מנכ”ל אל על, גונן אוסישקין, הוציא איגרת לעובדים לאחר החתימה על הסכמי התייעלות במגזרים תחזוקה והנדסה והמגזר המנהלי והאקדמאים.
אוסישקין כותב לעובדים: “הבוקר חתמנו על הסכמי התייעלות במגזרים תחזוקה והנדסה והמגזר המנהלי והאקדמאים, במעמד יושב ראש ההסתדרות ארנון בר דויד ויו”ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי. בשם חברת אל-על, אני מבקש להודות להם על המאמץ הרב והמתמשך שהושקע על מנת להגיע להסכמות הנחוצות להעלאתה של אל-על על מסלול ההמראה.
החלק הקשה ביותר בהסכם נוגע לחובה שלנו להיפרד מחלק מאנשינו. מדובר בהיקף של כ-1,750 אנשים משלושת המגזרים שסוכמו עד עתה, ובהתייעלות בסעיפי רווחה ונהלי עבודה.
הסכמים אלו הם צעד חשוב ומשמעותי לקראת קבלת הסיוע הנדרש מהמדינה, מאחר והם מהווים תנאי בסיסי לקבלת ההלוואה והנפקת המניות לציבור.”
אוסישקין הוסיף: “אני רוצה לברך את שרון בן יצחק יו”ר ועד תחזוקה והנדסה ואת ירון רז יו”ר ועד מנהלי ואקדמאים ביחד עם כל חבריהם לוועד, על האחריות הרבה שהפגינו למען הבטחת עתידה של אל על. כמו כן ברצוני להודות לסמנכ”לית משאבי אנוש יהודית גריסרו וצוותה על לילות רבים ללא שינה ומסירות רבה. ביחד עם נציגי העובדים הוכחתם כי אל על איננה רק מקום עבודה, כי אם בית ומשפחה לאלפי אנשים שקשרו בה את גורלם.
השיח היה כואב ומורכב, מאחר ומעולם לא חווינו משבר בעוצמה המתקרבת לזו של הקורונה. טבע ההסכם שנחתם אינו דומה להסכמי עבודה שנערכו בעבר, מאחר ואין מדובר כאן על הסכם עבודה חדש, אלא מימוש של תוכנית עסקית שנבנתה למטרה אחת- לאפשר לאל על לשרוד בענף בו תנועת הנוסעים נעצרה לחלוטין ולהתמודד מול תחרות קשה ביום שאחרי, מול ‘אריות התעופה’ העולמית.
אוסישקין סיכם: “הבוקר נפגשתי עם צמרת משרד האוצר והתחבורה, ניכר כי המדינה מחויבת לעזור לאל על בתנאי שאל על תתגייס לעזור לעצמה. הכוונה כי ניישם את התוכנית שהוצגה לאוצר באופן הדוק ובהתאם לשלבים שנקבעו. אני נחוש לעשות זאת על מנת להבטיח את המשך קיומה של אל על.
יחד עם זאת הדרך שלפנינו ארוכה והיא מחייבת התגברות של המדינות על הנגיף והסכמים למעבר של אזרחים בין המדינות, תחת כללים ורגולציה כפי שייקבעו על ידי הגורמים המוסמכים. גם אז, החזרה שלנו תהייה באופן הדרגתי ומותאם לפעילות והיא תלויה בחתימה על הסכם עם מגזר הטייסים והגעה להסכמות עם המדינה והבנקים על ההלוואה.
אני קורא לוועד טייסי אל על לגלות אחריות, להצטרף לכל יתר עובדי החברה ולהגיע במהירות לסיכום על מתווה התייעלות.”
5 מחשבות על “מנכ”ל אל על: “החלק הקשה ביותר בהסכם נוגע לחובה שלנו להיפרד מחלק מאנשינו””
טייסים מי צריך אותם
תביא טייסים ומטוסים
מחוול
יעלה פחות
החלק היותר קשה יהיה להחזיר ללקוחות את כספם עד השקל האחרון. אם לא תעשה את זה באופן מיידי לא תהיה אל על, אנשים שנכוו יצביעו ברגליים ולא יישכחו לכם, יש היום מספיק חברות מתחרות מעולות.
תפסיקו עם מוסד הקביעות המטופש הזה!! למה להעיף דייל מוכשר אחרי 5 שנים? שיעבוד כמה שירצה ויעזוב בכבוד..
אם להנהלת אל על היה קצת שכל, היו מפטרים את כל הטייסים ושוכרים טייסים טובים מכל העולם, בהסכמים אישיים בחצי השכר שמקבלים היום ללא התערבות ההסתדרות!
ואז גם לא היה צורך לפטר את העובדים הזמניים, שגם ככה מקבלים שכר נמוך.
עלויות שכר הנהלה וטייסי ניתן היה להתייעל ולא לפטר או פיטורים מינימליים ולהחזיר כסף ללקוחות!