מגמות וטרנדים בקידום אתרים אורגני לשנת 2021

אופרן גם ב...
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin
הטרנדים והמגמות העתידים ללוות אותנו בתחום הקידום האורגני הם הגברת הפעילות בתחום הקידום הלוקאלי, הגברת פעילות גוגל שופינג, קידומי SEO ביוטיוב ויותר תכני וידאו באתר תוך כדי לשיפור וליעול תוכן האתר שלכם ולשמור על רלוונטיות התוכן למילות החיפוש/ביטוי החיפוש
מגמות. צילום: shutterstock
מגמות. צילום: shutterstock

רגע לפני כניסתה של שנת 2021 לתוך חיינו, זה הזמן להתבונן קדימה בניסיון להבין מה הם הטרנדים והמגמות העתידים ללוות אותנו בתחום הקידום האורגני
על מנת להתחקות אחר המגמות והטרנדים העתידים לוות אותנו במהלך שנת 2012 בתחום הקידום האורגני, “נצלול” לרגע למספר נתונים וסטטיסטיקות בתחום ה-SEO:
•  יותר ממחצית מתנועת הגולשים ברשת מגיעה כתוצאה מחיפושים אורגניים
•  מרבית הגולשים מעדיפים להקליק על אתרים המופיעים בתוצאות החיפוש האורגניות מכיוון שהם רואים בהם אמינים יותר מהאתרים המופיעים בתוצאות החיפוש הממומנות
•  15% מכלל אחוזי ההמרה ברשת מגיעים מגולשים אשר הגיעו לאתרים כתוצאה מחיפוש אורגני
•  90% מגולשי הרשת עושים שימוש יומיומי במנוע החיפוש של גוגל וכ-80% מתוכם עושים שימוש יומי באתרי אינטרנט המופיעים בתוצאות החיפוש האורגניות
•  אתרי אינטרנט שאסטרטגיית הפרסום שלהם משלבת בין פעולות קידום אורגני לפעולות קידום ממומן בגוגל, נהנים מתנועת גולשים הגדולה ב-25% מאתרים הבוחרים להתמקד בפעולת הקידום הממומן בלבד.

ולאן כל זה מוביל אותנו אתם שואלים? ובכן, למסקנה אחת ברורה: תחום הקידום האורגני כאן בשביל להישאר והוא ימשיך להוות אחד מפעולת שיווק באינטרנט שאי אפשר בלעדיהם והמומלץ והיעיל ביותר עבור כל סוגי האתרים.

קווים מנחים לתחום הקידום האורגני

מימיו הראשוניים של מנוע החיפוש של גוגל ועד היום, קיימים מספר קווים מנחים המלווים כל תהליך עבודה של קידום אתרים אורגני בגוגל, וביניהם:
1. אתר נוח לתפעול המספק חווית משתמש ידידותית לכל גולש/ת
2. קישורים מהימנים היכולים להעיד על סמכותיות האתר בתחומו
3. תוכן איכותי ורלוונטי לנושאים הנדרשים בשאילתות חיפוש ספציפיות

חשוב לציין שאף על פי שגוגל מעדכנת ומשנה מעת לעת את הפרמטרים המשפיעים על תוצאות הדירוג, שלושת הקווים המנחים המופיעים לעיל, נותרים בעלי חשיבות רבה לתוצאות הדירוג, ולכן, בכל פעולת אופטימיזציה מקדימה לצרכי קידום אתרים אורגני, מושם דגש מקצועי על מיטוב שלושת הפרמטרים המופיעים לעיל.

שימו לב – החל מחודש מאי הקרוב (5/2021), “חווית המשתמש” תהפוך לגורם דירוג רשמי של גוגל, ולכן, קיימת חשיבות רבה לטיפול מקדים במדדים כגון: התאמה רספונסיבית של האתר לסביבת המובייל, מהירות טעינת דפי האתר, אבטחת האתר בהתאם לפרוטוקול HTTPS (כולל רכישת תעודת SSLA), צמצום הופעתם של באנרים קופצים בגודל מוגזם ושיפור מדדים נוספים היכולים להשפיע על חוויית המשתמש.

מעבר מלא ל-MOBILE FIRST INDEX

שינוי נוסף עליו הכריזה גוגל הוא שהחל מחודש מרץ הקרוב (3/2021), כל האתרים המדורגים יהיו חייבים להיות מסונכרנים במאת האחוזים לסביבת המובייל, לרבות, אתרים חדשים שיעלו לרשת במהלך החודשים הקרובים. הכרזה זו מחייבת אתכם לבצע התאמה רספונסיבית מלאה של כל תכני האתר המופיעים ב-DESKTOP לאילו אשר יופיעו בגרסת המובייל של האתר. שימו לב- חוסר סנכרון בין גרסת האתר למחשבים שולחניים לבין גרסת האתר למובייל, עלול להוביל לירידה בדירוג במקרים בהם האתר מקודם באופן אורגני בגוגל ו/או לתוצאות דירוג נמוכות במידה והוא איננו מקודם.

אז מהם הטרנדים הבולטים לשנת 2021 בתחום ה- SEO?

לצד המגמות אותן ציינו לעיל, חשוב להתייחס למספר טרנדים העתידים ללוות אותו במהלך שנת 2021, וביניהם:
הגברת הפעילות בתחום הקידום הלוקאלי – קידום אתרים לוקאלי מתאפשר בגוגל מאז שנת 2014, והוא מיועד לכל סוגי העסקים ובעלי המקצוע הפועלים ברמה המקומית – אזורית, וכמו כן, לרשתות מסחריות המפעילות סניפים בפריסה אזורית.
הגברת פעילות גוגל שופינגגוגל שופינג אשר נכנס לתוך חיינו בסוף שנת 2018, הפך תוך פרק זמן קצר לאחד מאמצעי השיווק המומלצים ביותר לאתרי מסחר מקוון. הגוגל שופינג הוא כלי שיווק רב עוצמה באמצעותו תוכלו להגדיל באופן משמועתי את הטראפיק לאתר ובכך לבסס את מעמדו בתוצאות הדירוג האורגניות.
יותר קידומי SEO ביוטיוב – הקמת ערוץ יוטיוב לאתר המקודם והעלאת סרטונים (הם חייבים להיות מעניינים ובעלי ערך מוסף לצופה) אליו, יאפשרו לכם לבצע מגוון רחב של פעולות קידום SEO ב-יוטיוב שהוא כידוע אתר הוידאו הנצפה ביותר בעולם והוא נמצא בבעלותה של חברת גוגל.
יותר תכני וידאו באתר – הופעת תכני וידאו בעלי ערך מוסף לגולש מהווה אומנם גורם דירוג לא רשמי, אך עצם הופעתם וקישורים ליוטיוב יכולה לסייע לכם רבות לשיפור תוצאות דירוגי ה-SEO גם במנוע החיפוש של גוגל וגם ביוטיוב.

ומעבר לכל אלו, אנו ממליצים לכם להמשיך לשפר ולייעל את עולמות התוכן באתר אותו אתם רוצים לקדם. רלוונטיות התוכן למילות החיפוש/ביטוי החיפוש הפופולאריים ביותר בתחום עיסוקכם, מהווה את אחד מהגורמים המרכזיים המובילים לשיפור מתמיד בתוצאות הדירוג, ולכן, קיימת חשיבות רבה להופעתם של תכנים בעלי ערך מוסף לגולש.

עקבו אחרי פספורטניוז בפייסבוק, בטוויטר, בלינקדאין, באפליקציה וב-google.news

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin

השאירו תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

רוצים לדעת כל מה שחם בעולם התיירות והתעופה?

הצטרפו לשירות הניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים 24/7

פרסומים נוספים מאותה קטגוריה

  • flying sport 2020

כתבות פופולריות

החדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה