אא

למרות החגיגות: סיטונאי התיירות הגדולים מחוץ להסדר הפיצויים של האוצר

בענף הנסיעות חגגו אתמול (ב') את הסדר הפיצויים של המדינה לעסקים עם מחזור של עד 400 מיליון שקל, אבל עבור 4 הסיטונאים הגדולים, שנותרו מחוץ להסדר, החגיגה הייתה מוקדמת מדי. כיצד מסבירים זאת באוצר?

משרד האוצר בירושלים. צילום: ספיר פרץ משרד האוצר בירושלים. צילום: ספיר פרץ
בענף הנסיעות חגגו אתמול (ב') את החלטת האוצר להגדיל את הפיצוי לעסקי תיירות עם מחזור של עד 400 מיליון שקל, אך מסתבר שלחלקם החגיגה הייתה מוקדמת מדי. מחוץ להסדר שהושג נותרו ארבעת הסיטונאים הגדולים: השטיח המעופף, קשרי תעופה, קווי חופשה ואשת טורס שהמחזור שלהם גדול מ-400 מיליון שקל. חברות אלה מעסיקות עובדים רבים וגם הן, בדומה לאחרות, נפגעו ממשבר הקורונה. לפי שעה לא ברור מדוע חברות אלה, שהיו חלק מהמאבק של התאחדות סוכני הנסיעות, נותרו בשלב זה ללא פיצוי.
לדברי אפרים קרמר, הבעלים של אשת טורס, "כבר חטפנו מכות קשות מינואר עם המזרח. כשהענף יחזור לפעילות יהיו אלו החברות הגדולות שיניעו את הפעילות. אנו נאבק לקבל את מה שמגיע לנו לקבל". קובי קרני, יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות אמר היום בדיון שהתקיים בנושא בוועדת הכספים של הכנסת, "משרד האוצר עשה צעד משמעותי שהעלה את התקרה עד 400 מיליון שקל, ואין היגיון שלא יהיה פתרון לחברות גדולות. לתקרה של מחזור אין היגיון בענף הנסיעות. תקבעו אפילו תקרה בירידה של 90 אחוז ברווח".
יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, שאל בדיון את נציג האוצר, מדוע אי אפשר לפתור את זה והציע לבדוק זאת שוב. נציגי האוצר השיבו כי החברות הגדולות, הפיצוי שלהן ניתן בהשתתפות בחל"ת.
"נאבק לקבל את מה שמגיע לנו לקבל". אפרים קרמר, בעלי אשת טורס. צילום: יח"צ

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעותמבזקיםאשת טורסהתאחדות סוכני הנסיעותועדת הכספים של הכנסתמשרד האוצר

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: