אא

מלונאים מעריכים: בתי מלון יפעלו בחג שבועות עם בריכה ועם חדר אוכל בלי בופה

מלונאים מעריכים כי בתי מלון, שאינם מורשים בשלב זה להפעיל בריכות שחייה וחדרי אוכל במועד הפתיחה, יורשו להפעיל את בריכות השחייה וחדרי האוכל בכפוף לכללים ברורים שיגובשו ויאושרו של ידי משרד הבריאות

בריכת שחייה במלון אוליב בגלבוע. צילום: יובל הנדלר בריכת שחייה במלון אוליב בגלבוע. צילום: יובל הנדלר
נכון לכתיבת שורות אלה, בתי מלון וצימרים אינם מורשים לפתוח בריכות וחדרי אוכל, איסור גורף המקומם רבים בענף האירוח. התאחדות המלונות מנהלת בימים אלה מגעים מתקדמים עם משרד הבריאות בדבר התקנות שגיבשה לקראת פתיחתם המחודשת של בתי המלון ברחבי הארץ העוסקות, כפי שנחשפו כאן, גם בסוגיית חדרי האוכל ובריכות השחייה. להערכת מלונאים, בריכות השחייה וחדרי האוכל במלונות ללא בופה ייפתחו כבר בחג שבועות בכפוף לכללים ברורים שיגובשו. "נעשה בדיקות חום לכל האורחים ונדע ולכן אין סיבה שלא יאפשרו לפתוח בריכות וחדרי אוכל תוך הקפדה על הכללים הנדרשים", אומרים היום מלונאים.

ואלה הן התקנות שהתאחדות המלונות גיבשה, בין היתר, בסוגיית הבריכות וחדרי האוכל והגישה לאישור משרד הבריאות לקראת פתיחתם המחודשת של בתי המלון ברחבי הארץ:

בריכות שחייה ומתקני רחצה

1. ככל שמבוצע שימוש מספק בכלור וקיימת שליטה על מספר המתרחצים – ניתן להפעיל את בריכת השחייה ובלבד שיישמר ריחוק חברתי בין המתרחצים בתוך מים ובין הנופשים מחוץ למים, צפיפות הרוחצים בבריכה תבוקר עפ"י מדד של מספר רוחצים למ"ר בכפוף לאישור משרד הבריאות. 2. מעבר להנחיות התברואתיות הקבועות לשימוש בבריכה ע"י האורחים, יש להדגיש באמצעות שילוט בולט את ההנחיות הספציפיות למניעת קורונה. 3. יש להבהיר לאורחים כי מגבות הרחצה הן לשימוש אישי ואין להעבירן מאורח לאורח. 4. יש לנטר את מספר הנכנסים לשטח הבריכה, למלתחות ולאזורי המנוחה מסביב ובמקרה הצורך, להגביל כניסת מתרחצים, על מנת למנוע צפיפות במקום. מחלקת המשק תקפיד על חיטוי תכוף של הכיסא/מיטת הנוח בין משתמשים. מרחק בין מיטות השיזוף/כיסאות ישיבה יהיה 2 מטר לפחות. 5. מלתחות יעברו ניקוי וחיטוי תכופים כתלות בהיקף הפעילות. 6. מתקנים רחצה אחרים – בריכות זרמים, סאונה, חמאם וכו' – יש להקפיד על טיפול ותחזוקה כאמור לעיל בפרק העוסק במתקני מים לפי הנחיות משרד הבריאות למי נופש ובריכות זרמים. במתקנים מסוג זה השימוש יהיה יחידני או,                                      7. מספר מצומצם של משתמשים השוהים יחד ומצויים ממילא במגע קרוב בחופשה (לדוגמה בני זוג).

חדרי אוכל ומטבחים

צוות המטבח והגשת הארוחות חייב לשטוף ידיים עם סבון בתדירות גבוהה לרבות בתחילת וסוף משמרת, לאחר ביקור בשירותים, הפסקות (כולל אוכל, עישון), לאחר שיעול או עיטוש, ביצוע ניקיון, ולהקפיד על היגיינה אישית תחת פיקוח הדוק ככל הניתן. עובדי חדר האוכל יעבדו עם מסכות פנים וכפפות חד פעמיות, ובכלל זה הצוות בקופות. 1. אורח שיעדיף לקחת טייק-אווי לחדרו – המלון יאפשר לו ע"י כלים חד פעמיים ארוזים בניילון. טייק אווי יהיה ברירת המחדל. 2. בכניסה לחדר האוכל יוצב מתקן אלכוג'ל עם שלט הסבר לאורחים שעליהם לחטא ידיהם בכל כניסה ויציאה מחדר האוכל. 3. ניהול תורים בכניסה לחדר האוכל עם מרחק מתאים בין האורחים למניעת התקהלות (רצוי לסמן מקומות עמידה מרווחים לתור הממתינים) והגבלת מס' המחכים בתור. הבטחת תורים קצרים והמתנה קצרה בתור. מומלץ לתזמן את הארוחות במספר מושבים עם רישום מקדים כדי לווסת את כמות הסועדים. 4. הגשה באמצעות 'רום סרוויס': הגשה לחדרים תתבצע מתוך תפריט קיים. עובד המלון יספק כלי הגשה, בעדיפות חד פעמי אשר ייזרק לאחר האוכל. פרטי המזון יהיו מכוסים ע"י "קלושים" (כיסוי פלסטי על הצלחת) או ניילון דביק. אין לפנות כלים מלוכלכים על עגלות שעליהן כלים נקיים או מזון להגשה. 5. הגשה באמצעות מזנונים: מניעת התעסקות באוכל ע"י האורחים. הצבת עובד המלון שיגיש את המזון לצלחת האורחים. יש לנקות ולהחליף מזון וכלי הגשה בתדירות גבוהה. חיטוי המשטחים במזנון אחרי כל הגשה. 6. ניקוי וחיטוי בתדירות גבוהה של: הדלפקים, השולחנות, כיסאות הסועדים, מסכי מגע, לחצני מכונות הקפה והשתייה. 7. סידור השולחנות – סידור השולחנות והכיסאות ייעשה כך שיישמר מרחק מהכיסאות של השולחנות האחרים מסביב (לא פחות מ- 2 מ' מרחק לאחר הזזת כיסאות). תותר ישיבה משותפת ללא מגבלת מרחק של אורחים הלנים יחד בחדר ו/או מנהלים משק בית משותף. 8. כול כלי האוכל משולחן שסעדו בו, יעברו הדחה במדיח כלים כולל כלים שלא נעשה בהם שימוש מחשש שהזדהמו. מפות ומפיות שולחן רב פעמיות יעברו כביסה בטמפרטורה גבוהה כמקובל. 9. בטיפול במזון יתבצע חיטוי ידיים בתדירות גבוה. העבודה תוך חבישת מסיכת פנים כל העבודות תבוצענה עם כפפות נקיות שיוחלפו בתכיפות גבוהה. 10. צוות המטבח יעבוד בצורה נפרדת מצוות ההגשה וימנע ממגע עם אורחי המלון. 11. מערכת אוורור ומנדוף – בדיקת תקינות, תחזוקה וניקוי של מערכת האוורור והמינדוף. 12. בהדחת כלים ידנית (לא במכונה) יש לפעול על פי סדר הפעולות הבא: שטיפה, חיטוי, ייבוש. ייבוש ייעשה ע"י שימוש בנייר חד פעמי שייזרק ולא ע"י מגבת. 13. פינוי אשפה – יש לפנות אשפה בתדירות גבוהה למיכל המרכזי. 14. עמדת משלוחים – משלוחים יוכנו בעמדה ייעודית. יש לשמור על ניקיון העמדה ולחטא בהתאם להוראות משרד הבריאות.. האריזות יישמרו בשקיות או בכלים סגורים. 15 .סגירת המטבח סוף יום העבודה – יש להקפיד שכל מוצרי המזון יהיו סגורים ומכוסים. שטיפת הכלים במדיחים – בחום 70 מ"צ עפ"י המלצת משרד הבריאות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאותמבזקיםהתאחדות המלונותקורונהשבועותבריכות שחייה

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: