מנכ”ל אל לעל לרה”מ: מטרת האוצר לשלוח את אל על לפירוק

אופרן גם ב...
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin
גונן אוסישקין שלח מכתב נוקב לנתניהו לאחר שהאוצר שלח אתמול לאל על את הדרישות הרשמיות לקבלת ההלוואה. "כראש הממשלה אתה נושא האחריות העליונה לכך שלאחר 72 שנה אל על תסיים את דרכה במשמרת שלך"
אל על
גונן אוסישקין, מנכ"ל אל על. צילום: סיון פרג'

לאחר שהאוצר שלח אמש (שלישי), את מסמך הדרישות מחברת אל על לקבלת הלוואה של כ-400 מיליון דולר ובהם, בין היתר, דרישה להזרמה מצד הבעלים בסך של 100 מיליון שקל, גונן אוסישקין, מנכ”ל אל על, שלח היום (ד’) מכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בו הוא למעשה מטיל למעשה עליו את האחריות אם אל על תלך לפירוק.

“אמש קיבלנו מסמך בו הערים האוצר דרישות נוספות בלתי ישימות, שכל מטרתן לשלוח את אל על לפירוק. האוצר עשה זאת לאחר שאל על הציגה תכנית התייעלות, במסגרת התוכנית כולם נושאים בנטל – עובדי אל על, בעלי השליטה שהסכימו לשעבד את המניות לטובת ערבות המדינה ולהזרים הון לחברה, הסתדרות ושותפים עסקיים וזאת בהיקף חסר תקדים של למעלה ממיליארד וחצי שקל בכל שנה, למשך שבע שנים ולמעלה מ- 10 מיליארד שקל במצטבר למשך תקופת ההלוואה”, כותב אוסישקין לנתניהו.
עוד ממשיך וכותב מנכ”ל אל על: “כראש הממשלה אתה נושא באחריות העליונה לכך שלאחר שבעים ושתיים שנה אל על תסיים את דרכה במשמרת שלך ולכן אנו מבקשים שלא תתקבל החלטה מבלי שתינתן לנו האפשרות להציג לך את ההשלכות של הדרישות החדשות של משרד האוצר”.

אוסישקין מסיים ומזהיר: “ללא החלטה, מידית, אל על תסיים את דרכה וכפועל יוצא את דרכה וכפועל יוצא מדינת ישראל תאבד את היכולת הקיימת לה כיום בתחום התעופה המסחרית וההשלכות הנלוות, עד כדי הגעה למצב של “אי במצור” , בעתות משבר. זו העת שהמדינה תהיה כאן עברינו, כל החלטה אחרת תהיה בכייה לדורות במשמרת שלך”.

לפי המכתב אל על חייבת לציבור מיליארד שקל עבור כרטיסי טיסה.
“אל על התחייבה בתכנית העסקית להשיב ללקוחות את שווי כרטיסי הטיסה במלואם, בהיקף של למעלה ממיליארד שקל. אם אל על תגיע להליך פירוק הלקוחות יאבדו את כל כספם. האוצר מזלזל בכספי הציבור”.

בנימין נתניהו הבטיח סיוע בהלוואות מהקרן בערבות מדינה
רה”מ, בנימין נתניהו. צילום: 123rf

עקבו אחרי פספורטניוז בפייסבוק, בטוויטר וגם, באפליקציה

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin

השאירו תגובה לפוסט

10 מחשבות על “מנכ”ל אל לעל לרה”מ: מטרת האוצר לשלוח את אל על לפירוק”

  1. אוליכדאי לפרק ולהרכיב מחדש עם חוזים חדשים וללא כוח אדם מיותר כמו שהיום..שיהיה בהצלחה

  2. נכון.מה חידשת?

    חברה מפסידה ,מנוהלת רע מאוד,לא תחרותית,לא מתאימה עצמה לשוק התעופה

  3. הנוסע המתמיד

    בוודאי יהיו כאלו שיגידו – הלוואי שאל על כבר תלך לאדמה – תכלס כישראלי כחול לבן אנו צריכים ןחייבים את זה, בכל עיתות משבר של ישראל במלחמות, היא היתה היחידה שטסה ? (יחד עם ישראייר וארקיע שהן אחיות קטנות שלה)

    1. מי הביא לארץ את האזרחים שניתקעו בחול?
      מי עשה בזמן מלחמת המפרץ רכבת אוירית של הפטריוטים?
      מי מחלץ אזרחים בכל העולם ומחזיר לארץ?
      מי עושה את כל העליות הגדולות לישראל?
      מי עכדיו דאכ חהטיס ביצים?
      מי דאג להטיס מסכות וציוד בדיקת קורונה?
      ויש עוד המון.
      אסור שחברה לטומית תיפול.

  4. מי הביא לארץ את האזרחים שניתקעו בחול?
    מי עשה בזמן מלחמת המפרץ רכבת אוירית של הפטריוטים?
    מי מחלץ אזרחים בכל העולם ומחזיר לארץ?
    מי עושה את כל העליות הגדולות לישראל?
    מי עכדיו דאכ חהטיס ביצים?
    מי דאג להטיס מסכות וציוד בדיקת קורונה?
    ויש עוד המון.
    אסור שחברה לטומית תיפול.

  5. מי הביא לארץ את האזרחים שניתקעו בחול?
    מי עשה בזמן מלחמת המפרץ רכבת אוירית של הפטריוטים?
    מי מחלץ אזרחים בכל העולם ומחזיר לארץ?
    מי עושה את כל העליות הגדולות לישראל?
    מי עכדיו דאכ חהטיס ביצים?
    מי דאג להטיס מסכות וציוד בדיקת קורונה?
    ויש עוד המון.
    אסור שחברה לאומית תיפול.

  6. מרדכי סופר-סוכן נסיעות

    אל על מבקשת הלוואת מדינה להקלת המצוקה
    התזרימית בה נמצאות כל חברות התעופה בעולם,
    ללא סיוע ממשלתי החברה עלולה לקרוס .
    קריסת תאיים לא רק על החברה ועובדיה אלא גם
    על ענפים רבים הקשורים בתיירות יוצאת ונכנסת
    דבר שיגרום הפסדי ענק למדינת ישראל.
    במשך שנים הייתה אל על חברת התעופה הלאומית
    של ישראל,גם היום בזמן משבר שנים לאחר שהופרטה אל על מתנהגת כחברה לאומית ובתקופות משבר בטחוני היא החברה היחידה שממשיכה לטוס לישראל וממנה.
    אני קורא לממשלת ישראל לראות את התמונה הרחבה ולהגיע לפתרון שיסייע לחברה לשרוד
    לטובת החברה והנוסעים שעלולים לסבול בסכומים
    הגבוהים מסכום העזרה המבוקש והנזקים שקריסת
    החברה לתיירות הנכנסת עלולים להיות נזקים
    בלתי הפיכים לשנים הקרובות,
    על החתום מרדכי סופר סוכן נסיעות..

  7. הגיע הזמן שהטייסים יתחילו להרוויח פחות ולא משכורות מנופחות ללא פרופורציות

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר.

רוצים לדעת כל מה שחם בעולם התיירות והתעופה?

הצטרפו לשירות הניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים 24/7

  • תא לחץ
  • flying sport 2020

כתבות פופולריות

החדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה

אני מעוניין לקבל חדשות, עדכונים והודעות פרסומיות מפספורטניוז.