מבוי סתום: אין התקדמות במו”מ בין אל על וטייסי החברה

אופרן גם ב...
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin
את המנגינה הזאת אי אפשר להפסיק? דיון נוסף שהתקיים אתמול במסגרת המו"מ בין אל על וסקטור הטייסים בחברה - דיון שארך מס' שעות בתיווכה של ההסתדרות - לא התקדם לשום מקום בדיוק כפי שקרה שלשום
טייסי אל על ערערו לביה
טייסי אל על בקוקפיט של הדרימליינר. צילום: ספיר פרץ זילברמן

דיון נוסף שהתקיים אתמול (ב’) במסגרת המו”מ בין אל על וסקטור הטייסים בחברה – דיון שארך מספר שעות בתיווכה של ההסתדרות – לא התקדם לשום מקום בדיוק כפי שקרה בדיון שלשום (א’). הצדדים ישבו קרוב ל-4 שעות וכלום. בניגוד לסקטור הטייסים הנחשב לאגוז קשה, הנהלת אל על הצליחה לחתום על הסכמי התייעלות עם כל הסקטורים האחרים בחברה – הסכמים שיחסכו לה כ-88 מיליון דולר בשנה.

במסגרת תכנית ההתייעלות, הטייסים נדרשים להסכים לפיטורים של כ-160 טייסים מתוך כ-700 המועסקים בחברה וכן להפחית כ-20% משכרם שנחשב לגבוה ביותר בחברה. הטייסים מתנגדים לדרישות אלה ונוספות. אל על עומדת על כך שגם הטייסים צריכים להיות חלק מהעובדים שמסכימים לוויתורים כואבים, כי בלעדיהם החברה לא תוכל להשלים את תכנית הקיצוצים אותה היא נדרשת ליישם על מנת לעמוד במתווה האוצר שבו בחרה ללכת כדי לקבל הלוואה של 250 מיליון דולר בערבות מדינה של 75% ולהנפיק מניות בסך של כ-150 מיליון דולר (אם הציבור לא ירכוש את המניות, המדינה תרכוש אותן ותהפוך לבעלת השליטה בחברה).

מבחינת הטייסים, שבירכו בשבוע שעבר על כך שאל על בחרה ללכת על מתווה האוצר, בגלל שעדיין לא ברור לאיזו כיוון אל על הולכת, מבחינתם לא ברור מול מי הם חותמים על הסכם ובאיזו פוזיציה. לשאר הסקטורים באל על לא הפריע לחתום מול הנהלת החברה הקיימת ובעלת השליטה, ואם הטייסים לא יגיעו להסכמות אז אל על לא תוכל להתקדם עם ההלוואה הכספית ולא תוכל לקדם את החברה להתייעלות.

עקבו אחרי פספורטניוז בפייסבוק, בטוויטר, בלינקדאין, באפליקציה וב-google.news

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin

השאירו תגובה לפוסט

7 מחשבות על “מבוי סתום: אין התקדמות במו”מ בין אל על וטייסי החברה”

  1. כל הכבוד לטייסים 5000 משפחות תלויות באל על אבל היי מה זה חשוב הרי אנו בני האלים ומעל כולם מקווה שאלת ולתמיד יגמר הסיפור הזה וההסתדרות תחתום על ראשם ואל על תצא לדרך חדשה בלי הנטל הזה של תנאים הזויים ויחס מתנשא לשאר עובדי החברה

  2. שההסתדרות תיקח אחריות ותחתום על הסכם יחד עם הנהלת אלעל ובלי הטייסים. כמו שאז החלו לעשות לפני שהועד פורק.

  3. ככה נראית מדינה וככה נראית חבר. אל על כשוועדים מנהלים את המדינה . המדינה השקיעה כמה מיליארדים בבניית 2 נמלים חדשים בחיפה ואשדוד . שאין בהם צורך רק כדי שהוועדים בנמלים ירדו מהעננים למציאות . הגיע הזמן להפריט כל גוף או חברה ממשלתית .

  4. נוסע מתמיד

    תפסיקו עם הסנטימנטים לטייסים – פטרו את כולם והביאו טייסים חדשים בהפחתה של 50% משכרם. אין גבול לחוצפה שלהם. הם האחראים הישירים להרס החברה שלכם. לא חסרים טייסים טובים . אלה הקיימים שירצו לחזור יעשו זאת בתנאים שלכם.
    מר גונן – אל תפחד אחרת שוב ושוב הבריוניות שלהם תמשיך לעד!!!!

  5. היום פורסם שבדלתא מפטרים 2600 טייסים, כנראה מיספרים זהים של טייסים מפוטרים או ף יותר , יצטרפו לשוק התעסוקה גם מיונייטד ו AA ,
    זאת הזדמנוות הסטורית לשנות את כללי המשחק, לחולל שינוי אמיתי ומתבקש.
    כול מה שצריך לעשות, להגיש בקשה ואישור של רת”א ומודעת דרושים קטנה בעיתון.
    הזדמנות חד פעמית בהחלט. השוק נמצא בהיצף של טייסים לא מועסקים.
    מקווה שמקבלי ההחלטות רואים ובוחנים ברצינות את האופציה הזאת.

    1. דיילת לשעבר

      לא אפשרי כי אל על מחוייבת מטעמים שונים להעסיק רק טייסים ישראלים. אם לא היתה מגבלה כזו, מזמן הם היו עושים הסבה מקצועית על הקרקע

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

רוצים לדעת כל מה שחם בעולם התיירות והתעופה?

הצטרפו לשירות הניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים 24/7

  • flying sport 2020

כתבות פופולריות

החדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה