אא

בסוף מרוקו נשארה פתוחה - אבל מי יפצה את חברות התעופה על נזקי "מצעד הדגלים״ ההפכפך של משרד הבריאות?

כן סוגרים את נתב"ג - לא סוגרים. כן מכניסים מדינות כאלה ואחרות לרשימת המדינות האסורות - לא מכניסים. בידוד לכלל הנוסעים - אין בידוד. מי יפצה את חברות התעופה הישראליות על נזקים שנגרמו להן עקב דיבורי סרק על הטלת בידוד, למשל, על השבים ממרוקו עוד לפני שהושק הקו בו השקיעו סכומי עתק?

מרוקו. צילום: Depositphotos מרוקו. צילום: Depositphotos
תכנון פתיחת קו טיסות חדש, אינו דבר של מה בכך. מדובר בפרוצדורה מורכבת שעשויה להימתח חודשים ארוכים ויותר. וכך זה עובד: מהרגע שנחתם הסכם תעופה בין שתי מדינות המעוניינות להפעיל קו טיסות ישיר ביניהן, צריכים להיחתם הסכמים של חברות התעופה שתפעלנה את הטיסות בפועל עם חברות שירותי הקרקע בחו"ל. מעבר לזה, חברות התעופה ישראליות צריכות להיות סגורות עם כל הסדרי הביטחון, שגם הם לוקחים לא מעט זמן. לאחר קבלת אישורי סלוטים (חלונות זמני המראה ונחיתה), רק אז חברות התעופה יכולות להתחיל לשווק את הטיסות לציבור. במקרה של קו הטיסות החדש-ישיר מישראל למרוקו, המצב מורכב עוד יותר בשל חובת הוויזות בכניסה למרוקו. לפי שעה, מדובר על כך שמרוקו תנפיק ויזות לתיירים ישראלים החל מ-26 ביולי. לכל זה יש, כמובן, להוסיף את מורכבות הטיסה בעידן הקורונה. לפיכך, כל אמירה שאיננה סופית וחד משמעית מפיו של נציג משרד הבריאות או מי מטעמו על כך שנשקלת אפשרות להכניס מדינה מסויימת לרשימת המדינות "האסורות", מחבלת משמעותית במאמצים של חברות התעופה למכור כרטיסי טיסה ליעד המשווק דוגמת מרוקו,  בו השקיעו סכמי עתק בשנה האחרונה, שלא לדבר על הידיעות במהלך השבוע  האחרון על הכוונה לסגור את יוון, החלטה נוספת שלא יצאה בסוף לפועל, אבל גרמה לנזקים גדולים לחברות התעופה ומארגני התיירות הנלחמים על פרנסתם בשנה וחצי האחרונות. בכיר באחת מחברות התעופה הישראליות אמר הבוקר לפספורטניוז: ״עשו לנו 'חיסול ממוקד' על מרוקו. כאילו שלא הספיקה אי הוודאות לגבי הוויזות לבודדים, במשך כל השבוע דיברו על כך שהשבים ממרוקו יצטרכו להיכנס לבידוד. איך אפשר למכור כרטיסים במצב שכזה? מדובר בנזק בל יתואר״. פרסום מידע שאיננו סופי המבוסס על השערות והערכות לפיהן מרוקו אולי תוכנס לרשימת המדינות האסורות בשל תחלואת קורונה עוד בטרם החלו הטיסות בפועל אל היעד, הוביל לגל ביטולים ולנזק כלכלי עצום לחברות התעופה הישראליות, מישהו צריך לפצות אותן על הנזקים שנגרמו להן. ועוד לא אמרנו מילה על הדיבורים שנזרקים לאוויר להכניס לבידוד את כל השבים ממרוקו בזמן שרק 3,940 מאומתים לקורונה נרשמו שם ביום חמישי האחרון מתוך אוכלוסייה המונה כ-36 מיליון בני אדם.
מנכ"לי חברות התעופה הישראליות לרה"מ: "אנו ניצבים בפני מדרון חלקלק המעמיד בספק את יכולתנו לשרוד את המשבר"מנכ"לי חברות התעופה הישראליות לרה"מ: "אנו ניצבים בפני מדרון חלקלק המעמיד בספק את יכולתנו לשרוד את המשבר"
מי יפצה אותן? צילום: עידו וכטל  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמרוקודרכון ירוקפספורט מרוקו

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: