את מקומה של האיגרת הכתובה שמנכ”ל אל על היוצא, גונן אוסישקין, נהג לשגר לעובדי החברה מפעם לפעם, אביגל שורק, המנכ”ל החדש של אל על, בחר לשלוח לעובדי החברה סרטון בו הוא משתף אותם בתכניותיו לגבי החברה.
וכך אמר בסרטון:
“משפחת אל על, אני רוצה להודות על הזכות שנפלה בחלקי להיות מנכ”ל אל על ולהוביל את החברה. אל על היא חלק ממדינת ישראל. אנחנו חברה מסחרית הנושאת בגאווה את דגל ישראל. בעת הזו, חובה של כולנו היא להניח את השיקולים האחרים ולהתמקד בהצלה ושיקום של החברה שלנו. אנחנו פה בשביל הלקוחות שלנו ואנחנו נחזיר את האמון שלהם באל על”.
עוד אמר לעובדים, “זה לא סוד שהחברה שלנו עוברת תקופה לא פשוטה. אני לא מתכוון להסתיר את זה או להתחבא מאחורי מילים יפות. אני יודע שאין מילים שיכולות לתאר את גודל האתגר והקושי של כולנו. המשבר הזה פוגע בחברה, בקהל לקוחותינו ובוודאי בכל אחת ואחד באופן אישי. האתגר הגדול ביותר שלנו הוא פרידה מעובדים שקשרו את גורלם אתנו. נעשה זאת בהוגנות, בשקיפות, בשיתוף המנהלים, ההסתדרות ונציגי העובדים, מתוך הבנה משותפת כי זה צעד הכרחי על מנת להבטיח את עתידה של החברה שלנו ופרנסתנו”.
עוד אמר שורק, “אני מבין לליבם של אנשינו הנמצאים בחל”ת מחודש מרץ. הדבר הקשה ביותר עמו אנו מתמודדים הוא תחושת אי הוודאות. אני אעשה הכל על מנת לסיים את התקופה הזו ולחזור לטוס ולפעילות מהר ככל האפשר. בזמן הקצר שאני אתכם הספקתי להכיר חלק מכם ואני אשמח להכיר אתכם באופן אישי”.

שורק מוסיף ואומר, “מאז ההודעה על בחירתי לתפקיד, למדתי והנני לומד בכל יום את רוח החברה, כמה אתם אוהבים לטוס ולשרת את לקוחותינו. ככל שהפעילות המסחרית תאפשר זאת, אנחנו נחזיר כמה שיותר עובדים מחל”ת. המשימה של אל על היא מאוד ברורה – אנחנו מחברים את ישראל לעולם. משפחות, אנשי עסקים, תיירים. אנחנו חבל הטבור של ישראל. זו אחריות עצומה. אני באמת מאמין שאם נבין את גודל השעה ונעבוד ביחד, מהמנכ”ל עד אחרון העובדים, נוכל לאתגרים אשר לפנינו”.
לדברי שורק “האתגר הראשון, שכולנו שותפים לו, זה לא להוציא כסף שאין לנו. כל אחד מהזווית שלו ועל מה שהוא אחראי. האתגר השני, לחזור לטוס, אני בטוח שאין משהו שכולנו רוצים יותר מאשר לחזור לפעילות. גם כאן אנחנו חלק מהפתרון – השגרירים והסוכנים הטובים ביותר של החברה זה אנחנו .אנחנו נתאחד סביב החברה פנימה והחוצה והלקוחות יהיו אתנו”.
עוד לדבריו, “התקופה הקרובה תהיה לא פשוטה – כולנו נצטרך לבצע התאמות ביחס למה שהורגלנו ולעבוד קשה מאוד. אין לנו ברירה אחרת, זו הדרך היחידה להציל את החברה. אולם, יש תקווה. ישראל תהיה הראשונה בעולם להיחלץ ממשבר הקורונה גם בריאותית וגם כלכלית. כל משבר הוא הזדמנות, אנחנו נהיה חברה מהירה, זריזה וחדשנית וננצל כל הזדמנות. אל על היא חברה מופלאה, והיא באמת בלב של כולנו, בלב של כל ישראלי. זאת הסיבה שאני פה וזאת הסיבה שאנחנו נתאחד סביב המשימה”.
עוד אמר שורק, “אני לא יכול להבטיח שתאהבו את כל ההחלטות שלנו, אני אפילו לא יכול להבטיח שכל ההחלטות שלנו יהיו החלטות טובות, אבל אני כן יכול להבטיח דבר אחד – בכל החלטה שנקבל טובת החברה תעמוד תמיד לנגד עינינו. עכשיו אני גם רוצה לבקש בקשה צנועה – להאמין ולהילחם. אנחנו מבטיחים להקשיב. לא תמיד נוכל לפתור הכול, אבל חובתנו להיות קשובים ולנסות לשנות”.
שורק סיים את דבריו כך, “הדלת שלי תמיד פתוחה עבורכם. פתחתי תיבת דואר מייל ייעודית שתאפשר לכם לפנות אלי ישירות, להציע פתרונות וגם לכתוב ביקורת בונה. כל ההנהלה הולכת בעקבותיי, ניתן באופן אישי לפנות לכל חברי ההנהלה. למי שמעוניין, אני רוצה להזמין אתכם לבוא להיפגש איתי בימי שישי. לסיום, דרך ארוכה לפנינו, אנחנו נלך בה יחד ונשיג את כל המטרות שלנו וביחד ננצח”.
שורק נפרד בסרטון גם מקודמו בתפקיד, גונן אוסישקין, “אני רוצה להודות לגונן על תרומתו לחברה לאורך השנים ולאחל לו בריאות והצלחה”.

15 מחשבות על “מנכ”ל אל על הנכנס: “התקופה הקרובה לא תהיה פשוטה, נצטרך לבצע התאמות ולעבוד קשה””
מנכל חמוד עם כוונות טובות בינתיים הקיף עצמו בכל מיני סמנכלים מרקדים ובנקאים ….וסמנכלים צעירים מתוך אלעל השאיר בתפקיד בקומבינה של דירקטורים בוא נראה איזה סיבוב יעשה
אחלה התחלה של המנכל החדש להוציא עוד עובדים מאות עובדים לחלת
רק אל תיכנע לטייסים שבור אותם רסק אותם תביא טייסים זרים
כל פשרה מולם כל הבנה מולם זה סימן לחולשה והתשלום יגיע
בהצלחה לאביגל, האיש הנכון במקום הנכון
מילים יפות הלוואי ויתגשמו, אנחנו עובדי אל על מעשה הכל להצלחת החברה אתם למעלה בהנהלה חשוב שתדעו מאיזה לומר קורות עובדי אל על נאמנים אוהבים ויתנו הכל להצלחתה. כן ממרץ אנו יושבים בבית ומה שחסר לנו שקיפות אנחנו לא יודעים כלום חוץ מה שהתקשורת מדווחת. וזה קצת מכאיב. כי תמיד התקשורת קצת מנפחת את האמת. מקווה שיגיעו מנהלים שידעו להעריך אותנו ולא יחשבו כמה כסף הם מרוויחים כי זו היתה הבעיה בעבר ועכשיו אתם פותחים בדף חדש וברשץנו שתהיה הוגנת . בהצלחה לך המנכ”ל וכל אלה שסובלים אותך
אפשר לחסוך הרבה בתוך אלעל . יש קטע שהלך והתגבר בשנים האחרונות ובלי קשר לקורונה להפעיל ספקי חוץ בפרויקטים שונים . מאד נוח לבכירים . פחות ניהול ולחץ . והעובדים התרגלו לחיים הטובים.
אם אתה רוצה שרות ומוצר אמיתיים חשוב למנות ראג שרות עם רצון לעשות, לא רצון לקשקש. תמי ושלוחיה לא רצו בכך.
חזרתי לעבודה לפני שבועיים ועכשיו מוצאים אותי שוב לחלת
יוצא ולא חוזר
חברה שלא יודעת להעריך את העובדים
מר אביגל הנכבד, עם כניסתך לתפקיד מבקש ממך מאד לטפל קודם כל בהחזרת כספי כרטיסי טיסה משנת 2020
תתיישרו עם המציאות או שהמציאות תיישר אתכם
אתגר לא פשוט לחברה שהחליפה בעלים, מנכ”לים כמו גרביים וסמנכ”לים כמו גוםיות. מאחל הצלחה ומקווה לתקופות טובות יותר
לאביגל שורק שלום.
ברצוני לברך אותך לרגל כניסתך לתפקיד חברת
אל על,ומקווה מאד שלמרות הקשיים תצליח בתפקידך.
סוכני הנסיעות בישראל היו במשך עשרות בשנים
נאמנים לחברת אל על והיו זרוע השווק העיקרית
של חברת אל על.
לצערי בשנים האחרונות ננטשו סוכני הנסיעות ונזרקו
לקרן זוית דבר שהביא לנזקים גדולים לחברת אל על
ולסוכני הנסיעות.
אני תקווה שתכיר בחשיבות הסוכנים ותפתח דף חדש לתועלת הצדדים.
הטייסים חושבים הגיע פרייאר חדש
עוד רגע הם בלשכת עבודה מחפשים עבודה
האתגר הכי חשוב שלך זה להחזיר את אמון הציבור. ואת זה כנראה לא תצליח לעשות במלים. לקח לו רוזנברג שורה של אנשים שאין להם שום מושג בתיירות ותעופה, רואה חשבון שכדאי לראות את מעורבותו בפרשת משפחת דיין, ועוד כמה ליצנים שנשארו בהנהלת החברה. אם ככה הוא רוצה לעבוד – אז שיחפש קהל אחר. במצב הנוכחי לחברה הזו אין שום זכות קיום. ואם המנכ”ל חושב שעם סטרוני YOUTUBE שנראים כמו הודעת יחצנות הוא יבנה חברה – כדאי שיתעשת.
עוד שנה ואולי פחות, מנכל אחר….