Makam-Teaser

לופטהנזה: אליטליה ונורוויג'ן על הכוונת

למרות נטייתה של הממשלה החדשה באיטליה לשמור על חברת התעופה הלאומית, קבוצת לופטהנזה אינה מוותרת על רכישת אליטליה, ובמקביל לוטשת עיניים גם אל נורוויג'ן במקביל לקבוצת התעופה IAG

מי הבאה בתור?

במסגרת הצגת התוצאות העסקיות של המחצית הראשונה של 2018, אולריק סוונסון, מנהל הכספים הראשי של לופטהנזה, אמר: "איטליה היא שוק חשוב מאד עבורנו. הגשנו לממשלת איטליה הצעה לרכישת אליטליה המתבססת על קונספציה של חברת תעופה קטנה וממוקדת יותר תוך קיצוץ עלויות משמעותי, ואנחנו מצפים".

יחד עם זאת, למרות הליך פשיטת הרגל של אליטליה, הנהנית בשלב זה מהלוואות גישור ממשלתיות, ומכרז המכירה, שמועד סיומו נדחה שוב ושוב, הממשלה הלאומנית החדשה של איטליה מעוניינת לשמור על חברת התעופה הלאומית. דנילו טונינלי, שר התחבורה האיטלקי, אמר לאחרונה, כי הוא רוצה לשמור 51 אחוז של אליטליה בידיים איטלקיות.

במקביל לרצונה של לופטהנזה לצרף את אליטליה לנבחרת חברות התעופה שלה, בהנהלת הקבוצה שוקלים גם רכישה אפשרית של נורוויג'ן, שמזה חודשים מנהלת מגעים שקטים עם מועמדים שונים לרכישת החברה.

קרסטן שפור, מנכ"ל קבוצת לופטהנזה, ציין לא מכבר בראיון עיתונאי, כי לופטהנזה מנהלת שיחות עם נורוויג'ן, אך בלופטהנזה נמנעים מלדווח על התקדמות המו"מ או על פירוט הצעה ממשית, שהגישו לנורוויג'ן. ואם אכן המו"מ הפך לממשי יותר, הרי נפתחה כאן התמודדות מול קבוצת IAG, חברת האם של בריטיש איירווייס ואיבריה, שהייתה הראשונה, שהביעה עניין ברכישת נורוויג'ן.