אא

לא רק בטן גב: לקראת חידוש הטיסות - 7 המלצות לחופשה ספורטיבית בזנזיבר

יש לו תדמית של בטן גב אבל זנזיבר - אי אקזוטי באוקיינוס ההודי שישראייר צפויה לחדש אליו טיסות בקרוב - הוא גם לוקיישן לתזזיתיים. מצלילה חופשית, גלישת גלים וקיאקים ועד טרקטורונים וגולף. 30 שניות זוז

זנזיבר. צילום: 123rf זנזיבר. צילום: 123rf
אמרתם זנזיבר, אמרתם בטן גב. זה לפחות מה שעושים רוב התיירים המגיעים אל האי האקזוטי שבאוקיינוס ההודי בו נולד האיש והאגדה המוזיקלית, פרדי מרקורי, סולן להקת קווין. אך לצד החופים הלבנים, עצי הקוקוס והים הטורקיזי, בזנזיבר אפשר ליהנות גם מחופשה פעילה וספורטיבית. לקראת חידוש הטיסות לזנזיבר על ידי חברת ישראייר, שכבר החלה עם ההכנות הלוגיסטיות להפעלת הטיסות, הנה 7 המלצות לחובבי הכושר בטבע:

1.צלילה חופשית

לצלול למעמקים בדממה מוחלטת ללא מיכל חמצן, נחשב לאם-אמא של הספורט האתגרי בים. אם מתחשקת לכם טעימה מהספורט העל-אנושי הזה, בזנזיבר לא חסרים אתרי ומועדוני צלילה באי שמציעים לטעום, ואפילו בעברית.
זנזיברזנזיבר
צלילה חופשית לאמיצים בלבד. צילום: 123rf

2.צלילה עם מיכלים

שוניות האלמוגים המקיפות את זנזיבר מהוות בית גידול ל-400 מיני דגים, צבים, דולפינים ושאר ימיים. העושר הזה לצד טמפרטורת מים ממוצעת של 27 מעלות וראות של 10-40 מטר, הופכים את זנזיבר ללוקיישן מצוין לצוללנים מנוסים ומתחילים. אחד המועדונים באי, divine-diving, מציע צלילה עם מדריכים דוברי עברית. גם אתר האינטרנט של המועדון מונגש בשפה העברית. דרך המועדון הזה אפשר גם להשתתף, ללא תשלום, בצלילת ניקיון לניקוי השונית מפסולת במסגרת פרויקט המכונה aware.

3.דיג בצלילה חופשית

בזנזיבר פועלות מספר חברות המציעות דיג במים עמוקים בצלילה חופשית או דיג עם חכות בליווי דייגים מנוסים. כך או כך, חלק מהשלל מותר לקחת לבית המלון ולבקש שיבשלו אותו עבורכם, וחלק מהדגים אסור ויש לשחררם מיד לאחר התפיסה בכפוף לתקנות דיג מקומיות. אחד המועדונים הוא extreme blue water spearfishing המציע דיג למשל של ברקודות ב"פארק היורה" של הארכיפלג זנזיבר.
זנזיברזנזיבר
מנת היום. דגים טריים בזנזיבר. צילום:123rf
זנזיברזנזיבר
סירות דיג בזנזיבר. צילום: 123rf

4.ספורט ימי ממונע

בחלקו הדרומי של חוף קנדאוה, פועל מרכז לספורט ימי המציע מגוון אפשרויות: אופנועי ים - איתם אפשר לצאת עצמונית או בליווי מדריך לשיוט של חצי יום, כולל שחייה עם דולפינים. עוד בגזרת הספורט המוטורי: בננה, סירת מנוע עם או בלי מצנח שקשור אליה.

5.אופניים

חובבי הדיווש שביניכם יכולים לממש את אהבתם לדו-גלגלי גם באפריקה. אחד המועדונים המציעים סיורי אופניים בזנזיבר הוא מועדון zanzibar cycling adventures המבטיח לתיירים המדוושים סיורים "מרגשים ועם תובנות היסטוריות, תרבותיות וסביבתיות".

6.טרקטורונים

דרך נוספת להתוודע אל האי, ובעיקר לכפרים שהגישה אליהם קשה יותר, היא עם טרקטורונים במסגרת טיולים מודרכים. ואפשר לדגם טיול כזה מודרך, גם בעברית. פרטים על כך ניתן למצוא בבתי המלון השונים באי.

7.גולף

תודו שאחד הדברים שלא ציפיתם לעשות באפריקה, זה לשחק גולף. בזנזיבר מציעים שיעורי גולף למתחילים או למתקדמים במגרש גולף הנמצא במלון סי קליף.
ישראייר נערכת להפעלת טיסות לזנזיברישראייר נערכת להפעלת טיסות לזנזיבר
הצבעים האלה. צילום: 123rf

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקיםישראיירמדריך יעדיםזנזיבר

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: