אא

"מאות עסקים נמצאים רגע לפני קריסה": בכירי ענף הנסיעות הגיעו לכנס חירום של סוכני נסיעות

הבוקר נערך מפגש חרום של עשרות מראשי ענף הנסיעות במטרה להחליט על המשך המאבק להכרה בענף הנסיעות החייב סיוע נקודתי בדחיפות. קרני: "חל"ת נתפס כצעד לא פופולרי שמעודד אנשים לא לעבוד אבל אצלנו המצב הוא הפוך, אנשים כמהים לחזור לעבודה ואין לנו לאן להחזיר אותם"

ראשי ענף הנסיעות הגיעו לכנס החירום של התאחדות משרדי הנסיעות. צילום: יח״צ ראשי ענף הנסיעות הגיעו לכנס החירום של התאחדות משרדי הנסיעות. צילום: יח״צ
קובי קרני, יו"ר ההתאחדות וטלי לאופר המנכ"לית כינסו הבוקר מפגש חרום של עשרות מראשי ענף הנסיעות במטרה לקבל החלטות על המשך המאבק להכרה בענף הנסיעות כענף ייחודי החייב סיוע נקודתי בדחיפות, ובראש ובראשונה הארכת החל"ת לעובדי הענף והמשך המענקים למשרדי הנסיעות. קובי קרני קרא למדינה להתעשת: "מאות בתי עסק נמצאים רגע לפני קריסה. בעוד חודש אלפי עובדים יפלטו לשוק ללא יכולת להתפרנס וללא אופק תעסוקתי. חייבים לפעול עכשיו לפני שיהיה מאוחר מדי והענף כולו יקרוס וייפול על כתפיה של המדינה." על אף הצהרות חוזרות ונשנות על שיקומו של המשק, ענף התיירות הנכנסת והיוצאת נמצא עדיין בשיאו של המשבר, משותקת מפעילות כמעט לחלוטין זה למעלה משנה ואין כל צפי לחזרה לפעילות. הסיוע למשרדים והחל"ת לעובדים עומדים להסתיים בחודש הבא וטרם נמצא פתרון, דבר שעלול להיות בעל השלכות הרסניות לאלפי משפחות. בפגישה הוסכם כי אין מנוס אלא לצאת שוב בשורה של פעולות שטח מאורגנות מול משרדי הממשלה בירושלים וכן עלתה האפשרות לפנות לבג"צ. במפגש השתתפו בין היתר: יעקב אמסלם בעלי אמסלם טורס, אפרים קרמר בעלי אשת טורס, ג׳אפר עפיפי בעלי נזרין טורס (נצרת), איזי מדם בעלי איזי טרוול, אבי בן רובי בעלי חולון טורס, אלי ברגמן בעלי עדי טורס, אורי סירקיס מנכ"ל ישראייר וגיל סתיו סמנכ"ל השיווק, חני סובול מנכ"לית דיזנהויז, יפה וקסמן ויוני וקסמן מבעלי אופיר טורס, רונן קרסו מנכ"ל איסתא הולידייס, יואב קרני מנכ"ל סיגנל טורס, אמנון מלכא מנכ"ל מונה טורס, עידית פדן, מנכ"לית אופקים ועוד רבים. קובי קרני, יו"ר התאחדות משרדי הנסיעות אמר: "לגוף הזה יש כוח ושיאו היה בהפגנה שעשינו לפני שנה. יכול להיות שאנחנו נדרשים לכוח זה פעם נוספת. הסיטואציה קשה, החל"ת נתפס כצעד לא פופולרי שמעודד אנשים לא לעבוד אבל אצלנו המצב הוא הפוך, אנשים כמהים לחזור לעבודה ואין לנו לאן להחזיר אותם כיוון שהתיירות משותקת. היגענו השנה לשורה של הישגים משמעותיים, בעיקר בהעלאת המענקים מ 20 מליון ₪ עד לכך שנותרו רק חברות ספורות שטרם קיבלו מענקים ואנחנו עדיין במאבק רגולטורי בנושא. גם בנושא ההחזרים הצלחנו להחזיר את מרבית הסכומים מחברות התעופה. גם מול יאט"א היגענו להישגים וקיבלנו תנאים אבל עדיין נותרנו עם 2020 ונצטרך לטפל בזה בחודש ספטמבר הקרוב. אנחנו חוששים מאוד מה-1 ביולי ומהעובדה שלא יהיה לנו לאן לחזור." טלי לאופר, מנכ"לית ההתאחדות פנתה אל הנוכחים ואמרה: "אתם חווים את מצב הענף על בשרכם. בשבועות האחרונים פנינו לכל משרדי הממשלה, לחברי וועדת הכספים הזמנית, הביטוח הלאומי, רשות המיסים והסברנו שאנחנו חייבים סיוע ייחודי בשונה מענפים אחרים כי אנחנו נמצאים ברמת פעילות של 10 אחוז בלבד לעומת 2019. הסברנו שאנחנו חייבים סיוע לעוד מספר חודשים. יצאנו במתקפה אבל אנחנו בתקופת ביניים שבה אין ממשלה ואין כנסת. רגע אחד מכריזים על שמים פתוחים ורגע אחרי מסתבר שכל היעדים בכלל סגורים וכל מדינה אמורה לקבל החלטה בנפרד. מדברים על זה שכל המשק חזר ואנחנו יודעים שלא חזרנו. משרדי הממשלה לא אטומים לבעיה שלנו אבל בפועל יש לנו 3 שבועות עד סוף מאי ועד אז אנחנו חייבים לצאת שוב לפעולות שטח על מנת להגיע לתוצאות."    

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעותמבזקיםהתאחדות סוכני הנסיעותקובי קרניטלי לאופר אפשטיין

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: