אא

מהפכה באל על: רוזנברג בדרך להיות הבעלים החדש של חברת התעופה

דרמה בחברת אל על, חברת כנפיים איבדה היום את השליטה. אלי רוזנברג צפוי להיות הבעלים החדש של חברת התעופה, לאחר שאיש העסקים מאיר גורביץ לא הגיש הצעה לבסוף ואילו הצעתו של ד'ר דוד ספיר הוגשה לאחר הזמן

מטוס אל על. צילום: עידו וכטל מטוס אל על. צילום: עידו וכטל

מהפכה בחברת אל על. בעקבות הנפקת החברה היום בבורסה.

לאחר ההנפקה המתוקשרת שהתקיימה היום (רביעי) לציבור בבורסת ת"א, התברר כי רק תלמיד הישיבה, אלי רוזנברג, הגיש הצעה לרכישת החברה ובכך הוא צפוי להיות הבעלים החדש של חברת התעופה. חברת כנפיים, בעלת השליטה בחברת התעופה מאז פברואר 2005, מאבדת כעת את השליטה עליה.

כזכור, לאורך התקופה האחרונה הביעו עניין בחברה מספר רוכשים פוטנציאליים: מאיר גורביץ', שכפי שפורסם אתמול הודיע כי פרש מהמירוץ לרכישת החברה ודר' דוד ספיר, שלבסוף הצעתו הוגשה לאחר הזמן ולא אושרה.

בסופו של דבר, רוזנברג, שהפגין נחישות ורצינות בכוונותיו להשגת השליטה על חברת אל על, לאורך כל התקופה האחרונה, היה גם זה שהגיש את ההצעה בהנפקה לציבור שנערכה היום בהיקף של כ-150 מיליון דולר, המהווים כ-44.9% מהחברה ובכך, השיג את השליטה על חברת התעופה.

לאחר ההנפקה מתברר כי אל על גייסה סכום של 505 מיליון שקל כפי שהיה צפוי, ורוזנברג רכש 44.9% מניות. ההנפקה התבצעה במחיר המינימום של 67.1 אגורות בשל העובדה שכלל לא היתה תחרות. כאמור, מחיר המניה בהנפקה עמד על 67 אגורות, ואל על סגרה היום את המסחר בבורסה לניירות ערך בת”א במחיר של 77.40 אג’ למניה, עליה של 5.59%.
אל עלאל על
בדרך לבעלות על אל על: אלי רוזנברג, צילום: בן חורין אלכסנדרוביץ

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאל עלאלי רוזנברג

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: