אא

מנכ"ל אל על: "ללא התמיכה הממשלתית לא נוכל להמשיך את פעילותנו העסקית"

כך אומר גונן אוסישקין, לאחר פרסום הדוחות של המחצית הראשונה של השנה. "פעילות החברה תלויה ביכולת של המדינות להתגבר על הנגיף, החזרת האמון והביטחון של הלקוחות לטוס והעמדת הסיוע המדינתי"

גונן אוסישקין,צילום: סיון פרג' גונן אוסישקין,צילום: סיון פרג'
לאחר פרסום התוצאות הכספיות של חברת אל על בחציון הראשון של השנה, מהם עולה כי חברת אל על הפסידה 244 מיליון דולר, אמר מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין בתגובה: "אנו נמצאים בעיצומו של משבר חסר תקדים, כזה שלא היה כדוגמתו בכל שנות קיומה של התעופה המסחרית. מרגע פרוץ המשבר החברה הגיבה במהירות על מנת למזער את ההשלכות, בעיקר באמצעות צמצמום חד בפעילות, קרי הקטנה חדה של ההוצאות התפעוליות של החברה בדגש על פעילות הנוסעים, כדי להתאימן למציאות החדשה. החברה הצליחה להרחיב את פעילות המטענים וזאת באמצעות מהלך מהיר של התאמת מטוסי הנוסעים לנשיאת מטען וכן באמצעות הרחבת רשת הנתיבים למטענים ובכלל זה יעדים אליהם לא טסה החברה מעולם. במסגרת זו הוטסו מטענים חיוניים למאבק בקורונה – מכונות הנשמה, תרופות, ציוד מגן, מזון ועוד, לישראל ולמדינות נוספות. אוסישקין מוסיף: "החברה פעלה להוצאת טיסות חילוץ של ישראלים מיעדים רחוקים אליהם הטיסה מורכבת וארוכה תוך התארגנות מהירה של כלל אנשי אל על. כך לראשונה בתולדות המדינה ביצענו טיסות ישירות לאוסטרליה, קולומביה ועוד – אני גאה באנשי אל על ומודה לכל מי שהיה שותף למבצעים הללו. החברה נערכה לניהול הדוק וקפדני של התזרים בין היתר באמצעות שורה של צעדים פיננסיים שהקלו על החברה מבחינה תזרימית, אך ללא התמיכה הממשלתית לא נוכל להמשיך את פעילותנו העסקית. החתימה על הסכמי התייעלות עם העובדים חשובה מאוד ולצד הכאב הרב הטמון בפרידה מאנשינו אנו עושים הכל על מנת להבטיח את עתידה של החברה למען אלפים שיוסיפו להיות חלק ממשפחת אל על. פעילות החברה תלויה ביכולת של המדינות להתגבר על הנגיף, החזרת האמון והביטחון של הלקוחות לטוס והעמדת הסיוע המדינתי. כולנו תקווה כי אלה יתממשו במהרה." סמנכ"ל הכספים, דגנית פלטי: "ברבעון השני של 2020 אנו רואים את המשך ההשפעות הקשות של מגיפת הקורונה על החברה, לאור ההפסקה המוחלטת של טיסות הנוסעים הסדירות שלה המתבטאות בהפסד לרבעון של כ-105 מיליון דולר ובהפסד למחצית השנה הראשונה של כ-244 מיליון דולר. זאת, למרות שיפור בפעילות הטסת מטענים. כמו כן, הירידה החדה במחירי הדלק הסילוני, גרמה להוצאות בסך של כ-45 מיליון דולר בגין שווי הוגן שלילי של עסקאות גידור דס"ל. לתקופות עתידיות, בהן הצריכה צפויה להיות נמוכה מהכמות המגודרת בהתאם לתכנית הטיסות המקורית, אשר נזקפו להוצאות המימון של החברה ברבעון. החברה בצעה מספר מהלכים לשיפור הנזילות, ביניהם: דחייה בהסכמה של תשלומי חכירה, מזכר הבנות לביצוע עסקת "Sell & lease back" של שלושה מטוסים בהיקף של כ-76 מיליון דולר, מימוש האחזקה בממן תמורת כ-15 מיליון דולר, שחרור עודפים מקופות פיצויים מרכזיות ועוד."

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאל עלגונן אוסישקיןמנכ"ל אל על

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: