מורידה הילוך: ארקיע החזירה מטוס איירבוס חכור

אופרן גם ב...
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin
לא רק פיטורי עובדים. ארקיע, השובתת מפעילות מאז פרוץ משבר הקורונה, החזירה אתמול (שלישי) מטוס חכור ובחודש ספטמבר צפויה להחזיר מטוס חכור נוסף מדגם אמבראייר. עם כמה מטוסים תישאר החברה?
ארקיע משהה זמנית את טיסותיה לאילת בתקופת הסגר המהודק
צילום: עידו וכטל

חברת ארקיע המושבתת מכל פעילות מאז פרוץ נגיף הקורונה, החלה להתאים את עצמה ליום שאחרי. החזירה אתמול (שלישי) מטוס חכור מדגם איירבוס. כמו כן, צפויה ארקיע להחזיר בחודש ספטמבר מטוס חכור נוסף מסוג אמבראייר. בסוף התהליך ארקיע תישאר עם 2 מטוסי איירבוס בלבד ו-3 מטוסי אמבראייר, ובסך הכול יהיו ברשותה 5 מטוסים בלבד עם כ-1,100 מושבים.

כפי שפורסם כאן, ארקיע הניצבת בפני צומת דרכים מכרעת, החלה במגעים למיזוג עם ישראייר. יו”ר ארקיע, אבי חורמרו, מנהל העסקים של האחים נקש בישראל, אמר לפספורטניוז השבוע כי “הדרך להציל את חברות התעופה היא רק במיזוגים. ארקיע וישראייר צריכות להתמזג מידית. אני אעשה הכול כדי להביא למיזוג כדי שתהיה חברת תעופה חזקה. זה חיוני ונכון”.

 

עקבו אחרי פספורטניוז בפייסבוק, בטוויטר, בלינקדאין, באפליקציה וב-google.news

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin

השאירו תגובה לפוסט

8 מחשבות על “מורידה הילוך: ארקיע החזירה מטוס איירבוס חכור”

  1. אין סיכוי שבעולם התעופה הישראלי יוכלו לפעול שלוש חברות, גם לא שתיים. גם לפני הקורונה כולן הפסידו סכומי עתק, בעיקר אל על אבל גם ארקיע. הקמת חברה ישראלית אחת, מאוחדת, היא הכרח. אין פה שום פגיעה בתחרות, יש מספיק תחרות מול 100 חברות זרות שעובדות פה, והקו לאילת ממילא מת לתמיד ואין משמעות למחיר הטיסה בו (ממילא לגבי תושבי אילת המחיר מפוקח). חברה אחת, 3 דגמי מטוסים (787, 320/321 ואמבראייר או איירבס 220 לטווחים קצרים) – חוזים חדשים והגיוניים לטייסים, חצי מכוח האדם – ויש סיכוי שזה יעבוד.

  2. מה קרה ??? כולם פתאום רוצים להתמזג, במיוחד עם ישראייר, לפניי חמש שנים אל על זרקה את ישראייר מהמדרגות. וארקיע הביטה על ישראייר מלמעלה .מה קרה היום?
    אם ישראייר מתמזגת עם ארקיע היא מתרסקת. אלא אם מנכ”ל ישראייר ייקח את הניהול ,על פיו יישק דבר בלבד.

  3. ויקטור

    ארקיע, זהו כישלון גמור, חד משמעי ופסוק שאין כבר לצאת ממנו. ניהול הכושל לאורך השנים הביא את החברה למצב הזה וזאת לא קורונה. עידן של ארקיע תם סופית. הבעיה, שבמשבר שהיה לפני הקורונה, לא למדו לקח. לא שינו את ההנהלה שהביאה את החברה למשבר האדיר, אלא המשיכו עם ההנהלה הקיימת ואף חלק מהם קודמו לתפקידי ניהול עוד יותר בכירים ( לא ברור על אליו הישגים ) הניהול הכושל נמשך,עימו נכנסו לקורונה ואנחנו רואים את התוצאות. אם ארקיע תכנס לתוך ישראייר עם הנהלה הקיימת זה יהיה גם סוף העידן של ישראייר… פתרון היחיד לדעתי אם הולכים למיזוג עם ישראייר, ניהול ורוב רובו של כוח אדם חייב להיות של ישראייר בלבד, אשר הוכיח את יעילותו לעומת ארקיע.

  4. ויקטור, טוב שאתה לא מנהל כלום… בתעופה אתה לא מבין ובטח שאינך מבין דבר וחצי דבר ממה שקורה בארקיע. ארקיע תצא מהמשבר הזה מחוזקת ועוד תגדל להיות חברה ישראלית גדולה.

    1. ויקטור

      אני דווקא עבדתי בארקיע במשך 8 שנים. ויודע בדיוק איך הכל מתנהל שם. מדובר בניהול כושל. מספיק לפתוח דף הפייסבוק של החברה ולראות מה הלקוחות רושמים על החברה.
      הכל מתנהל באמצעות גחמות אישיות של מנהלים. הכל מתנהל באמצעות הקומבינות, הבעיה שזה מגיע גם לעובדים ועובדים גם מתנהלים בדיוק כמו ההנהלה. נוצרות כנופיות. תעשה לי את זה ואני אעזור לך בזה…. וכו׳
      עובדה, בסופו של דבר חברה נכשלה. וזאת עובדה גמורה.
      ועוד דוגמא אחת להתנהלות הכושלת שבאמצעות גחמות אישיות. טיסות לתאילנד שלכל הדעות היה מהלך כושל של החברה. מספר עובדים שהיו נוהגים לטוס לנופש בתאילנד כמה פעמים בשנה החליטו שטיסות לבנגקוק תהיה הצלחה מסחררת מהר מאוד בלי לחשוב יותר מדינחכרו מטוס ישן ויארגנו הכל. וראינו איך שה נגמר….
      לסיכום, לעניות דעתי בכדי להבריא את החברה היו צריכים להחליף קודם את כל ההנהלה ומרבית העובדים, כי לאורך עשרות שנים הם התרגלו להתנהל בצורה כושלת וזה גם ירד לשאר העובדים. אך לדבעוני זה כבר מאוחר….

  5. כאשר ניהול לא מקצועי של בעלי החברה שזילזלה בנוסעים במשך שנים זו התוצאה חמישה מטוסים זה לא חברה רצינית לבי עם העובדים אבל לא כל משפחה שעשתה כסף מגינס יכולה לנהל חברת ץעופה אפילו פיצפונת

  6. מסכים עם ויקטור, אכן מדובר בחברה שכשלה ביג טיים. ואין דרך חזרה, רוב הלקוחות של ארקיע שונאים את החברה. וזה אומר הרבה.
    ארקיע במשך עשרות שנים חשבו רק על עצמם וממש זלזלו בלקוחות. ועכשיו זה התפוצץ להם בפנים. לא נראה לי שהרבה ירצו לטוס איתם גם בגלל משבר הקורונה וגם בגלל שלא אוהבים אותם בלשון המעטה במיוחד שבזמן הקרוב יהיו אופציות רבות אחרות כי הרבה אנשים לא יטוסו בכלל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

רוצים לדעת כל מה שחם בעולם התיירות והתעופה?

הצטרפו לשירות הניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים 24/7

  • flying sport 2020

כתבות פופולריות

החדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה