אא

מנכ"ל אל על לעובדים: "מאמין שאחרי ההנפקה נקדם עם המדינה גם את גיוס החוב"

גונן אוסישקין באיגרת לעובדי אל על: "אני יודע שימים לא פשוטים עוברים על כולנו. האתגר מתמשך ולא ניתן לצפות מתי וכיצד יסתיים. בתוך ערפל אי הוודאות אל על בדרך לעתיד יציב ובטוח עם השלמת מתווה הסיוע. אתמול עשינו צעד הכרחי לקראת הבטחת מקור פרנסה לאלפי בתי אב"

אל על. צילום: דני שדה אל על. צילום: דני שדה
גונן אוסישקין, מנכ"ל אל על שיגר איגרת לעובדי אל על ובה הוא מעדכן אותם במספר נושאים על הפרק. וכך הוא כותב, "אתמול הסתיים פרק משמעותי בתכנית הסיוע לאל על לאחר שביצענו הנפקת מניות לציבור בהיקף של 505 מיליון שקל. החלטת ממשלת ישראל, כפי שקיבלה ביטוי בהחלטת ממשלה רשמית, מבטיחה כי המדינה מכירה בתרומה הייחודית של אל על לביטחון הלאומי על מנת לשמר את נתיבי האוויר לישראל פתוחים. החלק השני והקריטי במתווה הסיוע טרם הושלם - גיוס חוב בהיקף של 250 מיליון דולר בערבות מדינה בשיעור של 75% שיאפשר לנו להשיב כספים ללקוחות, לשלם חובות לספקים ולהניע מחדש את החברה. אני מאמין כי לאחר שהשלמנו את ההנפקה, נקדם ביחד עם המדינה גם את גיוס החוב".
מנכל אל עלמנכל אל על
"נכונו לנו עוד ימים קשים ואתגרים מורכבים". גונן אוסישקין, מנכ"ל אל על. צילום: סיון פרג'

"ביחד עשינו היסטוריה"

עוד כותב אוסישקין לעובדים, "אל על ביצעה שתי טיסות היסטוריות ובטווח של ימים בודדים. הראשונה, הטסת המשלחת המשולבת האמריקאית-ישראלית לאיחוד האמירויות - הטיסה המסחרית הראשונה של מטוס ישראלי מעל סעודיה והטיסה הראשונה מישראל לאיחוד האמירויות. אני בטוח כי כל מי שצפה בטקס הבין את גודל המעמד. הלב נמלא גאווה והתרגשות, לראות את מטוס אל על עם דגל ישראל על הזנב ועליו הכיתוב שלום, סאלם, פיס וכמו כן צוות הטייסים מנופף בדגלי המדינות - ביחד עשינו היסטוריה. אני מבקש להודות לכל אנשי אל על שהתגייסו למשימה בהתראה אפסית: תחזוקה, שירות, מבצעי אוויר- אצ"א ואצד"א וכמו גם אנשי המטה. בלעדיכם לא ניתן היה לבצע את הטיסה ובאופן מושלם - כל הכבוד". עוד כותב אוסישקין, "בראשית השבוע המריא ראש ממשלת ישראל לטקס החתימה על הסכם שלום עם איחוד האמירויות והצהרת שלום עם בחריין. גם טיסה זו ללא ספק מהווה פרק חשוב במורשת ובהיסטוריה של אל על כחברה לאומית, טיסות המצטרפות לטיסות ההיסטוריות שביצענו למצרים וירדן, כך הושלם המעגל עם חתימת הסכמי שלום עם מדינה ערבית משמעותית נוספת".

"המציאות מלמדת שהעולם רחוק עדיין מהגעה למציאת פתרון במאבק בנגיף"

אוסישקין מתייחס באגרת לעובדים גם לקורונה והשפעותיה על הטיסות. "המציאות מלמדת כי העולם רחוק עדיין מהגעה למציאת פתרון במאבק כנגד הנגיף ואנו לקראת סגר נוסף, כאשר השערים של מרבית המדינות  סגורים בפני ישראלים. הדרך לחזור לפעילות משמעותית בענף התעופה תלויה ביכולת של מדינות לעצור את התפשטות הנגיף ('מדינות ירוקות'), לתאם ולהסכים בין המדינות על מעבר חופשי של אזרחים בהתאם לכללים ורגולציה מתאימה ולצד זה כמובן חזרה של הביקושים והנכונות של הציבור לטוס. לפי דו"ח נתב"ג נראה כי אכן יש עלייה מתונה ועקבית בכל חודש, כך היה גם בחודש אוגוסט האחרון. אך עדיין היקף הנוסעים נמוך בכ-96% בהשוואה להיקף הנוסעים שעברו בנתב"ג בחודש אוגוסט בשנה שעברה". את האגרת מסיים אוסישקין כך, "אני יודע כי ימים לא פשוטים עוברים על כולנו. האתגר הזה מתמשך ולא ניתן לצפות מתי וכיצד הוא יסתיים. בתוך ערפל אי הוודאות אל על בדרך לעתיד יציב ובטוח עם השלמת מתווה הסיוע, כאשר אתמול עשינו צעד הכרחי לקראת הבטחת מקור הפרנסה לאלפי בתי אב. נכונו לנו עוד ימים קשים ואתגרים מורכבים, מולם יש לנו בסיס של תקווה ואני אומר זאת על רקע גיוס הכסף, האמון ורשת הביטחון של המדינה ומעל לכל אלה לרוח המיוחדת של אנשי אל על. מכאן אני שולח איחולי החלמה לחברינו שאינם בקו הבריאות ומפציר בכם להישמע בקפדנות להוראות ולהנחיות משרד הבריאות בכל הקשור לסגר, להיגיינה ולריחוק חברתי. כולנו תקווה כי מהר ככל שניתן יימצא חיסון ותרופה לקורונה, תכלה שנה ונגיפיה תחל שנה וברכותיה. שנה טובה משפחת אל על".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאל עלגונן אוסישקין

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: