לכבוש את ברלין. בריצה

מרתון ברלין הוא אחד המרתונים הפופולריים בעולם עם למעלה מ-‭40‬ אלף רצים ורצות, בהם מאות ישראלים. מספר לא מפתיע כלל וכלל בהתחשב במסלול בו עובר המרוץ המפורסם באתריה היפים של העיר המסתיים בשער הניצחון

רצים בברלין, גרמניה. צילום: 123rf

יותר מ-40 אלף רצים ורצות יזנקו ב-29 בספטמבר השנה למרתון ברלין, אחד מארבעת המרתונים הגדולים בעולם והנחשבים שבהם. מרתון ברלין מפורסם במסלול השטוח והמהיר שלו ולא אחת נשברו בו שיאים. רק לפני שנה, אלוף העולם הקנייתי, אליוד קיפצ'וגה, שבר בו את השיא העולמי כשקבע זמן מטורף של 2:01:39. לא רק רצי העילית מגיעים כדי לנסות לקבוע שיאים בברלין, גם מרתוניסטים חובבים וותיקים מנסים לשפר בו תוצאה. הוא אטרקטיבי מאוד גם כמרתון ראשון בשל המסלול השטוח ומזג האוויר הנעים והידידותי בדרך כלל לרצים בעונה זו של השנה.

 

מרתון ברלין

מרתון ברלין. צילום: 123rf

 

ולא רק אלו הפכו את ברלין למרתון כל כך פופולרי בעולם בכלל ובקרב הישראלים בפרט. מדובר במרתון בינלאומי רב משתתפים ושמח במיוחד עם ארגון "יקי" אופייני באחת הערים התוססות באירופה – ברלין. לזה תוסיפו טיסה ישירה וקצרה יחסית מכאן ומחירים סבירים. "ב־10 השנים האחרונות יצאו להתחרות במרתון ברלין מאות רצים, כ-300-400 בכל שנה", אומר לנו קובי בכמן, מנהל מחלקת  הספורט בתלמה נסיעות ותיירות. לדבריו, "המספר הזה היה גדול אף יותר, לולא הגבלת  ההרשמות החלה על הסוכנים בישראל". השיטה במרתון ברלין עובדת כך: 11 חודשים לפני מועד המרתון מתקיימת הגרלה, ולאחריה סוגרים את ההרשמה באתר התחרות וניתן להירשם אליה רק על ידי סוכנים מורשים בכל מדינה שמקבלת הקצאות מוגבלות.

 

ברלין, גרמניה. צילום: 123rf

 

"יחד עם זאת", מעדכן בכמן, "בשנתיים האחרונות חלה ירידה משמעותית במספר הישראלים שנרשמים למרתון ברלין מכמה סיבות: קשה מאוד להתאמן בחודשי הקיץ לקראת המרתון, ומשנה לשנה חום יולי אוגוסט הופך ליותר מכביד. במקביל נפתחים יעדים אטרקטיביים יותר המהווים תחרות למרתון הברלינאי. הישראלים מעדיפים בשנים האחרונות לבחור במרוץ שיש בו גם מקצה למרחק המלא, וגם לחצי מרתון. וזה ניכר במספר היוצאים לברלין".

זאת ועוד, הביקוש בשנים האחרונות למרתון ברלין לא היה נחלת הישראלים בלבד. היותו פופולרי כל כך גם בקרב רצים מגרמניה עצמה ומרחבי העולם, גרמה להקשחת התנאים ולהעלאת מחירים מצד המארגנים מול הסוכנים ונציגיהם בעולם. תוסיפו לזה את העובדה שגם הטיסות התייקרו, אחרי שחברת התעופה גרמניה איירליינס, שטסה אף היא מת"א לברלין, קרסה ואל על נותרה לבדה כחברה שטסה ישיר לבירת גרמניה. והישראלים פנו לחפש יעדים חדשים. "ואם לא די בכך", מוסיף קובי בכמן, "השנה נופל מרתון ברלין בדיוק על ראש השנה המשפחתי, כך שיש ירידה משמעותית במספר היוצאים, והמספר דל במיוחד – לא יותר מ-100 ישראלים ישתתפו במרתון ברלין".

 

רצים בפארק Tiergarten, ברלין. צילום: 123rf

 

ועדיין, אין מה להספיד את מרתון ברלין. מדובר  באירוע ספורטיבי, בינלאומי מושקע. הזינוק והסיום ממוקמים באחד המקומות  המפורסמים של ברלין, שער ברנדנבורג. והמסלול כולו עובר באתרים וברחובות המרכזיים והיפים של העיר. תחלפו על פני האטרקציות התיירותיות הראויות, וכמעט לכל אורכה של הריצה, תזכו לעידוד שמח וממריץ מהמוני צופים משולהבים ברחובות. כשתחצו את שער הסיום, אל תשכחו לחייך  (מצלמים אתכם), ובברלין כמו בברלין, תחכה לכם גם בירה צוננת להעלאת המורל ולהשבת כוחות.  אם קיבלתם חשק, נגלה לכם כבר, שבשנת 2020 יתקיים המרתון ב־27 בספטמבר. שלא תגידו שלא עדכנו אתכם. הכינו את נעלי הריצה.

ואחרי הריצה, לרוץ אחרי ההמלצות הבאות שלנו לבילוי בעיר ברלין

 

1. שלאף שטונדה: איפה לשים את הראש, לא חסר בברלין. תמצאו מלונות בכל הרמות ובכל טווחי המחירים. אם תרצו להרגיש בבית, גם כשאתם בניכר, תנסו את מלונות ליאונרדו של רשת פתאל, הפרוסים בעיר.

2. שאלת מיליון הפחמימות: פסטה טובה בערב שלפני הריצה? בפרידריך שטרסה לא רחוק משער ברנדנבורג, יש מסעדה איטלקית ותיקה נחשבת ומסוגננת Apostel-12 המגישה פיצות ומנות גדולות של פסטה. גם ברשת המסעדות האירופאית Vapiano, שסניפיה פרוסים ברחבי ברלין, מגישה פסטות שנעשות מול עינכם. טרי מהיר ובמחיר שפוי. אחרי הריצה, עת החלבונים. הקרניבורים שביניכם ישמחו לסטייק טוב. Block House היא רשת מסעדות סטייקים בסגנון אמריקאי עם סניפים ברחבי אירופה ובגרמניה, וכמה מהם בברלין עצמה. מבחר גדול של סטייקים והמבורגרים במחירים משתלמים.

3. משחק מקדים: יום לפני המרתון מקובל לעשות ריצה קלילה קצרה, ואין מקום מתאים יותר לרוץ בו כמו Tiergarten, הסנטרל-פארק של ברלין עם עמוד הניצחון המוזהב במרכזו. מדשאותיו, חורשותיו ושביליו משמשים את המקומיים לבילוי או לפעילות ספורטיבית, בעיקר בסופ"שים ויש שם גם פינות אחדות לחובבי שיזוף בעירום. הפארק ממוקם בין מזרח ברלין (שער ברנדנבורג) לבין חלקה המערבי (גן החיות).

4. את/ה הכי יפה כשנוח לך: חשוב להגיע למרוץ עם נעליים שנוחות לנו, להימנע מנעל חדשה שלא רצנו בה לפחות 5 שעות. ואם יש לנו בגד חדש, כולל גרביים, כדאי לרוץ איתם לפחות ריצה אחת לפני המרוץ, לוודא שנוח לנו.

רצים

צילום: 123rf

למקומות, היכון, צא

כל מה שצריך לעשות שבוע לפני המרתון: ד"ר שמוליק יצחק, אורתופד ורופא ספורט "מדטק" רמת גן.

1. לשמור על שגרת תזונה ופעילות: חשוב מאוד לשמור על תזונה נכונה לקראת המרוץ. אולם, כדאי לא לעשות שינויים גדולים מדי בתזונה. אפשר לעלות את  אחוז הפחמימות היומי ולהגיע ל-50%-55% פחמימות בתזונה בשבוע לפני המרוץ אך לא להעמיס יותר מדי כדי לא ליצור עומס על הגוף.

2. להקשיב לגוף: אם יש אזור בגוף שמרגיש מתוח מדי או חם מדי, כדאי לשים קרח במקומות עם נפיחות במשך 20 דקות, פעם עד פעמיים ביום, או פילאטיס, מתיחות ויוגה לאיזון מקומות כואבים. כדאי להימנע מעיסויי ביומיים שלושה לפני המרוץ, זה עלול לגרות את המקום במקום לתת את השחרור המובטח.

3. לא לעשות יותר מדי: לשמור על פעילות קלה במיוחד לשרירי העכוז, לשמור על תנועתיות אולם להימנע מ"לעשות יותר מדי", לשמור על רגיעה של הגוף-TAPERING.

 

נושאים שמוזכרים בידיעה