שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter

כ-80% מהחברות שהפעילו טיסות בנתב"ג לפני פרוץ משבר הקורונה חזרו לטוס

כ-80% מהחברות אשר הפעילו טיסות נוסעים סדירות בינלאומיות בנתב"ג בפברואר 2020 לפני פרוץ מגפת הקורונה, חידשו את השרות על ציר הזמן בין מאי 2020 ל-ספטמבר 2021. כך עולה ממצגת של אגף כלכלה ויחסים בינל׳ ברת"א על תנועת הנוסעים והמטען הבינלאומיים בנתב"ג. כל המספרים לפני ואחרי
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin
צילום: shutterstock

כ-80% מחברות התעופה אשר הפעילו טיסות נוסעים סדירות בינלאומיות בנתב"ג במהלך פברואר 2020 לפני פרוץ מגפת הקורונה, חידשו את השרות על ציר הזמן בין מאי 2020 ל-ספטמבר 2021.

כך עולה ממצגת חדשה של אגף כלכלה ויחסים בינלאומיים ברשות שדות התעופה על תנועת הנוסעים והמטען הבינלאומיים בנתב"ג.

עוד עולה שינוי משמעותי בהתפלגות הטיסות הישירות לפי נתיבים במהלך ספטמבר לעומת ספטמבר 2019 . בין היתר, נרשם גידול מרשים בחלק השוק של הנוסעים בטיסות הישירות בין ישראל ליעדים בארה"ב וקנדה וירידה חדה בחלק השוק של הנוסעים בטיסות הישירות בין ישראל לרוסיה וליעדי המזרח הרחוק.

כמו כן עולה כי חברת אל על הפעילה במהלך חודש ספטמבר 30 מטוסים מתוך צי המטוסים שלה הכולל 45 מטוסי נוסעים.

חברות ישראייר וארקיע הפעילו את כל המטוסים בצי שלהן, כאשר ישראייר קלטה לאחרונה מטוס איירבוס 320 נוסף (בנוסף, ישראייר וארקיע הפעילו מטוסים חכורים מחברות זרות).

בנוסף, חזרה למגמת הגידול במספר הנוסעים והטיסות הפנים ארציות בקו נתב"ג-רמון לאחר ירידת מדרגה במהלך חודש ספטמבר לעומת חודש אוגוסט ובהמשך למגמת הגידול המשמעותי בתנועה במהלך התקופה מרץ עד יולי/אוגוסט.

כמו כן נרשם גידול בהיקף המטען המטוס בכל אחד מהחודשים מינואר עד אוקטובר לעומת החודשים מקבילים במהלך שנת 2019 . כשני שליש מכמות המטען בספטמבר ובאוקטובר הוטס בטיסות מטען הכוללים בעיקר טיסות במטוסי מטען מתמחים ובמספר קטן מתמחים ומספר קטן יחסית של טיסות במטוסי נוסעים (ללא הטסת נוסעים).

המצגת גם מראה כי בהשוואה בין ספטמבר 2021 לספטמבר 2019 חברת אל על שרשמה ירידה של 73%, הטיסה בחודש ספטמבר האחרון, 145 אלף נוסעים לעומת 541 אלף בספטמבר 2019.

ישראייר רשמה ירידה של 55%, כאשר הטיסה 41 אלף נוסעים בספטמבר האחרון לעומת 91 אלף בספטמבר 2019 , וארקיע גם רשמה ירידה דומה של 55% , הטיסה בספטמבר האחרון 37 אלף נוסעים לעומת 82 אלף בספטמבר 2019 .

בהשוואה בין יולי – ספטמבר 2021 ליולי – ספטמבר 2019 אל על רשמה ירידה של 72%. הטיסה 504 אלף נוסעים לעומת 1.812 מיליון ביולי- ספטמבר 2019, ישראייר רשמה ירידה של 55%, כאשר טסו עימה 164 אלף נוסעים בתקופה של יולי- ספטמבר 2021 לעומת 332 אלף נוסעים ביולי – ספטמבר 2019 , וארקיע רשמה ירידה של 75%, כאשר טסו עם החברה 93 אלף נוסעים ביולי- ספטמבר 2021 לעומת 376 אלף נוסעים ביולי- ספטמבר 2019.

מבחינת תנועת הנוסעים בספטמבר 2021 לעומת ספטמבר 2019, ארה"ב רשמה בספטמבר האחרון נתח שוק של 15.9% מבחינת תנועת הנוסעים הישירה מנתב"ג לעומת 8.1% בספטמבר 2019.

יוון /קפריסין עם נתח שוק של 13.6% בספטמבר בחולף לעומת 11.9% בספטמבר 2019.

הונגריה/צ'כיה עם נתח שוק של 8.6% בספטמבר האחרון לעומת 7% בספטמבר 2019.

אוקראינה עם נתח שוק של 8.1% בספטמבר 2021 לעומת 4.9% בספטמבר 2019.

טורקיה רשמה בספטמבר האחרון נתח שוק של 4.2% לעומת 10.2% נתח שוק בספטמבר 2019.

רוסיה רשמה נתח שוק של 2.2% בספטמבר החולף לעומת נתח שוק של 5.4% בספטמבר 2019.

צרפת רשמה נתח שוק דומה של 5.5% בהשוואה של ספטמבר 2021 לעומת ספטמבר 2019.

אל על: 145 אלף נוסעים בספטמבר 2021, לעומת 541 אלף בספטמבר 2019. צילום: שאטרסטוק

 

רוצים לדעת כל מה שחם בתיירות ותעופה?

הצטרפו לניוזלטר ותקבלו את החדשות והעדכונים של עולם התיירות והתעופה לתיבת המייל

השאירו תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אשר מפר את תנאי השימוש לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.

התיירות חוזרת!

הרשמו למבזקי פספורטניוז וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם.