אא

'מדינות ירוקות'? 'מסדרון אווירי'? אל תבנו על זה

בלונים תקשורתיים הפריחו לנו בשפע, אך העובדה היא שישראל סגורה ומסוגרת, תיירים אינם יכולים להגיע ולישראלים אין לאן לטוס. בזמן שבאירופה ובארה"ב מתחילים לחזור גם בכל מה שקשור לתעופה, בישראל אין תוכניות, אין אופק, ועסקי התיירות והתעופה בהשבתה מוחלטת ועומדים לקרוס

אתמול הגיעו לנתב"ג כמה נוסעים ישראלים, שרכשו כרטיסי טיסה של אג'יאן איירליינס לאתונה, ולא הורשו לעלות לטיסה. רק בעלי דרכון אירופי יכולים להיכנס ליוון, הודיעו להם. ולא נשכח גם את הפארסה של הנוסעים הישראלים, שהגיעו בסוף השבוע שעבר בטיסת וויזאייר לבוקרשט, וכמובן, לא הורשו להיכנס ונאלצו להמתין בשדה התעופה לרחמי שגרירות ישראל, שדאגה להחזיר אותם ארצה. ואכן, כפי שפרסמנו לא אחת, אירופה נפתחה רק לאירופיים, וכל המעשיות, שהלעיטו אותנו בשבועות האחרונים על 'מדינות ירוקות', שאו-טו-טו נוכל לטוס אליהן, ועל 'מסדרונות אוויריים' שבינינו ובין ידידינו מקפריסין ויוון ומדיניות 'נקיות' נוספות, היו במקרה הטוב 'סיפורי מעשיה', ולמעשה, בלונים תקשורתיים, שהפריחו כאן אולי למען תחושת השווא של חזרה לשגרה. וישראלים לא מעטים האמינו לסיפורי הבדים, שהנה הממשלה שלנו פותחת גם את התיירות לעולם, סוגרת הסכמים עם מדינות כאלה ואחרות, כמו: קפריסין, יוון, מונטנגרו ועוד, ויש בהחלט אפשרות לטוס לחו"ל. לא ולא! העובדה הפשוטה והברורה, שהממשלה האריכה את איסור הכניסה לזרים ואת חובת הבידוד לישראלים עד סוף החודש, בשלב זה, ונראה שזה לא סוף פסוק. דהיינו, הממשלה החליטה חד משמעית, לעת עתה, שלא עומדים להיפתח הסכמי תיירות הדדיים עם אף מדינה. והמשמעות היא שגם לישראלים אין לאן לטוס. זו האמת לאמיתה. ישראל סגורה ומסוגרת, ובשבועות האחרונים השלו אותנו באמצעות שמועות חסרות בסיס וזאת בזמן שמדינות רבות באירופה נפתחות לתיירים, שלא לדבר על המדינות השכנות דוגמת קפריסין, יוון, טורקיה ואפילו לבנון, שהודיעה כבר על מועד לפתיחת השמיים לתיירות נכנסת ויוצאת. ב-25 במאי, לפני שלושה שבועות, משלחת מלאכי בריאות, תעופה ותיירות, ערכה סיור לבדוק את מוכנות נתב"ג להפעלת טיסות, והיה נדמה שאנו צפויים לבשורה. נתב"ג מוכן זה מכבר, אך כעבור ימים אחדים הגיעו ה'בשורות': ישראל נסגרת עד סוף החודש (עוד לפני הפרסומים על העליה בתחלואה), ובהמשך עם הידיעות על העליה בתחלואה כפי שפרסמנו, פיילוט הטיסות נדחה לחודש יולי. זו המציאות המרה. אין תעופה ואין תיירות, ואפילו ידידותינו, קפריסין ויוון, מחקו אותנו מרשימת 'המדינות הירוקות' עקב הגידול הצפוי במספרי הנדבקים במדינה, שככל הנראה, יהווה עוד תירוץ בפני קברניטינו להמשיך להשבית את הענף. ומה יהיה על עשרות אלפי עובדי התיירות והתעופה, שמקומות העבודה שלהם מושבתים ועומדים בפני קריסה מוחלטת? אין תוכנית לחזרה לפעילות, ולו חלקית, אין מועדים, כמו לכל ענפי המשק, אין אופק, אין תקווה. לממשלת ישראל המנופחת פתרונים!
קפריסין. צילום: פספורטניוזקפריסין. צילום: פספורטניוז
פיילוט עם קפריסין? צילום: פספורטניוז יש שר בריאות חדש, יש שרת תחבורה חדשה, יש שר תיירות חדש. למה שלא תתחילו לחשוב קצת, איך פותחים את השמיים ואת התיירות. בלי מאמץ מיוחד תוכלו לקחת דוגמאות מידידותינו, יוון וקפריסין, ואפילו ממדינונת כמו מונטנגרו, ומדינות רבות נוספות, שגם לפני שהתחילו לפתוח גבולות, גיבשו תוכנית עבודה ברורה. חברים יקרים, קדימה לעבודה. אלפי עסקי תיירות ותעופה ועשרות אלפי עובדים מצפים לאיזשהו אופק, לאיזושהי תקווה!

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםיווןקפריסיןנתב"ג

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: