שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin

מיזוג אל על וארקיע: היתרונות והמכשולים בדרך לשינוי מפת התעופה הישראלית

באל על רוצים חברה עם שירותי קרקע כדי להרחיב את האפשרויות של החברה, מנגד צריך לפתור את עניין השבת, כאשר פעילותה של ארקיע מושתת לא מעט על טיסות בשבתות, לעבור את הממונה על התחרות כאשר בזמנו ארקיע הייתה מתנגדת לאיחוד בין ישראייר לאל על ובעיות העובדים
צילום: shutterstock
צילום: shutterstock

למיזוג בין אל על לארקיע שעל השיחות המתקיימות כעת בין החברות דיווחה אתמול אל על לבורסה, יש לא מעט יתרונות, לצד בעיות שיצטרכו כעת בחברות לפתור על מנת להוציא את המהלך לפועל.

בחודשים האחרונים היו דיבורים שקטים כבר על מהלך שכזה. בארקיע ידעו שאם הם לא ילכו על מהלך שכזה, ֿמי שעשוי להוציא אותו דווקא בסוף אל הפועל, יהיה רמי לוי הבעלים של ישראייר.

בישראייר וארקיע דיברו כבר תקופה ארוכה כי אין יותר מקום לשלוש חברות תעופה בישראל.

אגב, מיזוג בין שתי החברות במודל המבוסס על החלפת מניות בלבד ולא כסף, יכול להסתיים לבסוף עם שלושת החברות.

באל על רוצים חברה עם שירותי קרקע, מה שישביח את ערכה של החברה שסיימה אתמול את המסחר בבורסת ת״א עם שווי שוק של כ-833 מיליון שקל. ארקיע, על הנייר הייתה שווה עד לפני מספר חודשים כ-100 מיליון שקל.

באל על הודיעו אתמול לוועד העובדים על המהלך במקביל להודעה לבורסה. העובדים הגיבו בשיחה: "זה המודל שלכם להביא מיקור חוץ במקום סאן דור שיותר לא טסה בשבת"?.

בחברה ניסו להרגיע את העובדים, ביקשו לקבל מספר ימים כדי להקים וועדה מיוחדת שתנהל את המו"מ עם ארקיע, כדי לראות האם אכן ניתן להוציא את המיזוג אל הפועל.

לאחר שאל על הודיעה שסאן דור לא תטוס יותר בשבתות. כעת יצטרכו להחליט מה לעשות עם טיסות ארקיע שפועלות גם בשבתות, ובמיוחד גם קו הטיסות לאילת.

מכשול נוסף, הינו הממונה על התחרות. לפני כ-4 שנים ארקיע בראשות המנכ"ל דאז, ניר דגן, התנגדה בתוקף  למיזוג בין אל על לישראייר, מהלך שלבסוף לא אושר. כיום כמובן שמדובר בזמנים אחרים, לאחר משבר הקורונה, זה מה שהחברות יטענו, אך יהיה מעניין לראות את התגובה של ישראייר למיזוג הנוכחי.

בנוסף, באל על יצטרכו לפתור בעיה עם הטייסים, ובארקיע יש לעובדים אחוזים בחברה ובהנהלת החברה יצטרכו לקבל את אישורם למהלך הדרמטי.

כאמור, ישנם לא מעט מכשולים לפתור בדרך למיזוג בין שתי חברות התעופה הישראליות.

מבצע באל על
אל על. צילום: עידו וכטל
ארקיע
צילום: עידו וכטל
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin

השאירו תגובה לפוסט

4 תגובות

  1. איך חברת תעופה רוצה להילקח ברצינות כשהיא לא טסה יום וחצי בשבוע באופן קבוע?

    אפילו איראן אייר טסה גם בחגים הקדושים למוסלמים וחברות תעופה של המדינות הכי קתוליות טסות גם בחג המולד ובפסחא.

    אנחנו ב2021, כמעט 2022 מה נסגר?

  2. לא יקרה. יש יותר מידי גורמים שלא רוצים שהמהלך יעבור. לדעתי כולם לא מעוניינים פרט לקני שבשבילו זה רק עוד מהלך על לוח השחמט.

    1. מחכה לראות את המהלך הבא של רמי לוי וסירקיס. יש למה לצפות.

  3. הכל כבר נסגר לפני חגי תשרי , גם ישראייר מצטרפת למיזוג.
    בחלונות הגבוהים עובדים על כולנו וצוחקים כל הדרך אל הבנק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אשר מפר את תנאי השימוש לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.

רוצים לדעת כל מה שחם בתיירות ותעופה?

הצטרפו לניוזלטר ותקבלו את החדשות והעדכונים של עולם התיירות והתעופה לתיבת המייל

התיירות חוזרת!

הרשמו למבזקי פספורטניוז וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם.