כידוע, בלא קשר למגפת הקורונה, שפגעה וממשיכה לפגוע קשות באל על, החברה בנתה את עצמה בשנים האחרונות על הטיסות לאמריקה, הצטיידה במטוסי דרימליינר חדישים והרחיבה בהתמדה את רשת הקווים לארצות הברית.
לא אחת הודיעה החברה בצורה גלויה, כי הקווים שלה לאירופה אינם מניבים רווחים ואת עיקר ההכנסות והרווחים מייצרים הקווים לארצות הברית.
בזכות מטוסי הדרימליינר החברה טוותה רשת מקיפה של יעדים קבועים ועונתיים בארצות הברית: ניו יורק, ניו ג’רזי (ניוארק), לוס אנג’לס, בוסטון, מיאמי, לאס וגאס, סן פרנסיסקו, שיקגו, אורלנדו, ועם התפרצות הקורונה אל על הפסיקה לחלוטין את פעילותה, ורק לאחרונה, לקראת תחילת החורף חזרה לפעול בהיקף מוגבל.
נוסעים מסורתיים רבים של אל על בין ארצות הברית לישראל מצאו להם תחליף בחברת יונייטד איירליינס, שלא הפסיקה את פעילותה בנתב”ג במשך כל משבר הקורונה, תגברה את פעילותה בקו הפופולרי לניוארק עפ”י הצרכים, ובהמשך המשבר אף הפעילה את הקווים לסן פרנסיסקו, לוושינגטון, וגם את הקו החדש לשיקגו.

גם דלתא אייר ליינס מילאה את החלל, שהותירה אל על בקו לניו יורק, וחידשה את טיסותיה בקו במהלך המשבר. החברה האמריקאית מפעילה טיסות לנמל קנדי בניו יורק, ואף מתחייבת עד סוף לוח טיסות החורף בסוף חודש מרץ להותיר את המושב האמצעי חסום. יתר על כן, החברה מתכננת להפעיל בלוח הקיץ הקרוב טיסה יומית שנייה לניו יורק ולשלב בקו את המטוס החדש והמרווח שלה A330-900neo.
במלים אחרות, לאל על, שהחלה לא מכבר להפעיל טיסות לניו יורק, ללוס אנג’לס ולמיאמי, ומתכננת להוסיף יעדים אמריקניים בקרוב, צפויה תחרות קשה מצד יונייטד ודלתא, המקדישות תשומת לב רבה לקווים בין ארצות הברית וישראל.
ואם לא די בכך, הנה אך לפני יומיים התבשרה אל על על מתחרה חדשה ורצינית בדמות אמריקן איירליינס, שהודיעה על השקת קו יומי לניו יורק ב-6 במאי.
יתרונו של הקו החדש של אמריקן נובע גם מברית השותפות של החברה עם חברת ג’ט בלו, שתאפשר לנוסעים ישראלים לטוס בכרטיס אחד למגוון עצום של יעדים ברחבי ארצות הברית.
אמריקן איירליינס, חברת התעופה הגדולה בעולם, מכלכלת את צעדיה בשיקול דעת. לא בכדי היא תתחיל להפעיל את הקו בעוד שלושה חודשים וחצי ולא בסוף מרץ עם תחילת לוח טיסות הקיץ. הנשיא הנכנס, ג’ו ביידן, הודיע על תוכנית ל”חיסון 100 מיליון אמריקנים ב-100 ימים”, ואמריקן איירליינס אכן מצפה, שעם תחילת פעילותה בקו, מערכת החיסונים, הן בישראל והן בארצות הברית, תסייע לחזרה לשגרה ותשפיע לטובה על פעילות הקו בין ניו יורק לתל אביב.
אגב, ראוי לציין כי הקו בין דאלאס לתל אביב, עליו הכריזה אמריקן איירליינס כבר אשתקד, ואמור היה לפתוח את פעילותה בישראל, נדחה עקב משבר הקורונה ומתוכנן לצאת לדרך עם תחילת לוח טיסות החורף, ב-31.10.2021.

נוכח ההתפשטות האגרסיבית של מגפת הקורונה, על כל המוטציות והווריאנטים שלה, גם אם החברות תמשכנה בתוכניות הפעילות שלהן, נוכח ההאטה הצפויה בתנועת הנוסעים, אל על לא תוכל לחדש בהקדם את כל הקווים האמריקניים שלה, וגם בפעילות מוגבלת ומצומצמת היא תעמוד בפני נחיתות ברורה מול המתחרות האמריקניות.
כבר בתקופה הקרובה צפויה האטה משמעותית בתנועה בין ישראל לארצות הברית, שכן בשבוע הקרוב כל הנוסעים לארצות הברית יצטרכו להציג בדיקת קורונה שלילית לפני העלייה לטיסה ועם הגיעם לארצות הברית הם צפויים להיכנס לבידוד חובה של 10 ימים, עפ”י התקנות החדשות של הנשיא ביידן.
ולא רק בחזית האמריקנית צפויים קשיים למנכ”ל החדש של אל על, אביגל שורק, שגם הוא בעל אוריינטציה אמריקנית מובהקת, לאחר שחי ועסק בניהול בשנים האחרונות בנאשוויל, טנסי.
להלן כמה וכמה מהקשיים הצפויים: הבנקים שלא ששים להעניק לאל על הלוואות, התביעות הכספיות נגד החברה, הכספים שעדיין חייבים לנוסעים בגין ביטול טיסות, שער החליפין הנמוך של המטבעות הזרים מול השקל, הטיסות הארוכות והלא משתלמות למזרח באין הסכם קבוע למעבר מעל ערב הסעודית, חברות התעופה של האמירויות שאל על לא תוכל להתחרות עימן בקווים לאסיה והפסיפיק, מגבלות הטיסה לבריטניה ולאירופה עקב הקורונה המתפשטת בעוצמה.
יתר על כן, גם בעיות פנים אובייקטיביות יקשו מאד על אל על בתקופה הקרובה, וביניהן: הסכסוך המתמשך והבלתי פתיר עם טייסי החברה, אלפי העובדים, שעדיין מצויים בחל”ת ובקרוב יהיה צורך להחזירם לעבודה או לפטר את חלקם, וכמובן, המגבלות התפעוליות הנובעות מהבעלות הדתית של החברה, כולל הכורח לא להפעיל את סאן דור בשבתות.
בקיצור, ימים לא קלים מצפים להנהלה החדשה של החברה המתחדשת בתקופה הקשה של מגפת הקורונה המתמשכת, ועם זאת, נקווה שאל על בראשותו של המנכ”ל החדש, אביגל שורק, שנכנס רשמית לתפקידו ביום שישי האחרון, תשכיל להתמודד בהצלחה עם כל הקשיים, כי בסופו של דבר מדינת ישראל זקוקה לתעופה איתנה ויציבה.

25 מחשבות על “לאן הולכים מכאן? כאב הראש של מנכ”ל אל על החדש”
ואיפה שיווק בינוני ואי השקעה במותג החבוט, דיגיטל גרוע ונחות מהמתחרים כתוצאה של הזנחה רבת שנים, החלטות מסחריות לא כלכליות ופתיחת נתיבים הזוייה ???
והטייסים רוצים להמשיך לקבל 100 אלף שח בחודש ועוד תנאים נילווים
ועוד מספרים שהם נאמנים לחברה
הצחקתם את כולם
טייסים מחוול זה הפתרון
לאור התגובה, ממליץ לך לקחת פעמיים ביום (בוקר וערב) את קנאה-מון, יש עוד סיכוי שזה יעזור לך…
גבר הטייסים של חברות אמריקאיות אם שכר של 30,000$ בחודש שהוא מסובסד ממשלת ארצות אברית. זה לפחות מובטח להם לשנה. אז ליפני שאתה מדבר וכותב שטויות תחשוב פעמיים.
מאז ומתמיד הייתה תחרות בקו לניו יורק ותמיד אל על ידעה להתמודד עם השוק הזה בכבוד ומקווה שימשיכו כך . בעוד שלחברות האמריקאיות זה עוד קו מקוים רבים וחשובים לאל על זה קו לחיים או גסיסה ולכן היא תפעיל את כל הכלים שעומדים לרשותה ויש כאילה .
מקווה שהגיע בעלים ומנכ”ל עם חזון
ואלעל תחזור לגדולתה
ותעבוד רק 5 וחצי ימים בשבוע!!!!
אין מה לדאוג תמיד ניתן יהיה לפנות לרב שנתן לבעלים את ברכת הדרך לעיסקת רכישת החברה ועל פי הרב ישק דבר ואם יש בעיות הרב פותר…
והנהלה חדשה שאיין לה שום ידע וניסיון בתעשיית התעופה
הנה זה בא
תרימו ראש ושאו עניים מעלה טיסי אל על בדרך החוצה
יחפשו עבודה ויחזרו על 4
תם עידן יחי המנכל החדש
כולם עוברים לטוס בחברות האמריקאיות שקבלו סיבסוד מלא מהממשל האמריקאי של מיליארדי דולרים ואיסור על פיטורים – איזה כיף
מדינת ישראל מטילה מכסים מטורפים על רכב, מזון, מוצרי מיחשוב מלט ומה לא. את התעופה הזרה היא מסבסדת. תוך הפרה מטורפת של הסכמי השמיים הפתוחים. ככה אפשר להמשיך לדאוג למונופולים ולאוליגרכים. ולתת להמונים אפשרות לברוח. אז לא תהיה תעופה ישראלית. ביג דיל.
גנבים. לקחתם 2000 דולר. לא עונים למיילים, הטלפון מנותק.
תחזירו את הכסף.
אין סיכוי לחברת תעופנ שנשלטת על ידי חרדים .
לא אל על ולא ישראייר יהיו רוחיות בלי לטוס בשבת
נחייה ונראה
אני אומר לך שאל על עם הראש החרדי תהפוך להצלחה שלא ידעתם כמותה מועלם
המתינו בסבלנות
אולי לא אהיה כאן פופולארי אבל מאמין שחייבים לשמור על ככחול לבן
החל משמן זית בסופר דרך ירקות פירות וכל דבר שניתן
דגל גאה על הזנב יש רק לאל על חילוצים מכל מקום אל על
שירות מותאם ישראלים ואני מדגיש מותאם, כך שכל חובבי הגרמנים שיושבים בדום מתוח מול חיוך פלסטי של גרטשן תחסכו ממני תגובות מתחכמות.
צריך לשמור על הכחול לבן ואל על היא לא רק הכי בבית בעולם
אפשר לסדר דגל ישראלי על הזנב של מטוסי ישראייר, ארקיע, עיט, קאל, או כל חברה ישראלית אחרת. לא חייב להיות רק האל על
מה שהחברה צריכה זה שהרבנים המכובדים יפסקו לאנשיהם לטוס רק אל על.
מיידית יפתור את ככל הבעיות…..
נא להתחיל בהחלפת המנהלים לשם יציבות ורענון. בהצלחה למנכ”ל החדש.
כל האיזונים והכללים בעולם התעופה מופרים, כולל הסכמים חתומים.
החברות האמריקניות, כולן ממומנות על ידי הממשל האמריקני פותחות קווים לכאורה לא ריווחיים אך בפועל מסובסדים, בניגוד להסכם בין המדינות.
ומדינת ישראל שותקת מחד, לא מסייעת מאידך, ומביאה בכך להרס התעופה בישראל.
מה ששכת לציין זה שכל החברות האמריקניות קיבלו סיוע מאסיבי מהממשל גם על מנת שלא יפטרו או יוציאו לחלת עובדים ושימשיכו את פעילותן. הממשלה בישראל נוקטת במדיניות הפוכה ופשוט קוברת את התעופה הישראלית.
שיא האבסורד , כאשר אלפי עובדים בחל״ת הולכים להעסיק ספקים חיצוניים ב מחשוב וכספיים . לסיום פרויקטים . זה מגוחך , כי יש מלא אנשים מתוך החברה שיכולים לבצע את העבודה . חייבים לנער את המערכת . אם לא עכשו מתי ?
מאחלת מכל הלב הצלחה למנכ״ל מר אביגיל שורק🙏
מתי שביתת הטייסים תפרוץ?
תמשיכו לא לטוס בשבת ואל תתפלאו שלא סופרים אתכם