אא

מינכן טיים: 16 יום של שכרון חושים

קבוצת נזירים הקימו אותה לפני למעלה מ־ 860 שנה ומכאן גם נגזר שמה, Munch - monk. כיום, מינכן היא עיר תיירותית לעילא ולעילא שמסיבת השתייה הגרמנית המפורסמת בתבל, האוקטוברפסט, שייצא לדרך ב־ 21 בספטמבר ויימשך עד ה־ 6 באוקטובר, התנחלה בה. מה לעשות ולראות בעיר במהלך האוקטוברפסט ובכלל? והיכן ללון?

צילום: 123rf|צילום: 123rf|צילום: 123rf צילום: 123rf|צילום: 123rf|צילום: 123rf
"מינכן זה לא כל כך גרמניה. מינכן זה משהו אחר", נוהגים לא מעט גרמנים לציין, מי לשבח ומי לגנאי. ואכן, באיירן, בוואריה, בגרסה האנגלו־סקסית שאימצנו, ובירתה מינכן, היא במידה רבה גרמניה אחרת. מלבד היותה ה'מדינה' הגדולה, העשירה והמתויירת ביותר בפדרציית ה'מדינות' של גרמניה, בוואריה היא מחויכת יותר, קלילה וקופצנית, נטולת מבע של חומרה ודקדקנות, ובעיקר, מאירת פנים. כאן שותים הרבה, בירה, כמובן, רוקדים, שרים, מבלים וחוגגים בכל הזדמנות. לא בכדי מסיבת השתייה הגרמנית המפורסמת בכל רחבי העולם, האוקטוברפסט (Oktoberfest) התנחלה לה במינכן, ומדי שנה, מזה יותר מ־ 200 שנה ברציפות, במשך שבועיים תמימים, היא מארחת יותר מ־ 6 מיליון חוגגים מכל רחבי המדינה והגלובוס. מינכן, המאכלסת כ־ 1.5 מיליון תושבים, נוסדה בשנת 1158 ע"י קבוצת נזירים, שהתיישבה במקום, ומכאן נגזר שמה של העיר (monk, munch). עד מלחמת העולם הראשונה, העיר הייתה מרכז דוכסות באיירן, שנשלטה ע"י שושלת משפחת ויטלסבאך, שהותירה את רישומה האדריכלי והאמנותי בעיר ובסביבתה. כיום, מינכן היא עיר תיירות לעילא ולעילא, משופעת בתי מלון, מסעדות ובתי קפה, מוסדות תרבות ואמנות, מוקדי בילוי וספורט, חנויות ובתי כלבו ושלל אטרקציות תיירותיות.

לראות

כבכל עיר אירופית המרכז התיירותי במינכן מתמקד ברובע העתיק של העיר. נתחיל את הסיור בכיכר קרל (Karlsplatz), המכונה שטאכוס. במרכז הכיכר מזרקה גדולה, מולה היכל המשפט, ומתחתיה מרכז קניות. דרך שער קרל ניכנס למדרחוב הראשי של העיר, שרוחבו עשרות מטרים ואורכו יותר מקילומטר. מיד בתחילת המדרחוב מתנשאת כנסיית סט. מיכאל, ובהמשך נסטה שמאלה ברחוב Augustiner ונגיע לכנסיית Frauenkirche, הכנסייה המפורסמת כפולת הצריחים, סמלה של העיר. חוזרים למדרחוב וממשיכים להתקדם, והנה אנחנו בלב המוקד התיירותי ההומה של העיר, כיכר מריאנפלאץ, הנקראת ע"ש מרי (מרים), שעמוד לזכרה קבוע במרכז הכיכר. האטרקציה כאן היא בית העירייה החדש, המבנה המונומנטלי מחודד הצריחים, שבמרכזו מגדל בגובה 85 מטר ובראשו שעון ענק ומתחתיו גזוזטראות, מהן מגיחות דמויות מרקדות לצלילי השעון. כדאי להגיע הנה בשעות: 11:00, 12:00, 17:00 או 21:00 בהן מתקיים ה"גלוקנשפיל" (משחק הפעמונים). בקצה המדרחוב המבנה הפחות מרשים של בית העירייה הישן, ומכאן פנו לרחוב בצד ימין בין שתי כנסיות ומיד תמצאו את עצמכם בתוך השוק התוסס והצבעוני של העיר, Viktualienmarkt, הפעיל בימי חול עד 18:00 ובשבת עד הצהריים. לאחר שתחצו את השוק לכל אורכו, פנו ימינה לעבר כיכר St. Jakob ותגיעו לרחבת המרכז היהודי החדש של העיר, הכולל מוזיאון ובית כנסת. שוק התוסס והצבעוני של העיר, Viktualienmarkt. צילום: 123rf מכאן חיזרו ישירות לכיוון מריאנפלאץ, בדרך תעברו ליד המוזיאון העירוני, חצו את הכיכר, היכנסו לרחוב Dienerst וכעבור כ־ 300 מטר תגיעו לכיכר מקס־יוזף הגדולה, בשוליה תגלו את "התאטרון הלאומי", האופרה של העיר, ואת ארמון הרזידנץ, הראוי לביקור. אחרי שתמצו את הרזידנץ, המשיכו צפונה, הקיפו את גני הארמון ופנו ימינה, והנה אתם בכניסה ל"גן האנגלי" הגדול, הריאה הירוקה של העיר. אם אינכם נחפזים לעזוב את העיר, מומלץ לא להחמיץ, גם אם אינכם חובבי אמנות מושבעים, את מוזיאון ה-Pinakothek, שהוא בעצם מכלול של שלושה מוזיאונים. כדאי לצאת מהעיר כדי לבקר בארמון נימפנבורג, ארמון מרשים עם גנים, אגם, מזרקות ומוזיאונים, וכמובן, באצטדיון האולימפי ובפארק המקיף אותו – אנדרטה לזכר 11 הספורטאים הישראלים, שנרצחו כאן במשחקים האולימפיים ב־ 1972 , וגם במחנה ההשמדה דכאו, השוכן בלב עיירה באותו שם, המרוחקת קילומטרים אחדים צפונית למינכן.

לקנות

שלא כמו בערים גדולות רבות באירופה, בהן העתיקו את החנויות הפופולריות ואת בתי הכלבו לקניונים או למתחמי קניות בשולי העיר, במדרחוב הראשי וברחובות הסמוכים תוכלו למצוא את מיטב חנויות הענק והמותגים. במדרחוב שוכנים בתי הכלבו של C&A, M&H, גלריה Kaufhof, ואם אתם דבקים בשיא האופנה, חפשו את מבוקשכם ברחוב Sendlinger הסמוך או ברחוב Maximilian, הנחשב לרחוב הקניות היוקרתי בעיר. ואם בכל זאת, אתם מעדיפים לרכז את קניותיכם בקניון או במרכז קניות: מרכז הקניות Olympia, בקיצור OEZ, שוכן בצפון העיר; מרכז הקניות Riem Arcaden באזור הכנסים והתערוכות של העיר, בכיכר ע"ש וילי ברנדט; ומרכז הקניות Neuperlach שוכן במזרח העיר. ואם אתם מעוניינים במותגים במחירי הזדמנות, תוכלו להצפין ממינכן על האאוטובאהן (הכביש המהיר) לעבר העיירה אינגולשטאט, מרחק של כשעה נסיעה, ושם תגלו מרכז קניות פתוח, אאוטלט פופולרי ורב היצע, Ingolstadt Village.

לאכול

כשאתם מסיירים בעיר או משוטטים בין החנויות ובא לכם לחטוף משהו קל, בכל פינה תיתקלו בקיוסקים ובדוכני מזון מהיר: מגוון נקניקיות בתוספת חרדל או קטשופ על צלוחית קרטון, עם לחמנייה או בלעדיה, פיצות ומאפים שונים, המבורגרים או דנר קבאב (הגרסה הטורקית של השווארמה), ברעצל (הגרסה הגרמנית לבייגעלך הפריכים), וכמובן, גלידות, והרבה. כדאי גם לפוש בבית קפה, בקונדיטוריה או במאפייה (Bäckerei) הקפה משובח והעוגות משובבות חך.

16 יום של שכרון חושים

מעל 6 מיליון מבקרים, כאמור, מכל העולם מגיעים מדי שנה רק כדי להשתתף בו, או יותר נכון, ללגום בירה עד קצה גבול היכולת. מיליוני ליטרים של בירות מייד אין גרמניה מכל הסוגים זורמים בברזים, וזה עוד לפני שהזכרנו את הררי הפרצעל והנקניקיות, ההופעות החיות של מיטב נגני המוזיקה הבווארית והלבוש הבווארי המסורתי של המלצריות. ברוכים הבאים ל"אוקטוברפסט", פסטיבל הבירה הגדול בעולם. 7.5 מיליון ליטר בירה נלגם בפסטיבל. צילום: 123rf אם עדיין לא הזמנתם מקום לשים בו ת'ראש בימי הפסטיבל, שיתקיים השנה בין התאריכים 21 בספטמבר - 6 באוקטובר, כדאי להזדרז.

בעזרת אתר booking.com בדקנו היכן כדאי לישון במינכן וכמה זה עולה? המדריך שימנע מכם לנהוג בשכרות באמצע הלילה:

האורבני: Vi Vadi Bayer 89 המלון האמור זוכה לביקורות טובות לא רק בזכות הקרבה הפיזית שלו למתחם הפסטיבל, אלא גם בזכות העיצוב השיקי של החדרים והשטחים הציבוריים, בר רחב ידיים על הגג שפועל סביב השעון והמסעדה המצוינת. האווירה במלון לא מותירה מקום לספק וצעירים אוהבים אותו. במרחק כמה דקות הליכה מהמלון נמצאת תחנת הרכבת של העיר. מחיר ללילה לזוג: כ־ 400 שקל המשתלם: Hotel Metropol מי שרוצה להתפנק במלון סמוך למתחם הפסטיבל מוזמן ל-מטרופול, הנמצא במרחק 8 דקות הליכה מה־Derisenwiese, בו מתקיים האוקטוברפסט. החדרים במלון מעוצבים בטוב טעם וארוחת הבוקר תזכיר לכם שאתם לנים בבירת בוואריה. העיר העתיקה והתחנה המרכזית של מינכן נמצאות מעבר לפינה. מחיר ללילה לזוג: החל מ־ 650 שקל הכלכלי: Wombats City ההוסטל הזה שממוקם במרחק רבע שעת הליכה ממרכז העיר, מציע אירוח מושלם במחיר שווה לכל כיס. כל מה שצריך זה רק לפתוח את הדמיון. ההוסטל מציע חדרי לינה משותפים ברמה גבוהה וחללים משותפים ומעוצבים. החדרים כוללים גם מרפסת ובר משותף המגיש בבוקר גם ארוחת בוקר קונטיננטלית. מומלץ לחובבי מודל הלואוקוסט. מחיר: כ־ 120 שקל ללילה למיטה בחדר משותף המפנק: Maximilian Munich במבט ראשון מבחוץ קשה להבחין ביוקרה ובפאר שבפנים. מלון הדירות מקסימיליאן הוא לא מלון סטנדרטי. הוא מציע דירות יוקרה מרווחות עם גני ורדים פרטיים, מטבח מאובזר, מתקני ספא, חדר כושר ומסעדת שף. המלון ממוקם במרחק של 500 מטרים מבית האורה של מינכן, עם גישה נפלאה למתחם הפסטיבל. מדי בוקר ממתין לאורחים בופה עשיר ובערב, ארוחה בסגנון ים תיכוני. מחיר: החל מ־ 900 שקל ללילה לזוג הקלאסי: Hotel Torbräu מלון משפחתי ותיק הממוקם בלבה של מינכן. המלון מעוצב בריהוט קלאסי ונמצא במרחק 5 דקות הליכה מהכיכר המרכזית של העיר ה-Marienplatz. האווירה במלון נעימה/רגועה ומרבית אורחיו הם זוגות. ארוחת הבוקר המוגשת כאן מפנקת וגם מסעדת המלון מייתרת את הצורך לחפש מקום לארוחת הערב. מחיר: כ־ 1,000 שקל ללילה לזוג

אוקטוברפסט במספרים!

16-20 ימים נמשך הפסטיבל 6.3 מיליון מבקרים בפסטיבל מ־ 67 מדינות 7.5 מיליון ליטר בירה נלגם בפסטיבל 124 שוורים ו־ 48 עגלים נאכלו במהלך הפסטיבל 840 דרכונים, 460 ארנקים, 350 סמארטפונים ו-300 מפתחות אבדו במהלך הפסטיבל 5,800 בני אדם נזקקו לטיפול רפואי, 717 מתוכם בשל צריכת יתר של אלכוהול *הנתונים נכונים לאוקטוברפסט 2018

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקיםמדריך יעדיםגרמניהאוקטוברפסטמינכן

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: