו לחכות 6-12 שעות עד לנחיתה בנמל התעופה ציריך קלוֹטֶן הנמצא במרחק של כ-13 ק"מ ממרכז העיר. בין החברות שמציעות טיסות לציריך עם עצירת ביניים: חברת הלואו-קוסט פגסוס, אג'יאן איירליינס, לופטהנזה, אוסטריאן איירליינס ועוד. משדה התעופה ניתן להגיע לציריך עצמה עם שאטלים, ברכב שכור דרך הכביש המהיר A51 וגם ברכבות יעילות להפליא שמגיעות למרכז תוך כ-15 דקות.

SWISS. צילום: 123rfSWISS. צילום: 123rf
צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםמדריך יעדיםשווייץחופשה בשווייץ

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: