אא

מבוי סתום: אין התקדמות במו"מ בין אל על וטייסי החברה

את המנגינה הזאת אי אפשר להפסיק? דיון נוסף שהתקיים אתמול במסגרת המו"מ בין אל על וסקטור הטייסים בחברה - דיון שארך מס' שעות בתיווכה של ההסתדרות - לא התקדם לשום מקום בדיוק כפי שקרה שלשום

טייסי אל על בקוקפיט של הדרימליינר. צילום: ספיר פרץ זילברמן טייסי אל על בקוקפיט של הדרימליינר. צילום: ספיר פרץ זילברמן
דיון נוסף שהתקיים אתמול (ב') במסגרת המו"מ בין אל על וסקטור הטייסים בחברה - דיון שארך מספר שעות בתיווכה של ההסתדרות - לא התקדם לשום מקום בדיוק כפי שקרה בדיון שלשום (א'). הצדדים ישבו קרוב ל-4 שעות וכלום. בניגוד לסקטור הטייסים הנחשב לאגוז קשה, הנהלת אל על הצליחה לחתום על הסכמי התייעלות עם כל הסקטורים האחרים בחברה - הסכמים שיחסכו לה כ-88 מיליון דולר בשנה. במסגרת תכנית ההתייעלות, הטייסים נדרשים להסכים לפיטורים של כ-160 טייסים מתוך כ-700 המועסקים בחברה וכן להפחית כ-20% משכרם שנחשב לגבוה ביותר בחברה. הטייסים מתנגדים לדרישות אלה ונוספות. אל על עומדת על כך שגם הטייסים צריכים להיות חלק מהעובדים שמסכימים לוויתורים כואבים, כי בלעדיהם החברה לא תוכל להשלים את תכנית הקיצוצים אותה היא נדרשת ליישם על מנת לעמוד במתווה האוצר שבו בחרה ללכת כדי לקבל הלוואה של 250 מיליון דולר בערבות מדינה של 75% ולהנפיק מניות בסך של כ-150 מיליון דולר (אם הציבור לא ירכוש את המניות, המדינה תרכוש אותן ותהפוך לבעלת השליטה בחברה). מבחינת הטייסים, שבירכו בשבוע שעבר על כך שאל על בחרה ללכת על מתווה האוצר, בגלל שעדיין לא ברור לאיזו כיוון אל על הולכת, מבחינתם לא ברור מול מי הם חותמים על הסכם ובאיזו פוזיציה. לשאר הסקטורים באל על לא הפריע לחתום מול הנהלת החברה הקיימת ובעלת השליטה, ואם הטייסים לא יגיעו להסכמות אז אל על לא תוכל להתקדם עם ההלוואה הכספית ולא תוכל לקדם את החברה להתייעלות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאל עלטייסי אל על

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: