לופטהנזה מוכנה לרכוש את כל חברות התעופה של 'תומאס קוק'

קרסטן שפור, מנכ"ל קבוצת לופטהנזה, דיווח על ההצעה לרכישת 'קונדור', כולל אופציה לרכישת כל 4 חברות התעופה של 'תומאס קוק'. רשויות ההגבלים עלולות לסכל את תוכנית לופטהנזה לריכוזיות יוצאת דופן בענף התעופה בגרמניה

צילום: shutterstock

בפגישה השנתית הכללית של בעלי המניות של קבוצת לופטהנזה, שהתקיימה השבוע בבון, דיווח קרסטן שפור, מנכ"ל הקבוצה, על המדיניות ועל התוכניות הקרובות של הקבוצה.

"בישיבת מועצת המנהלים החלטנו להגיש הצעה לרכישת חברת קונדור, כולל אופציה לרכישת כל 4 חברות התעופה של 'תומאס קוק' במידת הצורך", דיווח שפור, והוסיף כי ההצעה לוקחת בחשבון את האפשרות ש'תומאס קוק' תסרב למכור ללופטהנזה את חברת 'קונדור' בלבד.

שפור ציין כי רשות ההגבלים של האיחוד האירופי עלולה להטיל וטו על רכישת כל חברות התעופה של 'תומאס קוק' ע"י רוכש יחיד.

יחד עם זאת, גם רכישה של 'קונדור' בלבד עשויה להעניק לקבוצת לופטהנזה ריכוזיות דומיננטית על ענף התעופה בגרמניה, לאחר ש'אייר ברלין' פשטה רגל וכל פעילותה עברה למעשה לחברת אירו-ווינגס של לופטהנזה, ולאחר שגם 'גרמניה איירליינס' הפסיקה לפעול לאחרונה.

נראה שגם למהלך כזה, שיעניק ללופטהנזה ריכוזיות יוצאת דופן בענף התעופה בגרמניה, תהיה התנגדות הן מצד רשות ההגבלים הגרמנית והן מצד רשות ההגבלים של האיחוד האירופי. וזאת למרות שלופטהנזה נערכה מראש והודיעה לאחרונה, כי היא בולמת את הגידול האורגני של חברת אירו-ווינגס, שפעילותה עשויה לצמוח משמעותית רק בעקבות רכישת 'קונדור', המתחרה הנוכחית שלה בטיסות נופש בגרמניה, באירופה וגם מעבר לים.

כזכור, בעקבות הפסד של 389 מיליון ליש"ט ב-2018, תאגיד 'תומאס קוק' הציע למכירה בחודש פברואר את קבוצת התעופה שלו, הכוללת 4 חברות: תומאס קוק איירליינס בבריטניה, בסקנדינביה, בבלגיה, וחברת 'קונדור' בגרמניה, המפעילות יחד בסך הכל כ-100 מטוסים.

בעקבות דיווחו של קרסטן שפור, מניות תאגיד 'תומאס קוק' עלו ביותר מ-10%. אגב, לופטהנזה החזיקה בעבר 50% ממניות 'קונדור', והן נרכשו ב-2009 ע"י תאגיד 'תומאס קוק'.