אא

לצאת מהבוץ: אתרי הספא הכי שווים במזרח אירופה

חשבתם שחופשת ספא היא רק לשם הבריאות או מגיעה עם תג מחיר של האלפיון העליון בלבד? טעיתם. במזרח אירופה לוקחים ברצינות תהומית את תיירות הנופש והמרפא ולא פחות חשוב מזה, במחירים שפויים גם בקיץ. קבלו את 8 אתרי הספא הכי שווים במזרח אירופה (תוכן פרסומי)

צילום: shutterstock צילום: shutterstock
תתחילו להתרגל למחשבה הנעימה של להוריד הילוך, לטבול בירוק וכמובן בג'קוזי ובספא של המלון במחירים שפויים. עיסוי טוב, מעיינות חמים, מים בריאים במיוחד, שלווה וטיולים באזורי תיירות מקסימים, הם רק חלק מהיתרונות.

הנה 8 יעדים אידיאליים לחופשת הספא הבאה שכדאי לכם להזמין במזרח אירופה:

1. דרוסקינינקי (Druskininkai), ליטא

עיירת הספא דרוסקינינקי עם בתי מלון ברמה גבוהה וירוק אינסופי (בעונה). בעיירה תמצאו מעיינות עם מי מינרליים נהדרים שהתגלו לפני מאות שנים, אגם מקסים עם מזרקות וברווזים ומגוון אטרקציות ואתרים. המקום אידיאלי לשילוב של טיולים וספא, "מלון וילניוס" השוכן בסמוך לאגם בעיירה מציע מבחר טיפולים, ביניהם עיסוי באבני ענבר חמות וכן עיסויים נוספים בהם משתמשים בחומרים מובחרים וכן טיפולים זוגיים, טיפולים לילדים, תכנית דיאטה ומכון כושר. עם אטרקציות מרשימות לילדים, היעד מתאים גם לחופשה משפחתית. פארק הגלישה המקורה סנואו ארנה (Snow Arena) היחיד בכל המדינות הבלטיות עם אחד ממדרונות הסקי המקורים הגדולים בעולם פתוח לאורך כל השנה. בקיץ הגלישה מתקיימת בעיקר במבנים מקורים. ההגעה לפארק ברכבל עם נוף מרשים. ניתן לקחת שיעורים עם מדריכים מקצועיים ולשכור ציוד במקום. אטרקציות נוספות באזור שיעסיקו משפחות וילדים הן פארק החבלים והאומגות הענק וואן אדוונצ'ר פארק (One Adventure Park) לכל הרמות, ובקיץ פארק המים אקווה פארק (Aquapark) דרוסקיניקי, הממוקם ממש במרכז העיר עם מגלשות מים וסאונות. שדה התעופה הקרוב: נמל התעופה הבינלאומי בווילנה.

2. בירשטונס (Birštonas), ליטא

בדרום ליטא נמצאת עיירת הספא הקטנטנה והקסומה הזאת. העיירה הידועה במעיינות המים מינרלים שלה, ואתרי ספא משובחים המציעים את טיפולי הספא והמרפא הפופולאריים ואהודים על כולם. מלבד הטיפולים המבקרים בעיר נהנים מיערות אורנים ונחל נפלא שניתן לחתור בו בקיאקים ומוסיף לאווירת הרוגע. ניתן לקחת סיורים בבלונים פורחים מעל העיר, ישנם מגוון מסלולי הליכה בנוף הירוק והרבה מסלולי רכיבה על אופניים. שדה התעופה הקרוב: נמל התעופה הבינלאומי בווילנה.

3. יורמלה (Jurmala), לטביה

כחצי שעה נסיעה מהבירה ריגה, לאורך רצועת חוף בים הבלטי נמצאת עיירת ספא עתיקה בעלת מבני עץ ציוריים מסוף המאה ה-19, שכאילו נלקחו מתפאורה של סרט מצויר. העירה הטובלת ביערות, מאופיינת במזג אוויר מצוין ואוויר צח בריח אורנים ומלח ים. אתם מוזמנים להגיע אליה בכדי להוריד הילוך ולהתפנק בטיפולים ועיסויים, בריכות בטמפרטורות שונות באתרי הספא האהובים שבה, אך גם בכדי להנות מסגולות הריפוי הנפלאות שתמצאו בה. שדה התעופה הקרוב: נמל התעופה הבינלאומי ריגה.

4. בורג'ומי (Borjomi), גאורגיה

עבור יוצאי ברית המועצות השם בורג'ומי הוא שם נרדף לבקבוקי מים מינרליים. בתקופה זאת תעשיית המים המינרלים של בורג'ומי היו המותג השלישי הכי ידוע בברית המועצות, אחרי לאדה וארופלוט. בעיירת הנופש זו הממוקמת בדרום מרכז גאורגיה אתר ספא ברמה עולמית עם מעיינות מים הידועים בסגולותיהם המטיבות עם הבריאות עוד מהמילניום הראשון. העיירה מפורסמת גם בזכות ארמון הקיץ רומנוב ב- Likani, ואתר פארק השעשועים האקולוגי שלה. שדה התעופה הקרוב: נמל התעופה הבינלאומי של טביליסי

5. מריאנסקה לאזנייה (Mariánské Lázně), צ'כיה

אחת משלושת ערי המרחצאות הידועות באזור בוהמיה, עיירת המרפא והנופש הציורית הזאת נראית כאילו נלקחה מהאגדות. היא טובלת בנוף הרים מוריקים, פארקים ובתי אצילים בני מאות שנים. מאריאנסקה לאזנייה היא יהלום נסתר, שרוב המבנים הנודעים שלה נבנו במחצית השנייה של המאה ה-19. בתקופה זאת הייתה העיירה חביבת העשירים והמפורסמים (גת'ה, תומס אדיסון, שופן ועוד). רבים משליטי אירופה הגיעו אליה לנפוש וליהנות מסגולותיהם של מעיינות המרפא שלה. האתרים במריאנסקה לאזנייה מציעים מלבד טיפולי הירגעות ופינוק גם טיפולי בריאות רב תחומיים. שדה התעופה הקרוב: שדה התעופה הבינלאומי של פראג.

6. היידוסובוסלו (Hajdúszoboszló), הונגריה

המים התרמיים בהיידוסובוסלו (שנובעים בטמפרטורה של כ75 מעלות צלסיוס!) מפעפעים על פני השטח כתוצאה של קידוח בעומק של כ-1,100 מטרים שנערך במקום בשנת 1925. בעיירה תמצאו מתחם ספא ענקי הכולל קומפלקס של בריכות בטמפרטורות שונות, מרחצאות חמים מקורים ובאוויר הפתוח. לדברי המקומיים מי המרחצאות קרויים גם "הזהב הנוזלי" עקב צבעם והמתכות יקרות שהם מכילים. בהיידוסבוסלו תמצאו גם פארק המים אקווהפארק המשתרע על 15,000 מ"ר ומציע מערת קרח, אולם קולנוע, מערה, מרחצאות רומיים, אמבטיה הודית, בריכת מים מלוחים בריכות לילדים ומגרשי סקווש. שדה התעופה הקרוב: שדה התעופה הבינלאומי של דברסן (Debrecen), הונגריה.

7. אגם המים התרמיים הוויז (Heviz), הונגריה

בעיירה הוויז תוכלו לקחת טבילה מרעננת באגם המים התרמיים הביולוגי הפעיל הגדול בעולם. בעיירה שהייתה ידועה עוד בתקופת הרומאים (יש אומרים שכבר בתקופת האבן) שפע מסעדות טובות ויין מקומי משובח. טמפרטורת המים בבריכות המקורות היא כ-32 מעלות לאורך כל השנה. כדי להקל על תיירים ליהנות מטבילה חמה נבנה גשר למרכז האגם שעל צלילותו תעיד העובדה כי מימיו מתחלפים באופן טבעי כל 3 ימים. ניתן לקבל באזור טיפולי ספא כולל טיפולים מהבוץ המקומי, טיפולי בריאות ועוד. שדה התעופה הקרוב: שדה התעופה הבינלאומי של בודפשט.

8. טרוסקבץ (Truskavets), אוקראינה

בעמק ציורי בשיפולי ההרים הקרפטים תמצאו את עיירת הספא הוותיקה והמקסימה טרוסקבץ. עיירה מוקפת יערות ונהרות זו התברכה באוויר צלול ונקי וכ-14 מעיינות מים מינראליים חמים וקרים ובריכות שעווה מינרלית ייחודית. היא מתפארת במאות מלונות ובאתרי ספא ונופש בסטנדרטים אירופאים, אליהם מגיעים נופשים מאוקראינה מעבר לנופש ולמנוחה, ניתן לקבל בטרוסקבץ גם אבחונים ומגוון טיפולים רפואיים על פי תכניות מותאמות אישית במרכזים הרבים הפזורים במקום. שדה התעופה הקרוב: שדה התעופה הבינלאומי לבוב (Lviv).  

כספי טורס מציעה חבילות ספא הכוללות טיסות, העברות לאתרים, מלונות בדרגות אירוח שונות ומגוון תכניות טיפולים לבחירה. ישנה אפשרות לחבילות מ-7 עד 21 יום.

   

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםהונגריהלטביהאוקראינהצ'כיהספאגאורגיהכספי טורסליטאחופשה באוקראינה

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: