לקראת הכרעה: דירקטוריון אל על יצטרך לבחור בין הצעת האוצר להצעת הבנקים

אופרן גם ב...
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin
דירקטוריון אל על צפוי להחליט בימים הקרובים על איזו הצעה ללכת לצורך קבלת הלוואה בערבות מדינה - בזו של האוצר בגינה עלולה לאבד שליטה או בזו של הבנקים המחייבת הזרמת הון בעלים. מה יקשה עוד יותר על הדירקטוריון להכריע?
אל על
מטוס אל על. צילום: עידו וכטל

אל על קרובה להכרעה יותר מתמיד. דירקטוריון החברה יצטרך להתכנס בימים הקרובים ולהחליט באיזו הצעה לבחור לצורך קבלת הלוואה בערבות מדינה, בהצעה של משרד האוצר או בזו של הבנקים.

הצעת הבנקים כוללת: הלוואה בנקאית של 400 מיליון דולר בערבות מדינה של 82.5% בתנאי להזרמה של כ-150 מיליון שקל על ידי בעלי המניות של החברה (לאו דווקא מבעלי השליטה); חתימה על הסכמי עבודה חדשים בחברה; וכן, תכנית התייעלות להפחתה של 400 מיליון דולר בהוצאות בשנה הכוללת פיטורי כ-2,000 עובדים.

הצעת האוצר כוללת: הלוואה בנקאית של 250 מיליון דולר בערבות מדינה של 75% בתנאי לגיוס של כ-150 מיליון דולר בהנפקת מניות לציבור ואם הציבור לא ירכוש המדינה תקנה את המניות ובעלת השליטה, תמי מוזס, תאבד את החברה; מינוי נאמן מטעם המדינה לניהול החברה מהלך שעלול להוביל להלאמת אל על על ידי המדינה ומציאת רוכש שירכוש וינהל אותה; חתימה על הסכמי עבודה חדשים בחברה; וכן תכנית התייעלות כדי להפחית 400 מיליון דולר בהוצאות בשנה הכוללת פיטורי כ-2,000 עובדים. טייסי אל על תמכו אתמול בהצעת האוצר.

כל הצעותיה החליפיות של אל על, המבקשת הלוואה של כ-400 מיליון דולר בערבות מדינה, נדחו עד כה על ידי האוצר. צרתה הגדולה של אל על היא היעדר אופק. לא ברור מתי תוכל להתחיל למכור כרטיסי טיסה ולהזרים כסף לקופתה הדלה. בניגוד למדינות אחרות, בישראל עדיין אין מתווה לפתיחה מחודשת של השמיים. אין תכנית, אין דרך ואין התנעה של כל התהליך. כל עוד השמיים סגורים ואין תאריך יעד, אל על לא יכולה למכור כרטיסי טיסה ולהזרים כסף. אל על חייבת לציבור כמיליארד שקל בגין כרטיסי טיסה שבוטלו, בנוסף לחובות נוספים. כל עוד אין מועד לחידוש הטיסות, חובה לציבור ילך ויעלה ואז גם ה-400 מיליון דולר כאמור לא יסייעו לחברה וזה כבר לא יהיה באשמתה. אם המדינה לא תתעורר, הבור של אל על ילך ויעמיק. כיום החברה מבצעת בעיקר טיסות מטען. זה עוזר לה להתגלגל, לא מעבר לזה.

כאשר דירקטוריון אל על יתכנס לקבל את ההחלטה המכריעה, הוא יצטרך לדעת גם מתי יפתחו השמיים. בלי תאריך, כל החלטה שיקבל לא תהיה אחראית. בינתיים, למקבלי ההחלטות במדינה נוח שהציבור נשאר בארץ ומבזבז כאן את כספו.

אל על
כיום אל על מבצעת בעיקר טיסות מטען. זה עוזר לה להתגלגל, לא מעבר לזה. צילום: דוברות אל על

 

 

 

עקבו אחרי פספורטניוז בפייסבוק, בטוויטר וגם, באפליקציה

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin

השאירו תגובה לפוסט

3 מחשבות על “לקראת הכרעה: דירקטוריון אל על יצטרך לבחור בין הצעת האוצר להצעת הבנקים”

  1. הממשלה חייבת לקחת את אל על לחסותה,לדאוג לאלפי עובדים המשתכרים שכר מינימום,עובדים אלה הינם הנפגעים העיקרים בשל התנהלות הנהלת החברה אשר מכרה את כל נכסי החברה ושילשלה מיליונים , חוץ מזה את המשק פתחומוקדם מידי
    וכולנו ניפגע מזה
    עוד נתגעגע לבר סימן טוב
    הצילו את עובדי החברה.

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר.

רוצים לדעת כל מה שחם בעולם התיירות והתעופה?

הצטרפו לשירות הניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים 24/7

החדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה

אני מעוניין לקבל חדשות, עדכונים והודעות פרסומיות מפספורטניוז.