‘לונדון סיטי’: פיקוח דיגיטלי ממרכז בקרה בשלט רחוק

אופרן גם ב...
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin
שדה התעופה השוכן בלב רובע העסקים של לונדון הוא שדה תעופה הגדול הראשון בעולם, שתנועת המטוסים בו נשלטת על ידי מגדל פיקוח דיגיטלי במרחק של יותר מ-100 ק"מ מהשדה עצמו
london city airport
london city airport. צילום: 123rf

שדה התעופה לונדון סיטי הפך לשדה התעופה הבינלאומי הגדול בעולם, שנשלט באופן מלא על ידי מגדל פיקוח דיגיטלי מרוחק, לאחר בדיקות אינטנסיביות וניסויים של הטכנולוגיה המהפכנית, שבוצעו במהלך הסגר בבריטניה.
כל הטיסות מכוונות לנחיתה או להמראה משדה התעופה, השוכן בלב רובע העסקים ‘דוקלנדס’ בלונדון, על ידי פקחי תעופה הממוקמים 115 ק”מ משם במרכז הבקרה האווירית NATS בעיר סוונוויק בחבל המפשייר, תוך שימוש בתצוגת ‘מציאות משופרת’ המסופקת על ידי מגדל בקרה דיגיטלי משוכלל בגובה 50 מטר.
ההשקעה בהיקף של מיליוני פאונד בטכנולוגיה הדיגיטלית המרוחקת מסמנת אבן דרך מרכזית במערכות ניהול תחבורה אווירית בעתיד הלא רחוק.
16 מצלמות וחיישנים בחדות גבוהה המותקנים על תרנים גבוהים מכסים נוף של 360 מעלות בשדה התעופה, והתמונה הכוללת מועברת באמצעות חיבורי סיבים מהירים במיוחד לחדר בקרה חדש במרכז הפיקוח האווירי של NATS בסוונוויק. צוות פקחים ייעודי משתמש בצילומים החיים, בהזנת שמע משדה התעופה ובמידע מכ”ם כדי להנחות תנועות מטוסים בשדה התעופה ומחוצה לו.
העדכון החי, המועבר דרך רשתות סיבים מאובטחות עצמאיות, מוצג על 14 מסכי HD בחדר הבקרה ומספק תמונה נעה פנורמית. התצוגה החזותית מציגה גם מידע מגוון, כגון: שלטי הכוונה, גובה ומהירות של כל המטוסים המתקרבים ויוצאים משדה התעופה, קריאות מזג אוויר ויכולת לעקוב אחר עצמים נעים. מצלמות זום יכולות להגדיל תמונות עד פי 30 לבדיקה מקרוב.
הטכנולוגיה הדיגיטלית משפרת באופן משמעותי את הערכת המצב של הפקחים, ומאפשרת החלטות מהירות ומושכלות לשיפור הבטיחות והיעילות התפעולית.
מגדל הפיקוח הדיגיטלי הושלם בשנת 2019 ועבר תקופת בדיקות נרחבת לפני שהחל לפעול באופן מלא. המגדל האנלוגי, בן ה-30 בנמל התעופה, יפותח מחדש כחלק מתוכנית המודרניזציה של שדה התעופה.
אליסון פיצג’רלד, מנהלת התפעול הראשית בשדה התעופה לונדון סיטי, אמרה:
“אנחנו גאים מאוד להיות שדה התעופה הבינלאומי הגדול הראשון שמאמץ את הטכנולוגיה החלוצית הזו. השקעה זו בתשתית חכמה תעזור לנו לעמוד בצמיחה עתידית של ביקוש הנוסעים, לשפר את ניהול התחבורה האווירית ולתת לנו יכולת משופרת ככל שהתעופה מתאוששת מהמגפה. זוהי גם הדגמה של המחויבות לחדשנות בתחום התעופה בבריטניה והשאיפה להיות בחוד החנית בעתיד ענף התעופה. מאז שהופעלה בסוף ינואר, הטכנולוגיה עבדה טוב מאוד ומוכנה לגידול הצפוי בביקוש לטיסות”.
ג’ולייט קנדי, מנהלת מבצעים ב-NATS, אמרה:
“זהו מגדל הבקרה הדיגיטלי הגדול הראשון בבריטניה ומייצג הישג טכנולוגי ותפעולי משמעותי, במיוחד על רקע הקורונה. טכנולוגיית המגדל הדיגיטלי שוברת מתווה, שנשאר במידה רבה ללא שינוי במשך 100 שנה, ומאפשרת לנו לנהל בבטחה תנועת מטוסים כמעט מכל מקום, תוך שהיא מספקת לפקחי התעופה כלים חדשים יקרי ערך, שהם בלתי אפשריים במגדל פיקוח מסורתי”.
החברה הגדולה ביותר ב’לונדון סיטי’ היא בריטיש איירווייס, שמציגה הקיץ קו חדש לסן סבסטיאן שבספרד, לצד יעדי נופש פופולריים כמו: איביזה, מיקונוס וסנטוריני.

עקבו אחרי פספורטניוז בפייסבוק, בטוויטר, בלינקדאין, באפליקציה וב-google.news

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin

השאירו תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

רוצים לדעת כל מה שחם בעולם התיירות והתעופה?

הצטרפו לשירות הניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים 24/7

כתבות פופולריות

החדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה