מנכ"לית התאחדות סוכני הנסיעות: "המשבר החל ככדור שלג קטן שהפך לסלע עצום ומרסק"

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin
טלי לאופר, העומדת בראש גוף המייצג את אחד הענפים שנפגעו יותר מכל ממשבר הקורונה, עם הפנים קדימה: "2021 תעמוד בסימן המשך הטיפול בפצעים המדממים ובנזקים הקיימים אך אנו נערכים ורוקמים את היום שאחרי"
טלי לאופר באוהל המחאה של ענף התיירות. צילום: ספיר פרץ
טלי לאופר באוהל המחאה של ענף התיירות. צילום: ספיר פרץ

"אין ספק ששנת 2020 שתיזכר לדיראון עולם כ'שנת הקורונה', הייתה השנה הקשה ביותר שידע ענף משרדי הנסיעות לדורותיו. המשבר החל ככדור שלג קטן מתגלגל, תחילה עם הביטולים ששטפו את הפעילות לסין ולמזרח הרחוק וזמן קצר לאחר מכן הפך כדור השלג הקטן לסלע עצום ומרסק, עם התפשטות הקורונה וביטול כלל הפעילות לכל העולם", כך מסכמת טלי לאופר, מנכ"לית התאחדות סוכני הנסיעות, את השנה החולפת.

לדבריה, בסוף חודש פברואר יצא שר הבריאות לשעבר, יעקב ליצמן, בקריאה לאזרחי ישראל שלא לטוס ולמעשה פרץ את הסכר למשבר הגדול ביותר בתולדות הענף. "במהלך כל השנה, ההתאחדות טיפלה שעה אחר שעה יום שרדף יום, במכות שנחתו, כשאלו מצטברות מידי רגע".

לאופר מוסיפה, "כבר כשהמשבר היה בחיתוליו ליתר המשק, ניהלנו דיאלוג מיידי עם הביטוח הלאומי עבור עובדי ענף התיירות שהוצאו לחל"ת על מנת שיזכו לתנאים המתאימים: ללא צורך לממש ימי חופש, הגשת טפסים מזורזת, עם אפשרות להגשות מקוונות ומרוכזות על ידי המשרדים וכיוב'. 'חל"ת תיירות' שהורחב לאחר מכן לכל המשק. גם כיום, אנו חלוצים בנושא החל"ת כשאנו לוקחים חלק בתכנית שהובלה על ידנו מול הביטוח הלאומי המאפשר חל"ת גמיש לרווחת העובדים והחברות".

לדברי לאופר, "כשלב שני וכשכולנו עוד סברנו כי מדובר בתקופה קשה אך קצרה שצריך לצלוח, קידמנו באמצעות משרד הכלכלה מתן הלוואות בערבות מדינה בתנאים מקלים וקו חם ייעודי לחברות בענף לקבלת ייעוץ עסקי וסיוע בקבלת ההלוואות. לאחר מכן, כשהסתבר שמכת הביטולים העצומה מייצרת קושי בלתי נסבל בהתנהלות למשרדים ולסוכנים הקמנו בחודש מרץ מוקד משפטי לכל חברי ההתאחדות במטרה לתת מענה לאין ספור השאלות שעלו בנושא".

לאופר ממשיכה ומספרת על ההתמודדות עם המשבר הגדול, "במקביל, בתחילת חודש מארס נדרשה ההתאחדות להתמודד עם חזית מול יאט"א בנושא ניהול מערך ההחזרים מחברות התעופה, חזית שהתפתחה אף להליכים משפטיים של חלק ממשרדי הנסיעות. בהמשך ישיר ולאחר אין ספור השתתפות בוועדות הכלכלה בנושא, הצלחנו לייצר בציבור ובכנסת את ההבנה כי האחריות להשבת כספי הלקוחות היא על חברות התעופה, ומשרדי הנסיעות אינם יכולים לשאת בניזקי העיכובים בהשבה אשר אינם נגרמים על ידם. באותו עניין, התמודדה ההתאחדות גם עם חברות כרטיסי האשראי במטרה למנוע ביטולי עסקאות באופן חד צדדי ושאינו חוקי. אך במהלך כל התקופה האתגרים היומיומיים והאינטנסיביים ביותר התרכזו בעיקר בפעילות מול השרים, הממשלה וועדות הכנסת השונות וזאת על מנת להבטיח סיוע מירבי לכל העוסקים בענף באמצעות מענקים לחברות, רשת ביטחון לעובדים ולעצמאים, ומאבק לפתיחת השמיים".

עוד מסכמת לאופר, "ענף התיירות ככלל וענף משרדי הנסיעות בפרט, ידועים כענפים 'שקטים', שהעוסקים בהם הינם מלח הארץ ופועלים מתוך אהבת המקצוע ואהבת המדינה. אך בחודש יוני נפל דבר, עת חלחלה בנו ההבנה כי אם לא נרים קול זעקה מול מקבלי ההחלטות בירושלים, נמצא עצמנו מול שוקת שבורה. עשרות ישיבות בכנסת, פגישות עם שרים ורגולטורים העלו חרס. משרדים בעלי מחזורים מעל 20 מיליון שקל לא קיבלו סיוע, העובדים שבחל"ת עמדו למצוא עצמם ללא פרנסה מחודש יוני ומדינת ישראל, חוד החנית הטכנולוגית והמדעית, לא החלה לדון בפתרונות מעשיים שיאפשרו תיירות יוצאת ונכנסת. אנו בהתאחדות החלטנו לעשות מעשה ולהוביל בפעם הראשונה את כלל הארגונים, המטות והחברות העוסקות בתיירות ובתעופה למאבק משותף על קיומנו. יצאנו לפעילות שטח אינטנסיבית שכללה את כל רבבות אנשי הענף, הקמנו אוהל מחאה מול משרד האוצר, פגשנו בו לשיחות עשרות חברי כנסת ושרים ושיאו הבשיל להפגנת ענק של אלפי משתתפים מול הכנסת ומשרד האוצר. זו הייתה ללא ספק נקודת המפנה מבחינת העלאת המודעות הציבורית והתייחסות הממשלה והכנסת למצוקת הענף.

טלי לאופר, מנכ"לית התאחדות סוכני הנסיעות בהפגנת העצמאים. צילום: טלי לאופר

בעקבות פעילותנו האינטנסיבית לפני ובמהלך שבוע המאבק, עלה שר האוצר לשידור חי במהדורת החדשות והבטיח כי ידאג לענף. בחודש יולי החלה המדינה להזרים קצת יותר חמצן, בהרחבת תכנית המענקים לחברות במחזורים שעד 100 מיליון שקל ולאחר מכן, בהמשך ללחץ נוסף מצדנו, גם לחברות שמחזוריהן מעל 100 מיליון שקל. לא עצרנו שם ולא נעצור שם ומאבקנו העיקש לתקן את העוול ולוודא כי גם מארגני התיירות והחברות שמחזוריהן מעל 400 מיליון שקל יזכו לקבל את אותם התנאים המגיעים להם כיתר החברות במשק. לאורך כל התקופה לקחנו חלק פעיל בכל פורום ומאבק של ארגוני העסקים העצמאים והמגזר העסקי על זכויות העצמאים, השכירים בעלי השליטה והעסקים".

עוד ממשיכה לאופר, "בחודש אוגוסט לאור הסחבת בסוגיית פתיחת השמיים, ארגנו בשיתוף עם גופים נוספים שיירת רכבים לנתב"ג תחת הסיסמא: "תנו לטוס!". מאות אנשי הענף הגיעו ברכבים נושאים שלטים "התגעגענו אז באנו" עד לפתח טרמינל 3 במחאה על כך שנתב"ג טרם שב לפעילות. המתווה החלקי לפתיחת השמיים שהוצג ימים ספורים לאחר מכן זכה לתגובות נזעמות מצידנו ואנו ממשיכים להיאבק כל העת על פתיחת שמיים אפקטיבית שתאפשר והיערכות לחזרה לפעילות. כל הזמן הזה עסקנו ללא הרף בפעילות לרווחת החברים – סיוע כלכלי לחברי הענף שנקלעו למצוקה כלכלית, הרצאות העשרה, מתן כלים מקצועיים להתמודדות עם המצב הקיים בהשתתפות יועצי מס, יועצים כלכליים ומומחים להבראת חברות, פרסום אגרות מקצועיות ועוד".

התאחדות סוכני הנסיעות
לאופר בהפגנה בנתב"ג. צילום: תמר מצפי

"2021 תעמוד בסימן המשך הטיפול בפצעים המדממים"

לקראת השנה החדשה מעריכה לאופר ש"שנת 2021 תעמוד בד בבד בסימן המשך הטיפול בפצעים המדממים ובנזקים הקיימים: משרדי נסיעות מושבתים, מענקים חלקיים, עובדי הענף שבחל"ת, משרדים ומארגני תיירות שלא קיבלו כל סיוע, טיפול מתמשך בנושא ההחזרים והביטולים והתמודדות עם ההחלטות המשתנות חדשות לבקרים על אופן פתיחת השמיים לתיירות יוצאת וסגירתם לתיירות הנכנסת, החלטות אשר גורמות לענף נזק אדיר".

מצד שני, אומרת לאופר, "אנו נערכים ורוקמים את היום שאחרי. הסכמי השלום החדשים שנחתמו לאחרונה פותחים צוהר לעולם חדש של יעדים שלא היו בעבר ומאפשרים לנו לפתח שיתופי פעולה חדשים עם מדינות כמו איחוד האמירויות, מרוקו ובחריין. נמשיך ונוסיף ונעבה הדרכה והכשרה מקצועית וכלכלית לחברי הענף ונמשיך לחזק ולפתח את הבית".

עוד לדברי לאופר, "נפעל בכל צורה על מנת להבטיח כי הסוכן ומשרדי הנסיעות יצאו מוכנים וחזקים להתמודד באופן המיטבי עם עולם צרכנות התעופה והתיירות אשר עומד לעבור מהפכה גדולה. אנו משוכנעים כי הערך המוסף של עבודה מול סוכן הנסיעות, איש המקצוע לא יוטל בספק ויצמח עשרת מונים בעקבות המשבר. המפתח לנסיעות ולתיירות יהיה כמות ואיכות הידע, ומקור הידע הטוב ביותר יהיה אצל סוכני הנסיעות וחברי הענף. זאת תהיה הזדמנות גדולה שאחריות כבדה בצידה, להמשיך לשמור ולשדרג את רמת המקצועיות הבלתי מתפשרת בהתאם לצרכי התקופה – ואין לנו ספק כי המשרדים והסוכנים 'יספקו את הסחורה'".

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin

השאירו תגובה לפוסט

1 מחשבה על “מנכ"לית התאחדות סוכני הנסיעות: "המשבר החל ככדור שלג קטן שהפך לסלע עצום ומרסק"”

  1. יהודה נתנזון

    טלי לאופר יקירתי ,
    כמי שפועל בענף הנסיעות כ 36 שנה בלבד ,
    איני מבין דבר מהנאמר על ידך .
    נכון לכרגע מעולם לא קיבלתי דבר מהביטוח הלאומי
    ואודה מאד לעזרתך ולתמיכתך בי .
    מאחל לך סופ"ש נעים ושנה אזרחית טובה .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אשר מפר את תנאי השימוש לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.

רוצים לדעת כל מה שחם בעולם התיירות והתעופה?

הצטרפו לשירות הניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים 24/7

פרסומים נוספים מאותה קטגוריה

התיירות חוזרת!

הרשמו למבזקי פספורטניוז וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם.