אא

''מארגני התיירות הוא ציבור חסר ידע לגבי המחר''

דני אמיר, יו"ר לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל, מציג תמונת מצב מאתגרת עבור מארגני התיירות בישראל, רגע לפני הכנס השנתי והאסיפה הכללית של הלשכה שתתקיים מחר. לדבריו: "להבדיל מכל ענף אחר, חברי הלשכה נדרשים לשווק את ארצם לפני שהם משווקים את מרכולתם"

"פגעו בתיירים, פגעו בנו״.  אמיר, צילום: יחצ "פגעו בתיירים, פגעו בנו״. אמיר, צילום: יחצ
הכנס השנתי והאסיפה הכללית של לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל תתקיים מחר (שלישי) במלון הילטון בתל-אביב. לרגל המאורע ''פספורטניוז'' מציג ראיון מיוחד עם דני אמיר, יו''ר הלשכה על הלך הרוח בענף התיירות הנכנסת, על האתגרים הטמונים בדרך וכן על המהלכים הצפויים במחוזות הלשכה בחודשים הקרובים. ''קצב האירועים והנושאים שאנחנו עוסקים בהם בלשכה גבוה כל כך שנראה כי חלפה הרבה יותר משנה. מאז הכנס אשתקד'', מציין אמיר בפתח הראיון עימו. ''הנושא המרכזי שעומד לנגד עינינו בעת האחרונה הוא הניסיון הבלתי מתפשר להעלאת מעמדם של חברי הלשכה אצל כל הגורמים הרלוונטיים, לרבות בכנסת ובממשלה''.

מהו טיב היחסים של הלשכה עם משרד התיירות ומשרד הפנים?

"מדובר במערכת יחסים שמבוססת על הערכה והכרה הדדית אשר מביאה גם תוצאות בשטח. עם משרד התיירות אנחנו נמצאים בקשרים מעולים ורצופים בכל עניין. דלתותיהם של המנכ''ל והשר פתוחות בפנינו ואנו מוערכים כמו שאנחנו מאוד מעריכים את עבודת המשרד. מעולם לא היה בענף משרד תיירות כל כך חזק ויציב עם תקציבים משמעותיים כמו שיש בתקופת השר הנוכחי. זו ברכה והתוצאות אינן מקריות או קשורות רק בתנאים גאופוליטיים. במקביל, עם משרד הפנים אנחנו נמצאים בשני מסלולים שלכאורה סותרים. האחד של הידברות ובנייה מחודשת של עקרונות לעבודה מול מארגני התיירות, ומצד שני אנחנו נמצאים גם בהליך משפטי שמתברר לגבי האחריות הכספית הכוללת שנדרשים המארגנים למסור ולשלם לאחר שהמדינה מאשרת כניסת תייר''.

מהי תרומתם של מארגני התיירות לישראל לכלכלה?

''בכנס הקרוב נציג את העובדות ואת המספרים לאישורם לאחר עבודה מקצועית שהזמנו. גם כך הייתה ידועה חשיבות המארגנים, אולם המספרים החד משמעיים שעולים מהעבודה הכלכלית מבהירה מעבר לכל ספק כי עבודת המארגנים במיוחד בתיירות המאורגנת היא קומת המסד של כל תעשיית התיירות הנכנסת לישראל''.

מהם אתגרים מולם מתמודד חבר לשכה במהלך השנה כשהוא מייצג את ישראל בחו״ל?

''ישראל מדינה מאוד ייחודית במובן שאי אפשר בלי פוליטיקה. חבר לשכה, בבואו למכור את המדינה בחו"ל, הרבה לפני שהוא מתפנה לדבר על מסלולים ומחירים, נדרש לתת מענה על נושאים גיאו-פוליטים מכורח הנסיבות. למעשה, מארגן התיירות לישראל מייצג בחו"ל את פניה היפים של המדינה שאינם תמיד משתקפים במדיה העולמית, מרחיב אופקים ומציג לתייר המגיע לישראל חוויית תיירות איכותית ומקצועית שתורמת למדינה הרבה מעבר לרווח של המארגן. להבדיל מכל ענף אחר חברי הלשכה צריכים לשווק את ארצם לפני שהם משווקים את מרכולתם והם ראויים על כך להערכה. תרומתם למדינה היא חלק בלתי נפרד ממהלך העסקים השוטף שלהם''.

שנת 2017 הייתה שנת שיא עבור התיירות בישראל. שנת 2018 מסתמנת כשנה טובה גם כן. האם אתם שותפים לתחושת האופטימיות הרווחת בענף?

''גם שנת שיא מביאה עימה אתגרים לפתחו של מארגן התיירות: מחסור בחדרי לינה, מחירים מאמירים, מחסור במורי דרך בשפות ייחודיות ועוד. אני בוחר להסתכל דווקא על האתגרים הללו בצורה מפוכחת עבור מארגני התיירות המהווים חזית לכל המצבים המשתנים, כשהמאתגר מכולם הוא חוסר הידע לגבי המחר. לא סתם מגדירים אותנו כמי שחיים ''ממבזק למבזק''.

עם יד על הלב, אתם מרגישים שיש תמיכה במאמצים שלכם כגוף המייצג את מארגני התיירות הנכנסת במדינה, או שאתם מצויים לבד במערכה?

''ללשכת מארגני התיירות בישראל יש מעמד מיוחד, שנובע מההכרה בחשיבות תפקידם, בכל משרדי הממשלה ובכנסת. ההכרה מורגשת גם בקונסוליות בחו"ל של משרד החוץ, ויש גם תזוזה חיובית של רשות ההגירה להבנה טובה יותר של צרכי התיירות הנכנסת. חשוב לציין כי אין מהלך משמעותי שמתכננים או מוציאים אל הפועל שהלשכה וההנהלה שלנו אינם נדרשים לחוות דעה, ולהיות שותפים. בכך, בעצם באה לידי ביטוי ההכרה וההערכה ללשכה ופעילותה''.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעותמבזקיםדני אמיר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: