לופטהנזה מקצצת הוצאות ומעדכנת את צי המטוסים

קבוצת התעופה ביטלה חלק מהזמנת מטוסי ה-X777 של בואינג, שייצורם מתעכב, מתכננת למכור חזרה לאיירבוס חלק ממטוסי הענק A380 ובמקומם כבר הזמינה דרימליינרים מבואינג ו-A350-900 מאיירבוס

בואינג 777-9. צילום: לופטהנזה

הצרות של בואינג לא נגמרות. עפ"י תשקיף ההזמנות של החברה, המדווח באמצעי התקשורת השונים, בסוף השבוע האחרון קבוצת לופטהנזה ביטלה הזמנה מאושרת של 14 מטוסי X777 מתוך הזמנה כוללת של 34 מטוסים מדגם זה, והמירה אותם ב'אופציות'. ביטול זה גורם לבואינג הפסד של 6.2 מיליארד דולר, למרות שייצורו של המטוס החדיש מתעכב, ותחילת אספקתו אינה צפויה לפני 2021.

מהלך זה של קבוצת לופטהנזה הוא במסגרת מדיניות של קיצוץ הוצאות תפעול, המלווה גם בהאטת הגידול בצי המטוסים. בתדרוך לעיתונות ציינה קבוצת לופטהנזה: "ברבעון השלישי של 2019, כחלק מהזמנת המטוסים החדשים, הזמנת 14 מטוסי 777 הומרו לאופציות, כיוון שלא בטוח שהם יהיו שימושיים עבורנו בעתיד".

קבוצת לופטהנזה הזמינה את מטוסי ה-777-9, המכונים גם X777, כבר ב-2012, וציפתה להיות חברת התעופה הראשונה, שתפעיל את המטוס החדשני, ואף תכננה תא נוסעים ייחודי, שיכלול מחלקת עסקים יוצאת דופן, אלא שהייצור במפעלי בואינג מתעכב.

תקלות שונות, החל מבעיות במנוע ודלתות שאנן עומדות במבחני לחץ, ביטלו את הטיסה הראשונה של ה-X777, שהייתה אמורה לצאת לדרך בקיץ האחרון, ונראה כי היא תתקיים רק בשנה הבאה, והמטוסים הראשונים יימסרו לחברות התעופה, ובראשן לופטהנזה, רק ב-2021.

עפ"י המדיניות המעודכנת של קבוצת לופטהנזה, כבר בחודש מרץ האחרון היא ביצעה הזמנה בערך כולל של 12 מיליארד דולר, הכוללת: 20 מטוסי A350 מאיירבוס ו-20 מטוסי דרימליינר 787-9, שיימסרו בין 2022 ל-2027, שיחליפו את מטוסי ה-4 מנועים: B747, A340 ו-A380.

במסגרת ההסכם עם איירבוס, קבוצת לופטהנזה גם החליטה למכור חזרה ליצרנית 6 מתוך 14 מטוסי הענק מדגם A380, שהוצאות התפעול שלהם גבוהות וגורמות להפסדים.

נושאים שמוזכרים בידיעה