מי תרכוש ומדוע את Aigle Azur פושטת הרגל?

חברת התעופה השנייה בגודלה בצרפת הפסיקה לפעול בשבוע שעבר והותירה 19,000 נוסעים ללא טיסה. קבוצת אייר פראנס - ק.ל.מ וחברת איזי ג'ט הגישו הצעות ממניעים שונים לרכישת החברה

צילום: 123rf

חברת הלואו-קוסט הבריטית, איזי ג'ט, הגישה הצעה לרכישת חברת Aigle Azur הצרפתית, שהכריזה בשבוע שעבר על פשיטת רגל והפסקת פעילות והותירה 19,000 רוכשי כרטיסים ללא טיסה.

קבוצת אייר פראנס – ק.ל.מ הייתה הראשונה, שגילתה עניין ברכישת חברת התעופה השנייה בהיקף פעילותה בצרפת, אך התלבטה אם לרכוש את החברה המפסידה, שהטיסה אשתקד 1.9 מיליון נוסעים, מחציתם בין צרפת לאלג'יריה.

עם זאת, ממשלת צרפת, המחזיקה 14.3% ממניות קבוצת התעופה הצרפתית – הולנדית, לחצה עליה להגיש הצעה לרכישת החברה, בעיקר כדי להציל את 1,200 העובדים.

עפ"י היומון הצרפתי, Le Parisien, חברי האסיפה הלאומית של צרפת הביעו תמיכה ברכישת החברה ע"י אייר פראנס, כיוון ש"יש צורך בקונה רציני, שיוכל להבטיח עבודה למקסימום עובדים של החברה פושטת הרגל".

עפ"י אתר Simple Flying, איזי ג'ט, למעשה, אינה מעוניינת ברכישת החברה פושטת הרגל, אלא בסלוטים שלה בנמל אורלי – פריס. כבר אשתקד הודיעה החברה לממשלת צרפת, שהיא מעוניינת לפתח בסיס פעילות בנמל אורלי ולהרחיב את פעילותה בצרפת.

כידוע, חברות תעופה זרות אינן זוכות לשיתוף פעולה משמעותי מהרשויות בצרפת, וניסיונות קודמים של חברות תעופה זרות לתקוע יתד בפעילות פנים בצרפת לא הצליחו במיוחד. אם איזי ג'ט אכן תרכוש את Aigle Azur, היא צפויה להתבסס בנמל אורלי ואף להתחרות באמצעות מחירי לואו-קוסט אטרקטיביים בפעילות הפנים של אייר פראנס.

נושאים שמוזכרים בידיעה